587 op ebay duitsla...
 
Meldingen
Alles wissen

587 op ebay duitsland

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
531 Bekeken
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

587 op ebay duitsland, als defect aangeboden:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22062&item=7505231918&rd=1&ssPageName=WDVW


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Heb em gezien, vanaf venlo is dat nog 300km.. en dat voor ouwe beschadigde uit de kelder ?

Opsturen zal ook een bak geld kosten.. meer iets voor iemand in de buurt daar lijkt me.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
Topic starter  

mee eens, maar als je mazzel hebt kost de set niet veel en dan is versturen niet zo'n probleem qua kosten.


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Ik denk dat ik eens een gokje waag, dan kan die nieuwe leasebak van mij z'n benen ook eens strekken op de Autobahn.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik hoop dat je wel op de hoogte bent van hoe je op ebay moet bieden...

Nooit een "maximumbod doen" behalve een paar seconden voor het einde.
Het lijkt zo leuk: je ziet iets en daar heb je wel 50 euro voor over. Dus bied je 50 euro. Dan zie je later dat er iemand bezig is geweest steeds een bod te verhogen tot ie net onder of net boven je maximum zit.
Vriendje van de verkoper of een concurrent.. Heb ik een keer gehad met een tv-kaart. Uiteindelijk toch gekocht, maar door zo'n bod zelf de prijs op gedreven, en iemand had mijn autobod dus mooi "uitgemolken" tot 49. Stond ik dus nog altijd als koper, maar wel voor een veel hoger bedrag.

Het beste is als je wat ziet op ebay: neem voor jezelf in gedachten wat je er voor over hebt. Tel daar iets bij op (maak er nooit een mooi rond bedrag van!)
Dan ga je een paar minuten voor het einde kijken, zit de prijs boven wat je ervoor over had: jammer.
Zit ie er nog onder, dan druk je als de laatste minuut begint op bieden, vult je maximum in maar niet 50,00 maar 51,12 of zo. Dan kijk je naar de secondenwijzer en zo'n 10 seconden voor het einde (mag ook 15 als je niet zo'n snelle verbinding hebt) dan plaats je het bod. Het kost een paar seconden om het te registreren, dus als je heel scherp gaat zitten dan kun je weleens net te laat zijn.
Na 10 seconden kijk je of je gewonnen hebt.

Wat is de truc: de meesten willen iets zo goedkoop mogelijk hebben, en zitten vaak al dagen eurotjes tegen mekaar te bieden. Kinderachtig gespeel meestal. Als je dan 10 seconden voor het einde de hoogste overbiedt, dan zal die zeker nog snel proberen een bod te plaatsen. En die denkt ook na: die vent zal wel 50 euro geboden hebben, maar ik er lekker 51 van heb ik het toch. Daarom moet je je maximum altijd op een gebroken waarde zetten.
Is er iemand die er meer voor over heeft, en dat nog weet te bieden, of net voor je al geboden heeft, dan heb je pech, maar je had er toch geen 75 voor gegeven. Zo kom je nooit in de verleiding de laatste minuten mee te gaan bieden tot een bedrag wat hoger is dan je lief was.

Ik heb zo al dingen gekocht waar ik bijv. 20 voor over had, en door er af te blijven en niet tussentijds te gaan bieden had ik het voor 5,5.. en de tijd waarop het afloopt kan soms ook gunstig of ongunstig zijn. Iets wat op een zaterdagmiddag afloopt dan zit bijna iedereen in de stad om inkopen te doen bijv..

Het lijkt aardig dat veilen, maar ik ben er niet zo weg van. Bij Marktplaats dan word je nog weleens voor de gek gehouden door malloten die bieden en niks laten horen, maar je heb wel een veel normaler contact.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Wat altijd een leuk gegeven is:

Ongeveer 24 uur vantevoren staat dit soort artikelen op ongeveer de halve verkoopsprijs.
Je kunt dit nagaan door oude biedings-geschiedenissen te bekijken !


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

hmm nou ik heb even vlug gekeken naar dingen die ik bij ebay gekocht heb en dan zie ik toch meer dat het op een laag bedragje staat, dan net voor het eind gaat ie omhoog. Achteraf blijkt dan iemand al een paar dagen eerder een maximumbod gezet te hebben, en die denkt vermoedelijk dan dat ie niets meer hoeft te doen. De eindprijs komt daar dan 2 euro boven uit of zo. Dat had ik in het begin ook, zeker bij iets waar je niet zo snel van verwacht dat er veel interesse is.. maar er is er altijd wel ergens eentje, en die zet er 1 euro bij..
Dan ben je redelijk teleurgesteld als je gaat kijken.
Dus nooit max.bod opgeven, gewoon lekker wachten. Kan best zijn dat bij "objecten" die veel gevraagd zijn die prijs ongeveer op eht midden uitkomen, maar ik heb ook weleens gezien dat er 9638 boxen over de 500 euro gingen, terwijl ze helemaal niet zo hoog stonden.
Ik zie dat er ook gasten rondlopen die op allerlei objecten waar niet op geboden wordt 1 euro bieden, en dan soms nog winnen ook. Dat is ook een manier om je schuur vol te krijgen..


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Het scheelt inderdaad per item. Het maakt ook uit of het item goed omschreven staat natuurlijk.
Wat ik bedoel is alleen indicatief. Je zou een studie kunnen maken voor F9638 : hoever voor afloop staat hij op het halve einbedrag. Let daarbij evt. op wat iemands maxgebot op dat moment was. Ik vermoed dat er
toch een indicatieve regelmaat is.

over lage biedingen:
Er zijn heel wat mensen die hun naam graag bij een mooi artikel zetten.

Het heeft ook wel wat : een laag bod op een artikel als je het pas te koop hebt staan. Zie het als een compliment voor de aangeboden waar.
Een artikel waar vaak op geboden is trekt ook veel meer aandacht.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Nouja, deze zitten nu al op 120 euro. Als je naar de omschrijving kijkt: in de kelder gevonden, niet uit te testen en flink bekrast.. Weinig koopje meer lijkt me. Nog even en er komt een MFB beleggingsfonds πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
Deel: