Meldingen
Alles wissen

829 & 832

13 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
523 Bekeken
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Wie helpt mij aan deze topcreaties van onze trots uit het zuiden des lands?

Gr.

Gijs.


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Gijs,

De 829 ken ik niet, wat is dat? De 832 uiteraard wel...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Hoi Thomas,

De 22RH829 is een wat minder bekende combinatie die tussen '72 en '74 is geproduceerd. Het was destijds het topmodel, net voordat het begrip MFB werd geintroduceerd. Een zeer mooi design met ingebouwde GA212 en schuifpots tegen een verlichte achtergrond. Hij staat in de Philips Audio catalogus van '73. Ik zal een plaatje mailen.
Trouwens, is het niet leuk om de Philips Retro 'afdeling' uit te breiden met een aantal besprekingen van de verschillende HiFi componenten? Iedereen kent de MFB serie en aanverwante peripherals inmiddels wel, toch?? Of dwaal ik nu teveel af...?

Anyway, het zou zeer gaaf zijn indien ik er eentje op kan sporen. Kan ik meteen uitgebreid verslag doen van de restauratie. Indien interessant: ik heb nogal wat 'projecten' op stapel staan. M.i. is het altijd nuttig om e.e.a. uitgebreid te documenteren.

Heb trouwens ook nog wat brokstukken van een 832 service manual, die ik zal inscannen. Altijd handig nietwaar?

Ik hoor 't wel.

Gr.

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Gijs tha man,

Uitbreiding op alle gebieden kan ik alleen maar toejuichen !

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Gijs,

Leuk, ben benieuwd!!! Die 829 lijkt me ook een stoer ding, en ik maar denken dat de 832 het eerste MFB ding was!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Hoi Thomas,

Even een misverstand uit de weg ruimen: de 829 heeft geen MFB aansluitingen of mogelijkheden! Dit topmodel was feitelijk de voorganger van de 832. Zelfde soort combinatie, alleen met ingebouwde eindversterker.
Ik zal een plaatje naar je uploaden, heb je 'n beetje 'n idee hoe ie eruitziet.

M'n ouders hebben er vroeger 1 gehad samen met een paartje 427-ers.
Het enige wat echter overgebeleven is, is de handleiding...(snik, snik)...
Nou ja, in ieder geval een begin! 😉

Gr.

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Gijs,

Heb inmiddels je artikel van de 829 binnen, vind 't helaas géén mooi ding, vergeleken met de 832, maar in het artikel wordt wel degelijk gesproken over de 532 als box.... MFB dus! Is dit ding trouwens Quadro of gewoon stereo?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Hoi Thomas,

Tja, smaken verschillen nu eenmaal... Juist omdat ie zo anders is als de rest van de Philips lijn uit die tijd vind ik 'm heel apart.
Volgens mij zaten er geen MFB aansluitingen op. Beetje vreemd dat de 532 geadviseerd wordt...
Bij mijn weten is ie 'gewoon' stereo.

Gr.

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Thomas,

Ik moet e.e.a. toch weer even rechtzetten! Volgens mijn pa kan de 829 wel degelijk gecombineerd worden met de 532ers! Hij heeft deze combinatie destijds bij collega's gezien en gehoord. Het bewijs dus dat de 829 (eerder dan de 832) wel degelijk MFB's kon aansturen.
Misschien wordt het tijd voor een Randapparatuur update-je...

Gr.

Gijs.

PS zal 'ns kijken of ik de manual boven water kan krijgen. Weten we het 100%.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Voorversterker naar buiten uitvoeren zou toch voldoende moeten zijn ?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Dus het ding heeft wel degelijk een officiële MFB out. Dáár ging het mij om, want anders hadden ze er natuurlijk nooit de 532 bij kunnen aanbevelen...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Thomas,

Het "ding" (ahum, zo praat je niet over Philips!!) heeft volgens mij inderdaad MFB aansluitingen zoals gezegd. Van 't weekend ga ik proberen de manual erbij te zoeken.

Dus er is een gerede kans dat je het 'ding' zal moeten plaatsen bij "randapparatuur".. (heheh) :-p

Tha 829 rulez!

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Gijs,

Als je me die complete folder zou kunnen scannen, zou ik dat erg mooi vinden! Plaats ik "het ding" bij de randapparatuur 😉

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: