aangeboden set van ...
 
Meldingen
Alles wissen

aangeboden set van 2 Philips boxen , type 9818 multi lineair

32 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,696 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik wil die supergrote FB's (dat type met 2 woofers) wel eens naast een paar Quadral, Magnat, JBL of B&W's hebben staan om te vergelijken... Is misschien een idee voor de komende meeting...

Ik verwacht wel dat er dan een paar vette Marantz eindbakken aan komen te hangen want die huis-, tuin- en keuken versterkertjes van philips leveren een dergelijk vermogen niet. Alhoewel... een 19" LAB misschien?

Zapper: je kunt gerust een nog dikkere bak kopen hoor want ik doe thans ook alles op de fiets! πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ja goed plan van je! Neem jij dan die Quadrals mee achterop? πŸ˜‰

Dikke bak? mwa... valt heel erg mee hoor.. πŸ˜‰ Nog even en ik kan ook geen auto meer betalen.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Off topic:

Hoi,

Ik kan wel een auto betalen maar ik vind het een beetje zielig van de Nederlandse en Europese overheid dat ze de automobilist als maar blijven straffen met de diverse maatregelen: (onterechte) parkeerboetes, flitspalen, rekeningrijden, snelwegvignetten (BelgiΓ«), meer wegenbelasting, duurdere benzine, enz...

Ze vergeten daarbij dat de hele economie op ARBEIDERS draait die een auto nodig hebben om iedere dag op tijd bij de geldgierige baas aan te komen. Als je werkt en afhankelijk bent van het openbaar vervoer dan kom je in 9 van de 10 gevallen Γ³f niet op tijd Γ³f helemaal niet op je werk.

Het feit dat alles wat ook maar iets miljeuvriendelijker is, tegengehouden, geboycot, afgekocht of gewoonweg in de doofpot gestopt wordt, is al haast te belachelijk voor woorden. Kopen we massaal spaarlampen en HR-ketels, gaat de energiebelasting omhoog (om maar een ander voorbeeld te noemen). Je moet niet vergeten dat de Nederlandse staat een meerderheidsaandeel in Shell en de GasUnie heeft! De consument MOET dus afnemen om de schatkist (lees: de zakken van o.a. corrupte politici die 30% loonsverhoging krijgen) te spekken.

En dan hebben Wilders en Marijnissen niks beters te doen dan over een dubbele nationaliteit te zeiken? Eerlijk waar zeg, het is werkelijk zot!

Ja sorry, ik moest ff spugen... πŸ‘Ώ

Edit: laat mij maar lekker met mijn elektronica knutselen, dat is veel goedkoper dan autorijden en geeft bovendien een tevreden gevoel! Autorijden is alleen maar stress... LOL

Groetjes en een prettig weekend gewenst! πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

@m0vieman wrote:

Hoi,

Ik wil die supergrote FB's (dat type met 2 woofers) wel eens naast een paar Quadral, Magnat, JBL of B&W's hebben staan om te vergelijken... Is misschien een idee voor de komende meeting...

Ik verwacht wel dat er dan een paar vette Marantz eindbakken aan komen te hangen want die huis-, tuin- en keuken versterkertjes van philips leveren een dergelijk vermogen niet. Alhoewel... een 19" LAB misschien?

Zapper: je kunt gerust een nog dikkere bak kopen hoor want ik doe thans ook alles op de fiets! πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰

Daar was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.Die FB 825 zullen je nog verbazen denk ik.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja tis een melkkoe, ik ben ook werkplaatsplanner & factureerder geweest en toen zag ik wat er vaak stuk ging en tegen welke bedragen... auch!

Toen ging heel snel mijn MB 190je de deur uit ondanks de mooie staat (ik doe alles hier in het dorp dus meteen ook de garagebox de deur uit) en...

de conditie met de fiets verplicht opgevijseld πŸ˜†

Ach nu ben ik gewend dat mijn 1 op 8 slurper weg is en hoe veel geld over!!


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Nou nee, verbazen zullen ze me niet, het zijn gewoon degelijke speakers. Ik heb ze in het verleden gezien en gehoord maar ben uiteindelijk toch voor de DSS-en "gevallen". Echt hard gaan ze niet maar hard genoeg voor een gemiddelde huiskamer in een huurwoning (met LASTIGE buren). Met name de zeer lage tonen worden goed weergegeven met dit verschil dat het basgeluid niet zo doordringend is (lees: de hele bouw rammelen gaat LOL). Een ander voordeel van de DSS-en is het zuivere geluid o.a. dankzij de DSP en het bijna perfecte middengebied voor de weergave van zang (stemgeluid) en instrumenten.

Ralphies: helemaal mee eens, een bak kost nu eenmaal "bakken". 😈

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Aankomende meeting zal er speciale aandacht worden besteed aan de DSS930 en 940 serie in de vorm van een luister & vergelijkings test die afgenomen zal worden door niemand minder dan Piet Gouw. 19 Mei Klaaswaal... hou die datum dus vrij!


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Even ontopic maar weer.

Zijn ze al verkocht? €350,= lijkt mij toch een aardig bod, maar eerlijk gezegd, als je deze speakers weet te waarderen zijn ze dat m.i. wel waard. Ach ja, 't is maar wat een gek ervoor geeft. Heb zelf 2 jaar terug 2 sets 9819 veeeel te duur gekocht.(weet ik inmiddels)
Maar het zijn wel hele goede speakers. Ik denk dat ik 1 set ga aanbieden op M.P. ja ik weet het zeker denk ik.Dus bij deze.Misschien krijg ik een beetje van die mega investering terug.
....ja Marnix ik weet het .... 2 sets in de huiskamer gaat niet en het staat hier al mutjevol!


   
BeantwoordenCiteren
(@rsw130)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 67
 

He Joop, heb jij die 9819's toevallig in Belgie gekocht? Heb destijds ook eens gemaild met iemand die 2 sets aanbood. Vroeg inderdaad de hoofdprijs.... πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hi Joop,

Als jij die aanbiedt op MP, dan uiteraard zonder plant erop (gruwel) en duidelijke foto ook zonder kap en zo..

Ik vind het wonderlijk dat er zoveel geboden is op die boxen uit Eindhoven:

1. Er staat iets bovenop. Elke freak heeft daar de pest aan.
2. Je ziet alleen dat de zijkant glimt en dat het zeer wrs de 9818 is.
3. Je kunt 3 (DRIE!) III fotos plaatsen, maar dat vond verkoper niet nodig, welnee. Teveel moeite. Dus zien we nou één box, en nog slecht ook.

In zo'n geval krijgt een eventuele koper toch een beetje het gevoel dat verkoper helemaal niet zoveel geeft om die boxen maar dat het handel is.

btw.. dat bruine kleed mag weleens gestofzuigd. In welk rokerig achterkamertje is die foto genomen? Of was die gele muur altijd zo?

❓


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hier nog zo'n leukerd:
Jacobse en Van Es, voor al uw handel

beeldje gratis bij het bigmac menu


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

@rsw130 wrote:

He Joop, heb jij die 9819's toevallig in Belgie gekocht? Heb destijds ook eens gemaild met iemand die 2 sets aanbood. Vroeg inderdaad de hoofdprijs.... πŸ˜•

Ja, dat klopt! Dus veeeeel te duur gekocht. Maar ja,het was het begin van mijn verzamelgekte en had net M.P. ontdekt en dacht dat het uniek was dat die speakers aangeboden werden. Ik weet nu beter. 😳 😳


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

@Zapper wrote:

Hi Joop,

Als jij die aanbiedt op MP, dan uiteraard zonder plant erop (gruwel) en duidelijke foto ook zonder kap en zo..

Ik vind het wonderlijk dat er zoveel geboden is op die boxen uit Eindhoven:

1. Er staat iets bovenop. Elke freak heeft daar de pest aan.
2. Je ziet alleen dat de zijkant glimt en dat het zeer wrs de 9818 is.
3. Je kunt 3 (DRIE!) III fotos plaatsen, maar dat vond verkoper niet nodig, welnee. Teveel moeite. Dus zien we nou één box, en nog slecht ook.

In zo'n geval krijgt een eventuele koper toch een beetje het gevoel dat verkoper helemaal niet zoveel geeft om die boxen maar dat het handel is.

btw.. dat bruine kleed mag weleens gestofzuigd. In welk rokerig achterkamertje is die foto genomen? Of was die gele muur altijd zo?

❓

Hi Jeroen,

Ze staan op M.P. maar de foto's zijn een beetje aan de donkere kant geloof ik, misschien nog eentje met flits maken.

En natuurlijk is het uit den boze om planten op de boxen te zetten.
De verkoper heeft inderdaad niet veel moeite genomen om zijn boxen te promoten, voor deze mooie boxen is 3 foto's nog te weinig.
De afzonderlijke units zijn alleen al mooi.

De lower mid en de woofer zullen waarschijnlijk verteerd zijn, bij die van mij alleen de lower mid omdat de woofer rubberranden heeft.

Misschien had ik beter eerst de lower mids moeten repareren, is beter te verkopen denk ik, maar ja we zien wel.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ah.. gevonden..

die foto's zijn niet erg hoog van resolutie. Heb ze even gedraaid en wat opgeleukt.




   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Heee, mooi gedaan Jeroen. Tsja mijn computerleeftijd is ongeveer 8 dus van dat fotoshoppinggedoe heb ik weinig verstand.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: