PHILIPS CD850... MK...
 
Meldingen
Alles wissen

PHILIPS CD850... MKII !!!

36 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,730 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

EDIT: momenteel niet meer te koop wegens oranje versleten tandwiel (tip van een bezoeker en is idd weg, zoek nu donor dus tot nader moment niet meer te koop).

Hallo, na lang wikken en wegen, doe ik mijn CD850 MK2 alsnog weg incl AB en boekje.

Uiteraard in goede staat. Voor 125 euro mag hij weg.
Opsturen liever niet ivm het zware gewicht (dit is mijn laatste 800series product op mijn FB850 boksen na, die hou ik voorlopig nog ). πŸ˜€


   
Citeren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

Hallo Ralph,

Is de CD-speler er nog en hoe is die technisch en optisch?


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Hoi hij is in goede staat, alles werkend en met org. a.b. erbij incl. de rode transportpennen.

Ik doe hem weg omdat ik een andere cd-speler kan kopen waar ik het geld voor nodig heb.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Sja, ik had em min of meer gekocht, wel jammer dit. Maar goed er zijn zat van die dingen gemaakt. Misschien wel goed, er is nog veel meer mooi spul gemaakt, en nieuw is een sacd speler ook niet zo duur meer. Of gewoon een externe HDD op een chinees dvd spelertje met usb poort, dan heb je een goedkope versie van dat mediacentrum πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

❓ een versleten oranje tandwiel?

vertel eens waar moet dat tandwiel zitten en wat doet ie?

ik weet wel van een oranje tricky tandwiel in de N5... serie cassettedecks met 3 koppen danwel computer aan boord. als die stuk is heb je geen loopwerk meer.

in de CD850 heb ik zo'n verhaal nog niet gehoord, vertel! 😯


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

is niet oranje, dat wordt ie op den duur wel, het is gewoon het tandwiel waarmee de lade open en dicht gaat.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

toch geen probleem dan?

je moet alleen zorgen dat je genoeg CD850's in huis hebt om toch verschillende CD's te kunnen horen πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Welnee je zet gewoon een handvat aan die lade. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

of een zuignap mkII πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Nou die tip met het handvat....

Technisch gezien zou het wel kunnen als je een zwart aluminium lade handvat er op zou maken.

Of tot toploader verbouwen met een cd-puk en een mooie glazen schuifplaat..... hmm ik zie wat creatiefs in mijn gedachte voorbij komen...


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Welnee, gewoon een goedkoop handvat van de gamma πŸ˜‰

Zeiden we vroeger ook, als we een meisje wilde versieren "en als ze nou niet mee wil?" "dan zet je er gewoon een handvat op.."


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Nou het oranje tandwiel probleem is ook bij de 900 serie een probleem.
Ik heb een aantal keren dat ding vervangen in mijn 950 totdat ik er schoon genoeg van had.

Het is over en sluiten met de 850 en 900 serie CD spelers bij mij, al weer een tijdje trouwens. Wel jammer maar ja de boel moet wel pico bello in orde zijn. De 950 heb ik nog dus als ik een keer zin heb knap ik hem op.

Sindsdien draai ik o.a. met een CD650 die ik als nieuw ergens heb gescoord. Dat valt me niks tegen trouwens die mag blijven staan.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Jammer dat je de 850 niet meer hebt πŸ˜‰

Tandwielen is ook een probleem in sommige high-end cassettedecks van vroeger, die 5758 bijvoorbeeld. Bij mij zit daar intussen een of ander zahct wieltje in uit een ouwe japse VCR 8)

Ik zou me niet laten afschrikken door zo'n tandwieltje, een bezoek aan een modelbouwzaak kan ook nuttig zijn, en sloopvideo's..

Die 850 is een combo van V-wiel en tandwiel, maar zolang het geen nylon is kun je het zelf wel fabrieken eventueel.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

De CD951 was die niet beter dan de CD950? En hoe zit het met de CD940, die had WEL CD-tekst trouwens, was die even goed?

Ik houd mijn CD850MKII in ere zo lang als-ie het doet... Het ding lijkt wel onverwoestbaar, zelfs het display en het (mechanisch gedeelte van het) loopwerk zijn nog tiptop! Heb er wel na 15 jaar een nieuw lampje in moeten zetten... 😈

P.S: kan ik er niet voor zorgen dat de 850 ook CD-tekst weergeeft met een modificatie? Weet iemand misschien of ik een IC kan vervangen? De 850 heeft een geheugen voor CD-titels en FTS maar kan geen CD-tekst lezen. πŸ˜₯

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

cd940 had cd-text is dit serieus waar? volgens mij begon dit pas in ca. 1998 met de CD753 etc.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: