Meldingen
Alles wissen

AD 0210/SQ8

15 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
599 Bekeken
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Hallo MFB vrienden,

Ik zoek een middentoner, een AD 0210/SQ8 voor een 544.
Wie kan me eraan helpen voor een redelijke prijs...

Vriendelijke groet,

Tim


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Tim,

Ik heb op de beurs van Chris twee stuks 210 van Chris gekocht. Mijn vader heeft een stel 544's en daarin zitten 211 middentoners. Eén daarvan is kapot. Ik heb hem aangeraden om de beide speakers te vervangen, omdat de 210 en 211 toch ergens zullen verschillen (vraag me niet percies waar hoor). Als hij dat gedaan heeft, hebben we een 211 over. Die kun je dan wat mij betreft voor een klein bedrag hebben. Ik laat je dit tzt weten! Mocht je er in de tussentijd een tegenkomen, dan is dat natuurlijk helemaal lekker voor je :muziek:

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Hoi Thomas,

bedankt voor je aanbod. Het kan zijn dat er in mijn 544 een 211 zit, moet ik ff nakijken, het is er een uit de laatste serie, dus zonder roll off filter. Daar zou in principe een 211 in kunnen zitten.

Ik ga toch maar alle grote elco's vervangen, gezien de leeftijd van de MFB'tjes. Hopelijk komt er dan weer strak hoog, mid en laag uit.

Groeten,

Tim


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Thomas,

er helaas zit toch een 0210 in mijn 544......dus er kan klankmatig geen 0211 in.
.... of er moet weinig verschil zijn in klank. Desondanks heb ik toch interesse in een 0211, als je die tzt over hebt.

Groeten,

Tim

[%sig%]

Bericht bewerkt (19-02-2003 00:39)


   
BeantwoordenCiteren
(@pimz3001)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 29
 

Hoi Tim,

Voordat je heftig elco's gaat vervangen, lees ff 'jullie mfb's, Mega Flexe Boxjes'. (Geinig bedacht, Thomas!). We hebben 1 544 onderworpen aan een uitgebreide elco-swap. Wilrik weet precies welke, maar ik weet dat-ie ze op de print én de voeding heeft gewisseld met nieuwe. Conclusie: maakte eigenlijk niets uit. Goed afregelen volgens specs deed dus wel wonderen.
Misschien kan Wilrik zelf hier nog iets aan afdoen/toevoegen. Dan kan-ie meteen ff een update doen over z'n 587's die op de foto staan!

De elco's zullen ook vast wel echt stuk kunnen, maar daar heb ik weinig verstand van...

Grtz,

: Pim


   
BeantwoordenCiteren
(@wilrik)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
 

Ha Tim,

Ik heb een aantal kleine (meter gaat maar tot 100uF) elco's (van de 544 en 587) op capaciteit laten doormeten. Die van de 544 waren goed, alleen was bij C2205 van de 587 de capaciteit van 20uF naar 0,8 gedaald.
De grotere elco's (528, 535, 560, 565) heb ik verwisseld maar geen hoorbaar verschil geconstateerd. Op zich niet vreemd want mijn 544's klinken goed, ik was alleen nieuwsgierig geworden door al die geruchten (zouden ze nog beter kunnen klinken?).

Grote kans dat het niet strak klinken veroorzaakt wordt door akoestische lek en ristselende aansluitkabels van de speakers. Dus ga gewoon even naar de tochtboer voor wat tochtstrip en zorgen dat de boel echt goed luchtdicht zit.

Succes,

Wilrik


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Hoi Wilrik,

Bij een 544 heb je toch niet zoveel last van een acoustische lek, als bij een 587??

Afregelen is een goede optie, (zie mijn topic in Raad en Daad), misschien wil je me daar eens een keer mee helpen??? Ik heb wel electronica kennis, maar versterkers afregelen durf ik niet zo goed, ivm verkeerde afregeling= kapotte eindtorren.

Vriendelijke groet,

Tim

[%sig%]

Bericht bewerkt (21-02-2003 20:49)


   
BeantwoordenCiteren
(@wilrik)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
 

Tim,

Eindtrappen afregelen kan met de eenvoudigste universeelmeter en is simpel en ongevaarlijk. Die documentatie, R762 hoeft niet los, stel in: 420 mV over R670 en 75 mV over R727

Succes,
Wilrik


   
BeantwoordenCiteren
(@wilrik)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
 

Bedoel: 37,5 mV over R670 en 210 mV over R727


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Iedereen hartelijk bedankt voor de info. Ga ik morgen ff nameten...
Even ten overvloede, de voltmeter op gelijkspanning instellen neem ik aan;)

Nu nog 1 of 2 middentoners AD 0210/SQ8 of AD 0211/SQ8 (daar ging deze topic uiteindelijk over πŸ™‚ ) dan ben ik helemaal blij.

Tim

[%sig%]

Bericht bewerkt (23-02-2003 19:38)


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Als iemand nog een ad0211/sq8 over heeft dan zou ik er heel blij mee zijn!

Joop


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Kunnen die AD 0211/SQ8 middentoners eigenlijk wel in een 544?? Ze zien er volgens de foto's( van de 587 waar ze ook inzitten) anders uit. Of hebben ze alleen het uiterlijk veranderd?

Ik heb de ruststroom van alle mijn Mfb Setjes opnieuw afgeregeld, en ik moet zeggen dat het echt een verbetering is πŸ™‚ En alle elco's waren ook nog in orde (geen lekkende exemplaren gevonden)

Nogmaals iedereen dank voor alle adviezen.

Groeten,

Tim


   
BeantwoordenCiteren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 73
 

Ik heb hier nog twee defecte AD0211SQ8 mids liggen die in aanmerking komen voor de spreekspoel chirurgie die elders op deze site zo mooi beschreven staat. Ze zijn gratiz af te halen in Diemen.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
Topic starter  

Hey Chris,

Ik wil ze erg graag hebben, mail of bel je wel ff.....

Maar passen ze wel in een 544? (zie post hierboven)

Groeten,

Tim


   
BeantwoordenCiteren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 73
 

Tim, yep, zo komen oorsprongkelijk uit een 544...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: