cdm1 in een 882?
 
Meldingen
Alles wissen

cdm1 in een 882?

22 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,103 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja is ook zo, de dac die ik nu heb is tig malen beter dus qua sound ben ik er heel erg op vooruit gegaan (techniek is toch niet stil blijven staan, stereobeeld ruimer en hoog verfijnder met mijn 20bittertje).
Maar ja jammer dat er denon op sta en geen philips met groene lamp πŸ˜₯
En het voorversterkergedeelte van de NAD is ook weer gedetailleerder dan de voorbak in de dac960.

Dus almet al ga ik e rop voor uit alleen het heet dus geen philips meer, nad, denon.. Maar qua loopwerken wil ik wel trouw lijven aan Philips, misschien dat ik die cdd882 mooi toch zelf hou en enkel die cd304's weg doe.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Het grote probleem met mij is dat ik bijna nergens afstand van kan doen, ook al heb ik het dubbel, en ik heb al zoveel bijelkaar verzameld.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

Hehehe dus jij bent dat πŸ˜‰ .. 350 is wel een forse prijs, vandaar dat grapje van mij, maar je valt soms wel van je stoel als je iets op ebay zet.

Als je technisch meer wil weten moet je eens zoeken op hifi-forum.de, daar zijn topics met allerlei verhalen over die loopwerken.

Een 960 dac is een vrij schaars apparaat, en die dingen zijn behoorlijk gewild blijkbaar, ik vermoed idd dat je daar eerder 350 euro voor vangt dan zo'n loopwerk. Op ebay zag ik een cd880staan waar ze een double crown ingezet hebben en een tentlabs clock, nouja, ik ben wel benieuwd wat die gaat opbrengen. Wel grappig, hebben ze die condensatoren om de DAC vervangen door enorme dingen. Sja, de vraag is of je het echt hoort, of dat het tussen de oren zit... Wellicht kun je het horen..


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Dit is idd een mooi omgebouwd apparaat die cd880 zeg! Leuk hebbeding.
Ik denk dat ik mijn cdd882 niet verkoop achteraf, anders heb ik helemaal geen echte philips specials meer nu mijn dac960 weg is!!

Maar mocht ik hem houden dan wil ik voor de zekerheid wel een echt reserveloopwerkje hebben cdm1mk2 en geen cdm1 meer πŸ˜†
Maar wat moet ik als max. richtprijs nemen voor een 2e hands ccd882 of cd880, 100 -125 euro? In goede staat uiteraard.


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

een cd 880 / 882 compleet is toch wel vanaf 200 euro of zelfs meer
je kan toch een cd 850 leegslopen en een denon dac inbouwen ?
of een cd 960 "aanpassen"

πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

Ligt eraan waar en in welke staat.

Wat ik zo gezien hebde afgelopen tijd op marktplaats:

cdd882 max 175, cd880 in nette staat max 200 en met allerlei ombouw (betere clock etc) hebben sommigen er meer voor over.

Op ebay is het erg wisselend. Hangt van allerlei faktoren af daar, doe je een beetje je best, en het apparaat is echt mooi (dus voorkant helemaal onbeschadigd) en je biedt paypal betaling aan kan het meer worden. Moet je wel rekenen met 4% kosten voor paypal, en advertentiekosten die redelijk hoog zijn als je er mooie plaatjes bij wil. Ik heb er eentje verkocht, best goed maar er gaat stiekem weer een en ander af. Marktplaats heb je meer vrijheid. Ebay is ook een risico, heb je pech (verkeerde tijdstip, vakanties) dan kun je ineens vrij weinig krijgen.

Ik vind een "redelijke" prijs voor een 880 175 euro, en voor een 882 150.
Daar raak je een goeie speler wel voor kwijt. Sommigen vinden dat ie meer waard is, maar die moet je dan wel zien te strikken.

Maar ja, het is met dat oude spul altijd nog: wat de gek ervoor geeft.

En wat veel uitmaakt is de staat: beschadigingen, lampjes, boekjes, transportschroeven, doos.. Dan is ie compleet en dan kun je wel meer krijgen, mits er toevallig een gefortuneerde hobbyist kijkt..


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja daarom, het heeft wel iets nostalgisch zo'n cdd882 en met een denon da-500 klinkt het even gedetailleerd en ruiimtelijk als de topper van nad cd542 (en ik heb een hoop spelers gehoord maar die sound is het voor mij en laat die dennon daar nou echt een copie van zijn qua sound, toeval der toevallen!).
Maar goed of ik ooit als ik voor een leuke prijs een cdd882 kan kopen zo eentje nemen (heb ik er 2 ivm spare loopwerk cdm1mk2 of...

ik neem een cd960 en sluit die aan op een dac (want mijn cd304's die cdm1 kunnen wel als spareparts dienen voor een cdm1 uit een cd960!).

Kan dan in beide gevallen vooruit met reserve onderdelen.
Net mijn advert weer ingetrokken van de cdd882, dat de dac960 weg is is al erg genoeg, maar ja kan strax toch niet alles mee je graf innemen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: