Complete Philips 08...
 
Meldingen
Alles wissen

Complete Philips 080 set

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
668 Bekeken
(@michel080)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Beste MFB liefhebbers,
Na lang wikken en wegen overweeg ik mijn 080 set weg te doen. Ik ben eerste eigenaar, nadat ik over ben gegaan op iets anders heeft de set altijd in mijn ouderlijk huis gestaan. Deze post is een interessepeiling. Foto's volgen, ik moet de set even stofvrij maken en 1 knopje was afgebroken dus ik ga proberen dat te herstellen.
De set bestaat uit tuner 180, voorversterker 280, schakelunit 080, eindversterker 380 en nog een kassettedeck N2537. Deze diende voornamelijk als opvulling in het rack want het is zo goed als nooit gebruikt. Het 19" rack zit er ook bij. Ik heb het destijds gekocht toen de set nog maar net uit was.
Zoals gezegd zijn er kleine zaken kapot, 1 lampje van de eindversterker doet het niet. Verder heb ik ooit een andere tuner gekocht via Andre O omdat de originele niet meer werkte. Die zit er ook bij.
gr Michel.


   
Citeren
(@drieuwers)
Active Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 5
 

Hoi Michel,

Welk knopje is afgebroken?

Ik heb nog al wat liggen van dat spul, misschien kan ik je helpen.

Dirk


   
BeantwoordenCiteren
(@michel080)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Dat zou mooi zijn!
Van de voorversterker 22AH280 de volumeknop die bovenop de balansknop zit. De as is goed, er zit een plastic deel in de knop die deels gebroken is. De knop zit dus nog wel, maar niet zo mooi.
Van het cassettedeck is het asje van de potmeter afgebroken (Line out). Dat is wat lastiger, maar anders zet ik er een andere potmeter in.
De set heeft nog een tijdje in mijn ouderlijk huis gestaan en is soms opzij gereden zonder dat gekeken werd of er niets geraakt werd πŸ‘Ώ
Bedankt πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@drieuwers)
Active Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 5
 

Heb ik voor je.

Ik wil wel graag de oude knop terug want repareren heb ik vaker gedaan.

Let wel, voor jou heb ik gewoon een originele knop.

Zeg maar hoe we dat regelen.

Kost je niets.

Groet, Dirk


   
BeantwoordenCiteren
(@michel080)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Ha das mooi! Ik zit rond Rotterdam. Als je dichtbij zit kom ik langs - anders moet het anders. Gaat het om de versterkerknop of het deck?


   
BeantwoordenCiteren
(@drieuwers)
Active Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 5
 

Ik zit in de Betuwe, maar toch welkom hoor. Mail anders even op drick011104@hotmail.com dan wisselen we contactgegevens uit.

Groet,

Dirk


   
BeantwoordenCiteren
(@michel080)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Oke, ga ik doen. bedankt.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: