Complete Woonkamer ...
 
Meldingen
Alles wissen

Complete Woonkamer inventaris Philips 1985/1986

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
827 Bekeken
(@shifu)
New Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Hoi allemaal!, ik volg jullie forum al een tijdje op de achtergrond voor mijn eigen apparatuur, maar helaas wordt het voor mij tijd om de boel op te gaan ruimen, ik heb er helaas geen ruimte meer voor, ik had in mijn vorige appartement de hele woonkamer ermee aangekleed en met veel plezier gebruikt! 🙂

Het set wat ik heb staan bevat:

FC156 Autoreverse Servo Solenoid Cassettedeck
Autoreverse opnemen en weergeven. Auto play en Repeat. Dolby B/C
Frequentiebereik 30-19.000hz. Twee motoren. FSX Kop.

FC153 Servo Solenoid Casette-Deck
Autoplay. Dolby B/C
Frequentiebereik 30-19.000hz. Twee motoren. FSX Kop.

FT 144 Digitale Kwarts/PLL Synthesizer/Tuner
Computergestuurd, FM, MG/LG. 37 voorkeurszenders. Automatische zender afstemming. FET AM/FM ingangen.
Kanaal midden indicator. SDS stereodecoder. Ruis en lispelonderdrukking. FTD Schaal

FA 156 Geïntegreerde klasse-G Versterker 2 x 60 w IEC
Led functie indicators. Loudness en stereo/mono schakelaar. 5 bands equaliser.
aansluitingen voor 2 recorders met kopieermogelijkheid
2x 2 boxen, Compact CD speler/TV-geluid. Drievoudige elektronische eindversterkerbeveiliging.

CD 350 Compact Disc Speler
Aflezing van max 99 sporen. Totale speeltijd, gespeelde tijd per nummer of totaal.
programmeren van max 20 track.
Directe keuze van elke track, vorig en volgende track, scannen, repeat en replay.
Drie zoeksnelheden, vooruit en achteruit.
Aansluitingen voor hoofdtelefoon en lijn met regelbaar uitgangsniveau.

FA 154 Geïntegreerde versterker 2x 45 W IEC.
Led functie indicators. Loudness schakelaar. 5 bands equaliser.
aansluitingen voor recorder
2x 2 boxen, Compact CD speler. Tweevoudig elektronische eindversterkerbeveiliging.

F3538 Soundprocessor
Maakt van uw kamer een concertzaal,
10 bands (2 x 5 per kanaal) Equalizer, Regelbare nagalm.
drie-dimensionaal display met zichtbare regeling geluidsniveau, Stereobreedte en velddiepte.

FP 146 Automatische tangentiele platenspeler met frontbediening
Computergestuurd, lichtgewicht tangentiele arm zonder fouthoek. Met element GP 331. Tiptoetsen aan de voorzijde. Twee zoeksnelheden.
Automatische keuze inloopgroef en herhalen. Anti-Magnetische draaitafel, plaatgeleiders.

VR 6462/00 Videorecorder VHS
Weergave, normaal/versneld/stap-voor-stap vooruit, versneld achteruit, stilstaand beeld.
Ontvangst van VHF/UHF/S-kanalen. 35 voorkeurszenders, programmeren van 2 uitzendingen tot 30 dagen vooruit.
Blokopnamen, speelduur 4 uur max. Infrarood ontvanger voor afstandsbediening. Afstandsbediening 22 AV 5567
Aansluitingen euroscart en antenne.

VLP 830 HIFI/Stereo (LaserVision/Laserdisc) beeldplatenspeler
geschikt voor laserVision longplay en active-play beeldplaten.
Weergave normaal/versneld/vertraagd beeld-voor-beeld vooruit
normaal/beeld-voor-beeld achteruit,
stilstaand beeld, snel opzoeken vooruit en achteruit
pauze, index. Stereo weergave of taalkeuze
Go-to zoeksysteem. geprogrammeerd afspelen van onderdelen en hoofdstukken.
Ruis onderdrukking. Aansluitingen: Euroscart en audio.
Inclusief afstandsbediening en originele Philips Demo Disc (werd standaard niet geleverd)

V6721 Match line FSQ HIFI/Stereo kleurentelevisie met teletekst
63 CM FSQ Beeldbuis (Schermdiameter 59 cm)
Daglichtscherm, Teletekstdecoder.
Ontvangst van VHF/UHF/S-kanalen
Directe keuze van 95 kanalen, geheugen voor 50 voorkeurszenders.
Hifi/Stereo versterker 2 x 22w Stereodecoder met taalkeuze. Spatiaal Stereo en ruimtelijke mono-weergave.
Stereo/mono schakelaar. Twee frontluidsprekers. Groene toets voor beeld en geluid. Stand-by en geluidsonderbreking.
Aansluitingen: Euroscart 2x, Audio/Video Cinch 2x audioversterker, luidsprekerboxen, hoofdtelefoon (met taalkeuze-mogelijkheid)
Draadloze afstandsbediening (RC 5383) voor bediening van Monitor & teletekst, klepje mist wel

RC 5374 match line draadloze afstandsbediening
Voor bediening van Beeld, Teletekst & geluid. Eveneens geschikt voor Philips Videorecorders

Er zit ook nog een Match line Telecomander bij uit dezelfde serie, echter weet ik daar even het nummer niet van.
Deze was geschikt voor het bedienen van oa, TV, LD, CD, VCR etc. de werking van TV, VCR heb ik altijd gebruikt.
Overige niet getest, je kan hem de codes leren maar kan er geen handleiding bij vinden.

Ik heb een zwik documentatie erbij, originele Nederlandse handleiding van de TV en de laserdisk speler en ik dacht ook van de VCR, servicehandleidingen van onder andere de VCR en nog een paar.

De sets hebben hier goed en lang dienst gedaan, maar ik heb er simpelweg de ruimte niet meer voor.

Gezien de leeftijd hebben een aantal componenten wat problemen:
LD Speler moet nieuwe snaar hebben, deze heb ik nieuw liggen maar geen tijd gehad om te plaatsen
CD Speler las tot een half jaartje terug prima cd's maar nu niet meer, misschien de lens vuil of een slechte soldering
van beide tapedecks moeten de snaartjes vervangen worden. verder zijn ze in orde.
Uiterlijk:

De apparaten zijn eigenlijk voor hun leeftijd in prima staat, alle facia panelen zijn erg gaaf en onbeschadigd en de metalen behuizingen zijn vrijwel krasvrij. De TV is ook erg netjes zonder krassen in de glasplaat.
De afstandsbedieningen zijn allemaal nieuw, op de bijgeleverde afstandsbediening van de tv na, die mist een klepje en heeft wat gebruikssporen

De enigste uitzondering is de Laserdisk speler, de klep heeft helaas wel wat krassen in de verf, ik heb er over na gedacht om deze opnieuw te laten spuiten omdat ze erg lastig te vinden zijn.

Wat ik gedaan heb:
De TV had een defect board waar de batterij onder andere geplaatst zit. deze is vervangen en tv heeft 2 jaar dagelijks gedraaid!
VCR heeft nieuwe loopwieltjes gehad en draait 1x per maand een volle video heen en terug om het soepel te houden. weergave is goed
Tuner heeft de geest gegeven, gaat nog wel aan, laat lampje van tuning branden maar geeft geen frequenties meer weer, heeft 3 jaar lang dagelijks gewerkt
dus zal ergens in de elektronica zitten. hij krijgt nog wel spanning.

De tuner en de platenspeler zijn voorzien van nieuwe hoogwaardige Cinch kabels vanwege een kabelbreuk.

Het liefste heb ik het in 1x weg, maar mocht je alleen het audio gedeelte willen is dat ook te bespreken.
De richtprijs voor alles is 200 euro, maar ik wil best over de prijs praten, heb er jaren over gedaan alles bij elkaar te krijgen. Ik kan er ook nog wat laserdiscs bij doen maar die moet ik nog even opzoeken.

foto's volgen vanavond, ik moet ze nog even van de camera afhalen 🙂 ik heb een aantal foto's toegevoegd ter illustratie om welke sets het gaat!

Mocht mijn vraagprijs erg onredelijk zijn schroom niet om het te zeggen, ik ben een hobbyist, geen expert!


   
Citeren
Deel: