Meldingen
Alles wissen

Dac960

25 Berichten
12 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,344 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

eentje op mp icm met de cdd882.
(iets voor willem?)

http://link.marktplaats.nl/155632488


   
Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

lol, 'qua rimte niet te verslaan'. Dat zei hij precies ook zo over de Marantz cda94 + Marantz cd85 setje wat hij eerder op marktplaats te koop had... πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

ach het is allemaal wel goed spul. Heb je zo'n cd-85 weleens gehoord of open gehad? Deftige speler, geen idioot grote display of domme knopjes zoals bij sommige philips en andere spelers. Mooie printplaten en de S1 dac.

de dac960 is een hebbeding. Leuk maar zwaar overgewaardeerd, waarom zou je die kopen als er al een goeie dac in je speler zit? Gewoon showoff, zoals veel van de spul. Doe ik niet aan..


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ik heb beide sets gehad, heb op het moment nog een cd960 gekoppeld aan een dac960 met een s2.
De cd85 is technisch mooi, maar de kast is matig qua afwerking. Haalt het niet bij de cd94 serie. Is ook niet erg, want het was destijds het goedkopere broertje van die serie.
Het lijkt inderdaad een loze toevoeging, een cda94 aan een cd85, maar een losse dac kan wel degelijk voordelen hebben. Zowel de cd85+cda94 combi die hij te koop had als de set op die foto is van mij geweest. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@Zapper wrote:

eentje op mp icm met de cdd882.
(iets voor willem?)

http://link.marktplaats.nl/155632488

Ik weet wat de gek betaald is ie waard..... wat is een "normale "prijs?
alleen dat ik me daar eens een beeld van kan maken πŸ™„


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

@Zapper wrote:

eentje op mp icm met de cdd882.
(iets voor willem?)

http://link.marktplaats.nl/155632488

Hoi Zapper.

Ik weet niet of je mij bedoeld, er zijn zoveel Willem"s. maar de DAC960 staat bij mij nog op het verlanglijstje. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Het spul is 20 jaar oud en dus ROT. Elektronica gaat geen 100 jaar mee alhoewel mensen me dat proberen wijs te maken... En dan kunnen 100 techneuten me vertellen dat de dingen goed zijn, ik weet wel beter...

Ik heb toevallig een DAC960 hier gehad en de persoon in kwestie wilde het ding afdanken omdat-ie dacht dat zijn moderne NAD of DENON DACs beter zouden zijn. Na een grondige revisie van de DAC960 was hij opeens een andere mening toegedaan. Om een lang verhaal kort te maken, dat soort oud spul is zeer degelijk als het tenminste een onderhoudsbeurtje heeft gehad. Is net zoiets met tweedehandsauto's, die moeten ook een keer naar de garage, nietwaar...

Ik vind het nogal vaag dat sommige mensen zich woekerprijzen durven te vragen voor economisch volledig afgeschreven apparatuur, het betreft hier zeker de LAB series, de 800 en 900 serie van Philips. Het spul is veel te oud en is alleen maar interessant voor hobbyïsten omdat die de mogelijkheid hebben het één en ander op te knappen.

Ik zou er niet meer dan € 100,- voor geven...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

@wro wrote:

@Zapper wrote:

eentje op mp icm met de cdd882.
(iets voor willem?)

http://link.marktplaats.nl/155632488

Hoi Zapper.

Ik weet niet of je mij bedoeld, er zijn zoveel Willem"s. maar de DAC960 staat bij mij nog op het verlanglijstje. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben πŸ˜€

Nee ik bedoelde degene die hier altijd zo graag even reklame maakt voor leuke dingen, en ook willem heet op het forum.
Ik doe dat voor hem natuurlijk ook, met veel plezier.

en ach, die spullen heb ik allang gehad en goed verkocht...


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@m0vieman wrote:

Het spul is 20 jaar oud en dus ROT. Elektronica gaat geen 100 jaar mee alhoewel mensen me dat proberen wijs te maken... En dan kunnen 100 techneuten me vertellen dat de dingen goed zijn, ik weet wel beter...

Ik heb toevallig een DAC960 hier gehad en de persoon in kwestie wilde het ding afdanken omdat-ie dacht dat zijn moderne NAD of DENON DACs beter zouden zijn. Na een grondige revisie van de DAC960 was hij opeens een andere mening toegedaan. Om een lang verhaal kort te maken, dat soort oud spul is zeer degelijk als het tenminste een onderhoudsbeurtje heeft gehad. Is net zoiets met tweedehandsauto's, die moeten ook een keer naar de garage, nietwaar...

Ik vind het nogal vaag dat sommige mensen zich woekerprijzen durven te vragen voor economisch volledig afgeschreven apparatuur, het betreft hier zeker de LAB series, de 800 en 900 serie van Philips. Het spul is veel te oud en is alleen maar interessant voor hobbyïsten omdat die de mogelijkheid hebben het één en ander op te knappen.

Ik zou er niet meer dan € 100,- voor geven...

Groetjes. πŸ˜‰

Je ziet aan marktplaats en ebay dat de markt toch anders denkt over dergelijke prijzen. Liefhebbers leggen zo 350 euro voor een marantz cda94 neer. Je gaat mij niet wijsmaken dat die liefhebbers enkel onnozelen. Ook in dat geval telt: een service beurt en je bent klaar.
Voor 100 euro krijg je een beschadigde naar rook stinkende dac960. Wil je een gave, dan ga je richting de 200 euro. Dat kon je zien aan de marktplaats advertenties een tijdje terug.
Hoeveel heb jij oorspronkelijk voor de dss-en en de dss se's betaald? Je gaat mij niet wijsmaken dat jij enkel tientjes betaald voor het spul wat jij koopt.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ik heb € 35,- voor een CD951 betaald en € 50,- voor een DCC900, tweedehands uiteraard. De FV930 en FP930 waren ietwat duurder omdat ze zeer zeldzaam zijn. Maar toch, ik heb er geen kapitalen voor uitgegeven omdat ze in principe versleten zijn en economisch volledig afgeschreven. Vraag de verzekeringsmaatschappijen maar eens wat zo'n oud spul nog voor waarde heeft... NIKS zul je te horen krijgen. Met een CDM1 of een TDA1547 hebben ze geen ruk te maken. Zo werkt de markt nu eenmaal en daar moeten wij ons bij neerleggen. Punt uit.

Mijn DSS930 en DSS930SE heb ik nieuw gekocht en dus heb ik de volle mep betaald, samen met de DSC950 rond de FL 10.000,- destijds.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Oh ja voor ik het vergeet, ik heb EINDELIJK goede chinch-connectors gevonden voor die nieuwe kabel, je weet wel. De pluggen die ik erop had waren maar niks. Ik heb stiekem bij Piet gekeken die had Neutrik pluggen, ik denk aaa die zullen wel goed zijn dus ik heb zijn voorbeeld opgevolgd. Sinuslive is ook wel goed spul trouwens (hebben veel high end spul voor in de auto en zelfs hebben ze 24K vergulde adereindhulsjes... is maar hoe ver je wilt gaan hΓ¨)... πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Cyberjan wrote:

@Zapper wrote:

eentje op mp icm met de cdd882.
(iets voor willem?)

http://link.marktplaats.nl/155632488

Ik weet wat de gek betaald is ie waard..... wat is een "normale "prijs?
alleen dat ik me daar eens een beeld van kan maken πŸ™„

Ik heb de set van die foto destijds voor 550 euro verkocht. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Beste medefreaks,

De thread over de DAC960 is enigzins moderated, graag jullie begrip hiervoor.

Ik sta open voor elke mening maar laten we het wel on topic houden. Er is een speciale off-topic sectie waar de dagelijkse beslommeringen besproken kunnen worden.

groeten,

AndrΓ©


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Het is erg leuk spul die DAC960 en CDD882, maar ze vragen er echt kapitalen voor vind ik.

Net zoals de FB825, ik heb die van mij 2ehands voor 200 euro gekocht (dan is het nog een keer te doen omdat je ook de randjes moet vervangen).

Het eerste setje waar ik op reageerde met de FB825's was een man die alle speakers vervangen had en dus volledig het geluidsbeeld van de speakers had verandert. Wilde hij er vervolgens ook nog 500 euro voor hebben πŸ™„ .

Tsjah, verder niks aan te doen natuurlijk. Zolang de mensen maar bedragen van 200 euro voor een DAC960 blijven neerleggen zal de prijs ook niet zakken :P.

Moet wel zeggen dat Philips nog niet de kroon spant met prijzen. Heb je wel eens gekeken wat men voor een Yamaha B2 neerteld die gewoon slechte condensators heeft en waarvan de potmeters en schakelaars kapot zijn (volgens mij staat de advertentie nog op marktplaats) 😯 .


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Annihilism wrote:

Het is erg leuk spul die DAC960 en CDD882, maar ze vragen er echt kapitalen voor vind ik.

In mijn geval was het niet vragen, maar mensen laten bieden. Over het algemeen is dat geloof ik zo.
Kijk, als ik zo'n set op marktplaats zet, en uiteindelijk is er iemand die er 500+ euro voor wil geven, ja, dan ben ik natuurlijk niet gekke henkie.

Zo ook een cd880, die heb ik ooit verkocht voor 250 euro. Blijkbaar zijn er mensen die dat er voor willen neerleggen. Ik vind het dan prima. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: