DRC 9436 - dubbele ...
 
Meldingen
Alles wissen

DRC 9436 - dubbele woofer + isophase-tweeters

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
557 Bekeken
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
Topic starter  

Op Marktplaats een supermooie set DRC 9436. De kasten zijn niet meer origineel, maar zo te zien wel naar origineel model gebouwd. Ikzelf vind het optisch een verbetering, omdat bij die DRC943* serie nogal het fineer snel en makkelijk beschadigd, met als resultaat dat het loslaat. Het is dat ik zelf al zo'n set heb, dus.... voor de liefhebbers.

http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/91821.ht m"> http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/91821.htm

Succes ermee!!!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik heb de 9434. De tweeter en de squawker zitten dan iets dichter bij elkaar. Dit lijkt echt een zelfbouwproject. (of misschien een prototype geweest who knows..)

Nu je het toch over marktplaats hebt, zoek eens op 22RH 832 πŸ˜‰ (voor wie nog ergens een flinke plek over heeft...)
"Is nooit in de winkels verkocht, destijds alleen te koop bij fabriek - speciale uitgave
"
euh.. die stond toch gewoon in de folder? Er waren vroeger zelfs speciale quadro platen. Wat mij intrigeert is waarom het in 1975 niet gelukt is om iets écht nieuws te introduceren en men nu de huiskamer straffeloos volstopt met boxjes die alleen maar voor filmeffekten gebruikt worden. (met alle kabeltroep die erbij hoort). Ik kan me herinneren dat er ooit een simultaanuitzending op hilversum 1 en 2 is geweest met quadro. Helaas hedden we geen 2 stereo versterkers thuis, maar een wel, en de draagbare radio op de andere zender hoorde je toch wel iets van het effekt πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
Topic starter  

Die DRC's op Marktplaats betreft overignes zelfbouw.... Dus hiervoor is geen 9436 als donor gebruikt. Helaas kon de man me niet vertellen wat voor een filter er is gebruikt...

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ach, als de maker aan al de losse speakers kon komen zal die vast ook wel een origineel filtertje geregeld hebben. Ik vermoed dat de maker goede contacten had ergens πŸ˜‰ Hoe kom je anders aan die woofers en sierringen?
De midden en hoge toners waren vroeger wel te koop in electronikazaken

Ik heb indertijd een serviceboek geraadpleegd voor de waardes van de 9434 (voor een zelfbouwproject van iemand)

Beetje dom om die resonator te gebruiken, met 2 woofers is een gesloten systeem veel interessanter lijkt me. Ik vind dat een minpunt van de 9434, prima midden en hoog maar gekleurd laag, ook als je em vrij opstelt.
D'r gaat niks boven een druksysteem πŸ˜‰ (wat mij betreft)


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Zapper,

Helemaal mee eens, gesloten systeem is het fijnst, denk aan mfb's, en de 22 rh serie.


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

bij de 832 had je trouwens nog een aparte decoder nodig om de surround kanalen te pakken te krijgen. Ik heb hier ooit een koper gehad voor mijn 832 en die kwam met zo'n decoder aanzetten, Grundig meen ik, maar helaas kreeg ie de quadro niet aan de praat. De beste man had 1 en slechts 1 quadro LP en die mocht ik dus ff vasthouden.

Of het hem ooit gelukt is de boel aan de praat te krijgen weet ik niet.

de 832 was gewoon in de winkel te koop bij mijn weten.

Basemaster


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

ik heb orginele manual van de 832, zal ff het stuk scannen omtrent de decoder. Er staat eea vermeld.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Voor zover ik mij kan herinneren zit er wel degenlijk een decorder in de 832, maar er waren destijds nogal wat van die quadro technieken, je had SQ4 en QS4 en CD4 en weet ik veel wat nog meer allemaal...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: