FB291 te koop
 
Meldingen
Alles wissen

FB291 te koop

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
582 Bekeken
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
Topic starter  

Moet je dit zien,

die is wel heel overtuigend philips fan!

http://link.marktplaats.nl/152472342


   
Citeren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Vooral als ze mensen een poot uit proberen te draaien 🙄 .

150 euro...... misschien als je een 0'etje achter het bedrag weghaald heb je de echte waarde (2e hands dan he). volgens mij waren die speakers nieuw niet eens 150 euro (zie folders hier op mfbfreaks)

Voor hetzelfde geld heb je een setje FB821 met verteerde randen.
Voor 80 ~ 100 euro een setje FB820
Voor 60 ~ 100 euro een setje FB815

Nieuwe foamrandjes liggen gemiddelt rond de 6 ~ 12 euro per rand afhankelijk wat voor speaker je hebt (bij die fb291 zal het 2 x 6 euro zijn... neem aan dat die middentoners geen foamrand hebben).

Hoop dat er niemand intrapt in die advertentie.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Je weet toch hoe dat werkt op MP.. Als je alleen bieden zet krijg je van die kwartjesfiguren. Zet je een bedrag neer dan geef je iig aan dat je er serieus wat voor wil. Ik geef toe dat het wel vrij hoog is.
Zelfs de helft is nog veel.


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Inderdaad in princiepe heb je helemaal gelijk, maar dat hoeft eigenlijk helemaal niet. Ik plaats ook wel eens wat op marktplaats.

Dan zet ik er gelijk een fatsoenlijk advertentie neer (geen flauwekul van oh wat vind ik het erg dat het weggaat of ratelen over hoe goed het apparaat wel niet is....). Wat fatsoenlijke foto's (niet van die overbelichte of onscherpe rommel wat mensen wel eens doen om krassen te verbergen)

Gewoon de staat waarin ze verkeren, om wat voor product het gaat. Wat er allemaal wel of niet goed mee is (ik zet er zelfs bij als er minescule krasjes opzitten). Gewoon een no nonsense advertentie waarin je duidelijk verteld hoe en wat waarderen mensen in mijn ervaring veel meer.

En tuurlijk krijg je wel een paar van die onzinnige boden, maar met zon advertentie hoef je uberhaupt niet te verwachten dat mensen je serieus nemen. Ik vraag meestal gewoon 10% meer als dat ik er voor wil hebben.

Had mijn infinty Delta 70's laatst ook verkocht, kreeg eigenlijk vrijwel alleen maar fatsoenlijke boden en binnen 4 dagen waren de speakers weg, koper zei zelfs nog dat de advertentie er gewoon netjes en duidelijk uitzag.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ik word er een beetje ziek van dat MP niks doet aan al die oplichters die het voor de rest (lees: mensen met goede bedoelingen) onmogelijk maakt om fatsoenlijk zaken te doen. Wat heb ik aan reacties zo naar het motto van "ja... als wij heel veel klachten krijgen en de politie...blablabla...", niks dus! MP verdient geld met oplichting en dat is mijn mening.

Hebben jullie toevallig die reportage over illegale hondenhandel gevolgd op TV? Ik weet niet hoe lang Tros Radar bezig is geweest om die oplichters van de MP-site af te krijgen... Kort samengevat dat nonchalante gedoe van MP vind ik zeer betreurenswaardig en dat is een understatement. Het interessert me niet wat anderen denken, ik heb het wel gezien op MP. Ik weet toevallig dat Ebay Duitsland oplichters op het matje roept en ervoor zorgt dat de koper zijn centen terug krijgt. Sterker nog, je kunt je zelfs verzekeren voor dat soort praktijken... Zoiets zou men ook op MP moeten introduceren, nou dan is het snel afgelopen met die "boeven"....

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
Topic starter  

Je hebt al zoiets bij marktplaats,
dan moet je gecontroleerd verkoper worden,
als je dan iets niet levert aan iemand,
vergoedt marktplaats het.
Ik weet niet zeker maar ik denk van wel.

Echt, die speakers krijg je als je even zoekt voor een fractie van wat die
man vraagt. Denk niet dat het veel soeps is, ook al is het wel philips.
Ik heb bijvoorbeeld een set uitstekende FB825 voor 30 euro gekocht,
ben er super blij mee!


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Geloof mij maar, dat spul mag je echt niet high end noemen.....

Als je op de foldertjes hier op MFBfreaks kijkt zie je dat het nieuw nog niet eens 150 euro kost (meestal ook geleverd met zon stereotoren waarbij alles aan elkaar vastgemaakt zit).

De foamranden die je er opnieuw op moet zetten zijn nog meer waard dan het speakersetje.

30 euro voor een setje FB825 is trouwens echt mazzel hebben.... zal de beste man die ze verkocht heeft wel geen flauw idee hebben wat hij in huis had staan... gemiddelt gaan die voor 300 euro weg op MP.

Maar het is idd triest als je ziet hoe mensen om de tuin geleid worden soms.


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
Topic starter  

Ik vind het ook een beetje afzetterij wat die man doet,
eerst een heel verhaal over hoe jammer hij het wel vindt (hou het dan gewoon zelf)
en dan hoe goed de speakers wel niet zijn (kun je beter iets van skytech ofzo kopen, heb je ook een beetje geluidsdruk..

Hij wist wel wat ze waard waren, hij heeft mij gematst..
Het kostte me een bloemenbon en een grote bos bloemen.
Zelf was hij de eerste eigenaar.

Staat ook een sony 😯 5.0 set op MP voor 350,
dan kun je beter even naar de bcc gaan, dan heb je meer voor je geld..


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@Jorissie wrote:

Je hebt al zoiets bij marktplaats,
dan moet je gecontroleerd verkoper worden,
als je dan iets niet levert aan iemand,
vergoedt marktplaats het.
Ik weet niet zeker maar ik denk van wel.

Het verschil tussen MP en Ebay is: bij Ebay moet je je aanmelden met bankrekening verkoop je iets( zoals ik een week geleden 505 euro iets verkocht ebay boekt van mijn rekening 29,33 vor de moeite, heb ook bij ebay als 2e gecontrolleerde verkoper daar zijn ze zo streng, hab ik een administrative fout, vergeten iets te schrijven met teruggaaf en..... ze gooide me er direkt uit ondanks mijn 250 goede waarderingen en dat heeft dan 14 dagen geduurd voor ik er weer bij was, als je iets koopt en de ebayer is spoorloos dan krijg je geld terug zonder de verzendkosten en min 25 euro "bearbeitungsgebühr" dus onder 25 euro is niks en bv 30 iets gekocht krijg je na 13 weken 5 euro op je rekening 🙄 , paypall is goed is alles tot 500 of 1000 euro verzekerd


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

He Cyberjan, heb je m'n PM gezien met de link naar de fr930 service manual gezien?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: