Gevraagd: DAC960
 
Meldingen
Alles wissen

Gevraagd: DAC960

25 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,327 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Is er misschien iemand die zijn DAC960 wil verkopen? Ik heb ook een advertentie op MP gezet maar ik koop liever bij een liefhebber.


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Wat moet je met zo'n extra doos als er al een goeie dac in de speler zit?

Er staat er een op MP met een 882, maar die stond er al eerder op. Beetje vaag allemaal.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Het is de verzamel gekte πŸ˜• , techniesch gezien heb je helemaal gelijk.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Ja, de verzamelgekte.... ik ken het probleem. De dac 960 is een prachtig aparaat al was het alleen al om de looks.
Lijkt wel stoer toch?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ohh maar dan kun je ook zelf een kastje zagen, zwart spuiten paar lampjes erin en bij je installatie zetten, toch? πŸ˜‰

Wat je tegenwoordig juist in high-end vindt zijn losse dac's Wat dta betreft was de 960 zijn tijd ver vooruit, maar de techniek heeft wrs ook neit stilgestaan. Heeft iemand een dac960 weleens vergeleken met een of ander modern ding wat "echt goed" zou moeten zijn?


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Nee geen kastje zagen! Is niet origineel.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Juist wel. Dat is een prototype, is er maar 1 van πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Zapper wrote:

Juist wel. Dat is een prototype, is er maar 1 van πŸ˜‰

ER is er zojuist eentje verkocht op ebay DU. Relatief koopje 229 euro!

Zag hem net te laat anders had ik hem laten zien. Heb er al één lol


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

229 euro kun je ook in mijn alfa-bier fonds storten. Dan heb je dat kastje niet maar je mist het niet want je hebt het niet nodig als je een goede cd speler hebt πŸ˜‰

Onbegripelijk dat ze nog zoveel voor een ouwe dac geven. Ik heb de 1541s1 en het digitale filter voor 50 euro gekocht, en die prop ik een keer in een 960 of zo. Werkt ook en de NE5534 kun je vervangen door wat nieuwers, plus wat ouwe elco's vervangen in het signaalpad.

Maar ja het zal wel.. beetje voor niks je stroomrekening omhoog jagen..


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Nou... ik heb mijn dac960 laten reviseren en nu doet hij met A-B switchen op mijn set aux1 dac960 en aux2 nad c542 echt niet onder meer voor de Nad cd-speler c542 (dus ondanks de hallaluja ik heb meer bits onder de motorkap) is de dac960 nog steeds een superieure dac!

Ik heb ze zelf grondig getest op mijn 4 weg visatonnetjes op de nad set met diverse cd's maar het verschil is eng klein, enkel ietsje in het hoog als je tig keer een zelfde fragment ga vergelijken.

Daarvoor voor de revisie met zijn 1986 onderdelen, auch, slecht stereobeeld , rafelig hoog, ook minde rhoog leek het en toen was er een groot verschil met de nad c542 cd-speler van 600 eurie.
Maar na grondige revisie met goede onderdelen door movieman is het echt een geduchte concurrent van de nad c542 cd-speler sound, dus als je die c542 bevalt qua geluidsbeeld en stereobreedte dan bevalt je de dac960 na revisie ook!!!


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hee Ralphies! Lang geleden, alles goed?

Ik heb inmiddels ook zo'n dacding (triest, ik weet het), zal er eens mee gaan spelen als ik tijd heb. Moet ook nog wat aan gedaan, lampjes vooral.

Hoe gaat het met die superversterker van je?


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

@Zapper wrote:

229 euro kun je ook in mijn alfa-bier fonds storten. Dan heb je dat kastje niet maar je mist het niet want je hebt het niet nodig als je een goede cd speler hebt πŸ˜‰

Onbegripelijk dat ze nog zoveel voor een ouwe dac geven. Ik heb de 1541s1 en het digitale filter voor 50 euro gekocht, en die prop ik een keer in een 960 of zo. Werkt ook en de NE5534 kun je vervangen door wat nieuwers, plus wat ouwe elco's vervangen in het signaalpad.

Maar ja het zal wel.. beetje voor niks je stroomrekening omhoog jagen..

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goeie DAC, maar niet voor mijn CD Speler, ik wil hem voor mijn geluidskaart gaan gebruiken (jah, daar zijn de DAC's pas echt brak van).

Weet jij misschien nog een goeie (betaalbare?), hoeft geen philips te zijn. Gaat me er puur om dat mijn crappy geluidskaart wat beter klinkt (heb een laptop dus andere geluidskaart is geen optie (heb al een creative meukding in een pcmcia slot zitten).

Voordeel van DAC in dit geval vind ik dat de DAC's in een geluidskaart eigenlijk bijna nooit beter worden en ze er altijd meuk in stoppen. En de goeie geluidskaarten zijn onbetaalbaar.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Je kunt als leuk alternatief een denon dac da500 nemen, zit ook meteen tig aansluitingen op voor allerlei digi apparaten op aan te sluiten. Heb er daar ook een paar van , best aardig maar tipt weer niet aan een grondig gereviseerde dac960 maar op zich wel een aardig ding.

De Versterker staat nog effe in de on hold stand, heb ondertussen ook 2x crown K2 gekocht (dus de set is nog steeds draaiend).
Die crown K2 is ook een best leuke toy, dempingfactor rond de 3000 van 10-400hz en 2x 500 watt continue aan 8 ohm en fanless en geheel gesloten kast !! Is versterker die hermetisch is afgesloten, geen een luchtopening en kan zelfs continue aan 2 ohm draaien (maar dan is tafelfan gericht op bovenkap wel gewenst aan 2 ohm continue beladen, heb er al philips chromen poten onder.

En ach daar heb er nu zelfs 2 stuks van in mijn eeuwige verzamelwoede haha.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Nou, de moderne crystal dac's zijn toch niet zo slecht. Het probleem van een pc is de storing die door de processor etc worden veroorzaakt, maar dat heeft meer invloed bij opname dan weergave.

Je kunt ook een goede geluidskaart zien te vinden. Vroeger was Terratec een goed merk.

Heb je s/pdif uit dan kun je bijvoorbeeld een DD-82 dcc speler van marantz als dac gebruiken (en als je s/pdif in hebt ook andersom)

Heb je digital uit, voor DD5.1 enzo dan kun je een home cinema versterker aansluiten.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

ik heb de M-audio revolution 7.1 en er is ook een 5.1 versie.
Dat is op zich een leuk toppertje tesamen met de dure soundblasters.
Terratec is nu niet meer wat het geweest is helaas.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: