Gevraagd: DAC960
 
Meldingen
Alles wissen

Gevraagd: DAC960

25 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,319 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Nou heb een Denon DAC-500 gekocht.

Ben benieuwd hoe het beestje klinkt (zal ongetwijfeld vooruitgang zijn op de DAC's van de Soundblaster Audigy 2).

Ik gooi de creative er dan denk ik helemaal uit en laat de AC97 het werk doen. Deze rommelt namelijk niet met het digitale signaal waar creative dat wel doet :S.

Zal wel laten weten hoe ie klinkt

Groeten


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

AC97?
Dat heb ik volgens mij ook in mijn computer, of is dat een andere AC97?


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja ben benieuwd wat je er van vind, tov de dac960 klinkt hij in het hoog sisserig en rafelig maar goed dat is als je echt kritisch ga vergelijken, draai je een tijdje alleen met de DA500 valt dit 'nadeel' steeds minder op (gewenning).

Al met al is een denon met zijn 125 euro gemiddeld een leuk 2e hands item om aan te schaffen. En bevalt het niet kun je hem vaak ook weer voor hetzelfde bedrag van de hand doen, ze zijn nog steeds geliefd, ik zie zo nu en dan nog steeds 'gevraagd'advertentie voor een DA500.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

AC97 is de standaard onboard soundkaart


   
BeantwoordenCiteren
(@eddie)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 37
 

Hallo,

Ik heb recentelijk een DAC960 van tda over kunnen nemen voor een schappelijk prijsje. Inmiddels geheel gereviseerd, voornamelijk lampjes (11 stuks...). Hij speelt als een trein.

Het mooie van deze DAC is dat je gemakkelijk tussen de verschillende digitale bronnen kunt switchen zoals CD, satellietontvanger en bijv. een digitenneontvanger. Radio luisteren zonder storingen! Vooral verschillende commerciele en duitse stations zenden via de satelliet in zeer goede (256-320kbps) kwaliteit uit. Beter dan via de FM.

Verschil tussen mijn 'referentie' CD speler Sony X555ES t.o.v. een DAC960 hoor ik niet. Goede interlinks zijn overigens wel een must.

Verder is een voordeel dat je met een DAC960 rechtstreeks een eindversterker aan kunt sturen, helaas mis je dan wel een AB functie.

Al met al een mooi app. uit de oude doos met de uitstekend klinkende TDA1541 DAC.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja klopt als voorbak is hij ook te gebruiken maar die voorversterker klinkt te bassig, als dac naar een externe voorbak klinkt het neutraler dan als je de ingebouwde voorbak gebruik (net of de bas als ware iets opgedraaid is).
Ik heb eens getest tussen cd-speler en nad-voorbak en dan de dac960 fixed en variabel geprobeerd, dan is fixed dus neutralere sound tov variabel.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Eddie wrote:

Hallo,

Ik heb recentelijk een DAC960 van tda over kunnen nemen voor een schappelijk prijsje. Inmiddels geheel gereviseerd, voornamelijk lampjes (11 stuks...). Hij speelt als een trein.

Het mooie van deze DAC is dat je gemakkelijk tussen de verschillende digitale bronnen kunt switchen zoals CD, satellietontvanger en bijv. een digitenneontvanger. Radio luisteren zonder storingen! Vooral verschillende commerciele en duitse stations zenden via de satelliet in zeer goede (256-320kbps) kwaliteit uit. Beter dan via de FM.

Verschil tussen mijn 'referentie' CD speler Sony X555ES t.o.v. een DAC960 hoor ik niet. Goede interlinks zijn overigens wel een must.

Verder is een voordeel dat je met een DAC960 rechtstreeks een eindversterker aan kunt sturen, helaas mis je dan wel een AB functie.

Al met al een mooi app. uit de oude doos met de uitstekend klinkende TDA1541 DAC.

Top! πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@tda wrote:

@Eddie wrote:

Hallo,

Ik heb recentelijk een DAC960 van tda over kunnen nemen voor een schappelijk prijsje. Inmiddels geheel gereviseerd, voornamelijk lampjes (11 stuks...). Hij speelt als een trein.

Het mooie van deze DAC is dat je gemakkelijk tussen de verschillende digitale bronnen kunt switchen zoals CD, satellietontvanger en bijv. een digitenneontvanger. Radio luisteren zonder storingen! Vooral verschillende commerciele en duitse stations zenden via de satelliet in zeer goede (256-320kbps) kwaliteit uit. Beter dan via de FM.

Verschil tussen mijn 'referentie' CD speler Sony X555ES t.o.v. een DAC960 hoor ik niet. Goede interlinks zijn overigens wel een must.

Verder is een voordeel dat je met een DAC960 rechtstreeks een eindversterker aan kunt sturen, helaas mis je dan wel een AB functie.

Al met al een mooi app. uit de oude doos met de uitstekend klinkende TDA1541 DAC.

Top! πŸ˜‰

Geen S1?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

De dac960 met de S2 (als je die bedoelt) heb ik nog πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

229 euro een koopje???

Ben ik nou goed in het vinden van koopjes of stijgen die prijzen nou zo snel? Kreeg laatst 1 voor 150 euro aangeboden.. heb het niet gedaan vanwege het werk wat je er nog in moet stoppen....


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: