Gezocht! Cassette s...
 
Meldingen
Alles wissen

Gezocht! Cassette skischans N6711 voor mijn N2401

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
573 Bekeken
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

Ik heb per ongeluk in mijn "PHILIPS" museumpje de "skischans" voor cassettewisselaar N2401 laten stuiteren.
Heeft iemand er een voor me te koop? Het bijbehorende rookkleurige bakje voor cassettes in te doen als de N6711 niet wordt gebruikt zoek ik ook nog.
Wie wil me uit de brand helpen??

Verder nog even een vraag over de LAB set. Ik heb de set in de woonkamer staan met eraan 2 x FB825 voor en 2x FB 815 achter.
Hoe kan het dat de 815's zeer goed klinken op de LAB- set en de veeel betere FB 825's minder? Ik heb niet zo' n grote woonkamer (7x4m) en heb vorig jaar eenn set 9638 voor een zacht prijsje kunnen kopen en Herman heeft ze ook thuis en daar klonken ze waaaaaanzinnig mooi maar hier niet.
Ik heb dat op het forum in de groep gegooid en kortweg: mijn kamer is te klein om ze volledig tot hun recht te laten komen dus verkocht.

Maar met de beide sets FB'ers ...dat begrijp ik niet. Een kleine luidspreker als de FB815 presteert prima met diep laag en mooi hoog en de superieure FB825's veel minder ..behalve in het midden en hoog...dan gaan de FB815's onderuit. De LAB- set doe ik nooit meer weg maar de boxen die erbij kunnen ( in mijn woonkamer...) blijft een raadsel. Mijn N6330 electret koptelefoon heeft het ook reuze naar zijn zin met de LAB- set....klinkt moorddadig!

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op beide vragen.

met PHILIPS groeten aan jullie allen,
Ruud Morf/ Rotterdam


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Hoi Ruud, misschien zit er wel een probleem in het filter van de FB825 ?

Had Labfreak hier ook al niet problemen mee? daar ging de tweeter steeds in rook op


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ruud ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn als je de boxen op basis van 1 gezamelijke versterker beoordeelt. Als ik het goed heb, heb je alle vier de boxen op dezelfde versterker staan ?

De onderlinge rendementen verschillen ook, ik denk dat in jouw situatie vier X fb815 of vier X fb825 beide beter zou zijn.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: