Gezocht, kastonderd...
 
Meldingen
Alles wissen

Gezocht, kastonderdelen 9638

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
570 Bekeken
(@ernie-groen)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Heb een paar 9638 met zeer lelijke kasten. Wie heeft nog (redelijke) kastonderdelen te koop?


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Ernie,

Dat zal moeilijk worden denk ik. Het is wellicht te overwegen om - als je er niet in slaagt originele kasten te vinden - nieuwe kasten te bouwen voor deze boxen, ditmaal met iets meer "body". Je kunt dan kwa afmetingen de originele kasten aanhouden, maar gebruik maken van beter materiaal (bijvoorbeeld 12 of 18 mm MDF). Als je hierin dan de originele versterker en speakers monteert (de speakers ook nog eens symmetrisch op een hartlijn, in plaats van uitgelijnd naar rechts zoals ze nu zitten) dan moet je volgens mij een bijzonder hoogwaardige 9638 "mark 2" kunnen bouwen...

Succes!


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Zeker weten! πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@a-van-ark)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 39
 

Je kunt natuurlijk ook andere kopen op internet en mij deze als spareparts verkopen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ernie-groen)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Thomas,
Bedankt voor je snelle reaktie!
Nieuwe kasten maken is voor mij geen probleem.
De speakers boven elkaar plaatsen? Is dit alleen voor het aanzien of heeft dit gevolgen voor het geluid?
Eigenlijk zoek ik alleen nog de plastic onderzijde+metalen klepjes aan de voorkant van de box.
Groeten, Ernie


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Nou,

Door de speakers op een hartlijn te zetten verkrijg je een beter evenwicht, je speaker is symmetrisch dus je geluid ook. Dit kan wel eens stukken beter zijn voor je stereobeeld. Ik heb het zelf overigens ng niet getest. Wat betreft het maken van een eigen kast, die zal zonder twijfel een stuk steviger zijn dan de originele behuizingen...


   
BeantwoordenCiteren
(@hankie)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 30
 

Is het misschien een idee om bouwpakketten te ontwikkelen en die te verkopen, ter vervanging van de bestaande behuizing. Een soort mod-kid. Ik zou er zelf namelijk geen gat in zien om mijn 9638-exemplaren te gaan verbouwen, maar als ik de zekerheid van goed passende bouwpakketten van het juiste materiaal incl. nuttig modificaties + tekening zou kunnen kopen. Dan ga ik ervoor! Misschien in samenwerking met speakerbouwers als Remo in Voorburg/Den Haag?

Hankie


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Er is al veel gezegd over modificeren of verbeteren van mfb speakers. Je kan er zeker voordeel mee bereiken, de 9638 kasten zijn nou niet om over naar huis te schrijven, ik zal maar niet beginnen over de folie... Zelf laat ik de kasten lekker orgineel. Maak ze goed luchtdicht, reviseer en regel de versterkers goed af en je hebt een prima speaker. Op de meeting zal herman de 9638 demonstreren zoals die als het ware uit de fabriek zou moeten klinken, orgineel.

groeten,

AndrΓ©


   
BeantwoordenCiteren
(@hankie)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 30
 

Ik heb geen technische achtergrond, maar snap nog wel dat een solide kast, zonder 'lekken' het geluid ten goede komt. Op 7 mei kom ik zeker de test met de dictgemaakte 9638-ers van Herman beluisteren. Tot nu toe ben ik huiverig om mijn eigen 9638-ers naar het servicepunt te brengen, omdat ze nu gewoon erg goed klinken en elk vervoer weer risico met zich meebrengt. meer vanuit de gedachte 'never change a winning team', zie ik er nog vanaf. Misschien verandert dat op 7 mei wel.
Overigens draai ik momenteel de Arcam Alpha 9 cd-speler (met 24 bits dSc ring DAC) en de Arcam Alpha 8 pre-amp op mijn 9638-ers....echt onvoorstelbaar mooi...Van de week had ik er een hdcd van Neil Young inzitten (Greendale)...fabulous!!!!!


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Heeeel misschien is er e.e.a. aan kastonderdelen tijdens de meeting.
Op zeker geen spik-en-span kasten met mooie folie, maar kleppies etc misschien wel.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: