gezocht: mfb 587's ...
 
Meldingen
Alles wissen

gezocht: mfb 587's voor student

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
510 Bekeken
(@wessel)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Mogen zonder frontje zijn (zou ik er zelf af laten) en hoeven niet in concours-staat te zijn, als ze maar gewoon goed spelen. Uiterlijk dus niet belangrijk.

Bij een kennis de MFB's 587's gehoord en was erg onder de indruk (toen nog niet bekend met het MFB concept), zeker gezien de bescheiden grootte van het geheel.

Richtbedrag zo rond de 150 euro. Iemand die een oud (lelijk?) setje heeft staan?

Woon in omgeving Tilburg maar kom nogal eens door het land en best bereid er een stukje voor te reizen.


   
Citeren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Heb je de MFB 544's wel eens gehoord? Klinken ook heel erg goed en hebben een erg diepe strakke bass...

Is tevens ook een 3 weg systeem, ze zien er wat minder modern uit (vind ze er zelf wel mooi uitzien maja das smaak :P).

Kost geen drol en doet misschien wel weinig onder voor de 587 (heb de 587 nooit gehoord dus dit durf ik niet met zekerheid te zeggen).

Voor 50 euro heb je een paar, je moet alleen wat DIN naar cinch verloopjes kopen en je zit gebakken. Heb je tevens wel rekening gehouden dat elke (ook de 587) serviceΓ­ng nodig heeft, tenzij dit al gedaan is...?


   
BeantwoordenCiteren
(@wessel)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Hoe vaak moet dit servicen dan gedaan worden?

Kan me nl niet voorstellen dat het paar dat ik gehoord heb dat kortgeleden nog gehad had πŸ˜†

Waar moet ik dan op letten?


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

@wessel wrote:

Hoe vaak moet dit servicen dan gedaan worden?

Kan me nl niet voorstellen dat het paar dat ik gehoord heb dat kortgeleden nog gehad had πŸ˜†

Waar moet ik dan op letten?

Waar je bij de aankoop van MFB's vooral op moet letten is of alle speakers het nog doen.....

De Elco's (met name de kleintjes) moeten namelijk bijna altijd wel vervangen worden. De grote elco's kun je nog wel eens geluk mee hebben dat ze nog op capaciteit zijn (voedingselco's) de kleine dingetjes die zijn bijna altijd wel zo goed als kapot. Als je deze zelf kunt vervangen kost het je een keer 20 Γ‘ 30 euro als je ze door goeie elco's wilt vervangen (Vishay, panasonic, elna cerafine). Als de grote elco's ook kapot zijn kun je er een goeie 20 euro bij optellen :P.

P.S. Elco's zijn ook wel goedkoper te krijgen... maar die van philips zijn standaard al heel goed dus als je er goedkope rommel in drukt merk je dat direct... En goedkope elco's in een MFB drukken is de vlag op het modderschip zetten


   
BeantwoordenCiteren
(@wessel)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

duidelijk. Met elco's bedoel je kleine vastgesoldeerde condensators me dunkt?

Moet wel lukken inderdaad, en visueel is te zien denk ik of ze nog goed zijn of niet? (gebarsten/vervormd)? Moeten ze daarna dan ook opnieuw afgeregeld zijn of volstaat het om elco's te vervangen.

En idd goed luisteren.

Krijgen ze via hun versterks op leeftijd ook meer ruis wanneer ze uit staan?


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

@wessel wrote:

duidelijk. Met elco's bedoel je kleine vastgesoldeerde condensators me dunkt?

Moet wel lukken inderdaad, en visueel is te zien denk ik of ze nog goed zijn of niet? (gebarsten/vervormd)? Moeten ze daarna dan ook opnieuw afgeregeld zijn of volstaat het om elco's te vervangen.

En idd goed luisteren.

Krijgen ze via hun versterks op leeftijd ook meer ruis wanneer ze uit staan?

Het zijn inderdaad condensators, je kunt ze op capaciteit testen d.m.v. een multimeter met capaciteitstest..

Ik zou er echter niet zomaar aan beginnen als je nog nooit gesoldeerd hebt, de koperbanen van de oudere MFB's laten nogal makkelijk los als je de soldeerbout te hoog stookt...


   
BeantwoordenCiteren
(@wessel)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

bedankt, maar back on topic: nog steeds 587's gezocht. πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
Deel: