gezocht: middentone...
 
Meldingen
Alles wissen

gezocht: middentoner voor 532

10 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
667 Bekeken
(@emiel)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Beste mensen!

Ik zoek een middentoner voor een 532. Wie heeft er een te koop?

groeten!!

Emiel


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

de AD5062Sq8 heb ik wel. Die past erin. Maar dan moet je ze beide vervangen want die klinkt ietsje anders.


   
BeantwoordenCiteren
(@emiel)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Ok, een andere middentoner die ietsjes anders klinkt.. Iemand ervaring met het plaatsen van dit type middentoner? Of is het geen verschil om je druk over te maken zeg maar...


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

er zijn verschillende middentoner gebruikt in de 544 series, geen verschil om je druk over te maken


   
BeantwoordenCiteren
(@emiel)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Dus dat geld dan ook voor de 532? klinkt veelbelovend...


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

oh 532, ik dacht 544,

ik heb wel een svan die conus middentoners uitgewisselt in passieve luidsprekers, hoorde eerlijk gezegd geen verschil, misschien dat zapper daar iets meer over kan zeggen,

ik zou ze gewoon vervangen

succes


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik heb via Pm al geantwoord,
De 5062 horen in de AH484. Maar ze zijn mechanisch identiek. Klank kan iets afwijken door de andere conusrand. Ik heb ze in een set 532 gezet, en dat klonk iig stukken beter dan de originele, maar daarvan was de rand zwak geworden en die gaven daardoor vervorming. (een soort driehoek ipv een sinustoon).

Ook tussen de 5060's zijn veschillen. Je hebt er uit de passieve boxen, die hebben soms een droge dunne bruine linnen rand. Bij MFB zijn ze gecoat, en dat is wrs de reden dat ze soms gaan vervormen. En er zijn nog OEM/hobby versies die los verkocht werden of bijv in Mirsch boxen, die hadden een zwarte rand.

Je hoort het snel genoeg als je er ca 1500Hz sinus op zet, ook bij lage geluidsterkte hoor je dan een metaalachtig bijgeluid als ie niet goed meer is.


   
BeantwoordenCiteren
(@emiel)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Ik ga ervoor!


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

ja, ik heb ooit eens een set passieve gehad daar zaten 2 van die middentoners in, allebei een andere kleur, is alweer een tijdje geleden, maar daar hoorde ik inderdaad wel wat verschil tussen, nu je het zegt

grappig

gr Christiaan


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Je hebt ook nog de Ad50600Sq8, die ziet er van voor hetzelfde uit maar is verder anders en klinkt anders. de 5062 is mechanisch identiek, op de rand na en zou je relatief weinig verschil moeten horen.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: