Gezocht: transports...
 
Meldingen
Alles wissen

Gezocht: transportschroeven philips cdd882

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
533 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Heeft iemand misschien nog een setje transportschroeven voor de cdd882 liggen? Of weet iemand misschien waar je ze kan bestellen?
Thx! πŸ™‚


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hmm als daar nog aan te komen is heb ik ook interesse.
Dat zijn die plastic dingen met die vleugeltjes eraan.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

@Zapper wrote:

Hmm als daar nog aan te komen is heb ik ook interesse.
Dat zijn die plastic dingen met die vleugeltjes eraan.

Ja klopt, ik heb gekeken of de transportschroeven van de marantz cd16 erin passen, maar dat gaat nie...


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Wie gooit zoiets ook weg? DOM DOM DOM! πŸ‘Ώ

In de CD850MkII zitten speciale gaatjes om de transportschroeven (ja die rooie pennetjes) in "op te bergen" als ze niet gebruikt worden. M.a.w. ze kunnen dus in principe nooit kwijt raken. Slim van die Eindhovense boys! πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ja inderdaad, bij de cdd882 zitten die houders er niet... Niet slim! πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Klopt movieman, ik heb een cd-72 mkII van marantz, daar zitten ook die uitsparingen in, maar NERGENS schroeven te bekennen.

Ik vermoed dat de meeste mensen die dingen in de doos geknikkerd hebben en weggegooid.

Zou je de maten moeten weten, zo'n stukje plastic moet wel na te maken zijn.

Overigens heeft Philips in een servicemededeling later (1991) geschreven dat die schroeven niet nodig waren bij normaal transport in originele verpakking. De CD 834 werd zonder geleverd. Er stond wel bij dat bij opsturen via pakketpost in een niet originele doos het wΓ©l verstandig was ze aan te brengen. Ik heb weleens cd-spelers laten opsturen waar het cdm4 loopwerk in zit en nooit problemen gehad eigenlijk. Het kan wel wat hebben.

Wat je ook kunt doen is de kap eraf halen en met een stukje foam de swingarm vastzetten, maar moet wel heel voorzichtig gebeuren. (en zodanig dat het er makkelijk weer uit kan)


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

@Zapper wrote:

Klopt movieman, ik heb een cd-72 mkII van marantz, daar zitten ook die uitsparingen in, maar NERGENS schroeven te bekennen.

Ik vermoed dat de meeste mensen die dingen in de doos geknikkerd hebben en weggegooid.

Zou je de maten moeten weten, zo'n stukje plastic moet wel na te maken zijn.

Overigens heeft Philips in een servicemededeling later (1991) geschreven dat die schroeven niet nodig waren bij normaal transport in originele verpakking. De CD 834 werd zonder geleverd. Er stond wel bij dat bij opsturen via pakketpost in een niet originele doos het wΓ©l verstandig was ze aan te brengen. Ik heb weleens cd-spelers laten opsturen waar het cdm4 loopwerk in zit en nooit problemen gehad eigenlijk. Het kan wel wat hebben.

Wat je ook kunt doen is de kap eraf halen en met een stukje foam de swingarm vastzetten, maar moet wel heel voorzichtig gebeuren. (en zodanig dat het er makkelijk weer uit kan)

Bij de 834 zaten de transportschroeven er wel nieuw bij! 😯


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Heb hier een setje liggen van een 624 of van een 834 (hetzelfde)

Wie bied? πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
Deel: