Gezocht tweeter uit...
 
Meldingen
Alles wissen

Gezocht tweeter uit de FB825

15 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
661 Bekeken
(@pvandersteen)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Hallo,

In tegenstelling tot de advertentie hieronder ben ik op zoek naar de tweeters uit de FB825. Wie heeft er nog een of twee liggen?

Ik lees ook graag hoe ik deze kan uitbouwen. Op de huidige zit een vlek rechts van het midden en er komt geen geluid uit. Deze zal dus doorgebrand zijn.

Mvg,
Perry


   
Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

hallo

ik zag je pm , maar dat kan hier op t forum ook wel . als de tweeter van je fb825 stuk is met een vlek op de folie dan is hij wrs overbelast en zul je minstens een nieuwe isophase tweeterfolie nodig hebben . soms is de draad opnieuw aan de folie te begestigen maar een vlek is overbelasting . kan zijn dat je de treble te hoog hebt staan op de versterker .

hier op de site heeft een forumlid de folies van sa te koop ( zoek maar even met de zoekmachine ), dit zijn de vervangers van de philips folies . helaas is sa al failliet en zal een hele nieuwe unit moeilijk worden .

er staan wel sets op mp , ook 1 set in valkenswaard miss wel interesant , als je de boxen koopt en de woofers los verkoopt dan heb je weer wat terug van het bedrag . die woofers worden vaker gezocht momenteel zelfs door 4 man heb ik gezien .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@pvandersteen)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Die uit Valkenswaard heb ik al gekocht. Hier zat dus de defecte tweeter in.
Ik dacht die zelf wel effe te vervangen en zo een mooi setje speakers te redden en van te genieten natuurlijk.

Maar een goede tip van die SA ik zal het eens opzoeken.

Hoe verwijder ik de tweeters uit de box? er zitten 4 afdekdopjes, kan ik deze met een beetje kracht zeten eraf wippen en zitten hieronder de bevestigingsschroeven?


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

ik meen dat die dopjes best diep in de tweeter zaten , dus voorzichtig eruithalen . de woofers zitten onder de losse rand vastgezet .

een kleine schroevendraaier aan de rand steken van de dopjes en beetje voor beetje loshalen . dan zitten er 4 kruiskopschroeven onder.

je hebt toch wel geweten van de klacht vantevoren of heb je dit aan de verkoper gemeld gehad ? daar ik meen dat er niks bij de adv stond van defecten .


   
BeantwoordenCiteren
(@pvandersteen)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Hallo,

Er stond in eerste instantie niks bij de advertentie, de verkper is er door een andere koper op geattendeerd en heeft toen alle biedingen verwijderd en een mail gestuurd/advertentie aangepast.

De ene speaker werkt super, de andere op de tweeter na ook. Na wat rondbellen blijkt de tweeter verkocht te worden voor 30-40 euro, alleen was nergens meer aanwezig bij de reparateurs.

dus blijf op zoek, over de folie heb ik weinig kunenn vinden. ik zoek echter door.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

check de andere tweeter ook maar op vlekjes of spikkels daar het hoog wat de ene nekte ook de andere al beschadigd kan hebben . en dat komt er later pas uit dan ... de fb860 heeft er een relais tussen zitten tegen overbelasting van de tweeter , maar de 825 niet .


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

@mattie wrote:

de fb860 heeft er een relais tussen zitten tegen overbelasting van de tweeter , maar de 825 niet .

de 825 heeft die ook hoor ik zit er nu naar te kijken

groeten tim


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

ah , dan was dit verschil alleen met de fb850 en de fb821 . die heb ik beiden gehad en daar weet ik het zeker van .

is de woofer van een fb815 trouwens hetzelfde als een fb825 ? dat las ik op een mp zoekadv , maar dat kan eigenlijk niet omdat er maar 1 woofer in de fb815 zit dus zal de ohmse aansluitwaarde lager zijn lijkt me . bij de fb821 is die waarde ook 15 ohm per speaker .


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

De woofer uit de FB815 is niet hetzelfde als die uit de FB825, de een is 8 en de andere 15 ohm.

De tweeters van SA waar mattie het over heeft zijn niet compatibel met de Philips tweeters,
deze zijn namelijk veel groter, dus niet voor de RT8 maar
voor de RSQ8P...

Heb je er nog veel voor moeten betalen vandersteen? Ik heb hem er namelijk
op gewezen, heb het zelf een keer achteraf gemerkt, dat is niet fijn..

De protectie print moet je er eigenlijk uit slopen, dat klinkt gelijk een stuk beter.
Het is namelijk niet best om een relays met audiosignaal te schakelen.
Als je dan toch bezig bent, vervang dan gelijk alle condensatoren op het filter...


   
BeantwoordenCiteren
(@pvandersteen)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Ik heb er nog 150 euro voor betaald. Eerst rondgebeld of deze tweeters nog te krijgen zijn, kreeg een bedrag van rond de 35-40 euro door. Echter nadat ik de speakers had gekocht en de verkoper van de tweters beldde, bleek hij er toch geen meer te hebben. Balen dus.

In week 30 zou er weer iemand bij SA zijn, ik hoop dan iets te vinden. Als iemand nog zo'n tweeter heeft.....
Ik zag trouwens op http://ldsg.snippets.org/sect-4.php#PHILIPS dat ATD nu de ribbons maakt, maar nog niks kunnen vinden.


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Hallo vandersteen,

Koop deze:
http://link.marktplaats.nl/361996997

Dan help ik je verder, 10 euro en ik bouw de folie om in de jouwe.
Die zijn namelijk identiek, alleen het uiterlijk is anders.

Groetjes
Joris


   
BeantwoordenCiteren
(@pvandersteen)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Hoi Joris,

Dat is goed. Hoe kan ik je bereiken?

Groeten,
Perry


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

hé ik ben over boden

is niet erg hoor succes ik hoop dat je ze te pakken krijgt

zou mooi zijn als je FB825's het weer doen

ik heb voor die van mij 4 originele woofers gevonden
dan heb ik er nog 3 als reserve of om iemand anders uit de brand te helpen.

groeten tim


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

@pvandersteen wrote:

Hoi Joris,

Dat is goed. Hoe kan ik je bereiken?

Groeten,
Perry

Stuur mij maar een PM, dan geef ik je mijn emailadres.
Zie trouwens net dat het een paartje betreft, dan heb je er dus nog 1 voor reserve!


   
BeantwoordenCiteren
(@webbie)
Trusted Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 93
 

Hallo,

Als je nog op zoek bent naar folies of complete SA8520 drivers dan is dit je kans.

Ze staan op MP en op mijn forum te koop.

Overigens staat in diezelfde advertentie ook de grotere neef van de RSQ8P te koop, namelijk de SA8526,

Greetz Webbie...


   
BeantwoordenCiteren
Deel: