mfb 545 set +philip...
 
Meldingen
Alles wissen

mfb 545 set +philips apparatuur op MARKTPLAATS !!

25 Berichten
13 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,297 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Heel aantrekkelijk setje op MARKTPLAATS !!


   
Citeren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
 

Voor slechts 1000euro.Toch maar es een staatslot kopen.Ruilhandel wil ook niet slagen ben ik bang voor.Wat denk jij Martijn??

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xMFB6544-2xRadiola MFB585.


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Ik denk het ook niet, meestal is het die mensen om een paar centen te doen, voor andere nieuwe aankoop.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

De 545 is duur, dat weten we allemaal. En een x80 set is ook niet de eerste de beste. Deze prijs is natuurlijk hoog, maar ik vind het niet onredelijk.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Thomas,

In dit geval ben ik het met je eens, dit is een mooie set, voor een redelijke prijs.(zie je niet vaak !)


   
BeantwoordenCiteren
 Jack
(@jack)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 15
 

En dan te bedenken dat deze komplete set gedurende een halve dag voor Γ’β€šΒ¬ 100,- (onder de rubriek complete stereosets) op Marktplaats heeft gestaan!!
Blijkbaar is de eigenaar tussentijds "wijzer" geworden, heeft hij of zij de advertentie weer verwijderd en daarna voorzien van een extra nulletje opnieuw (nu onder luidsprekers, etc.) geplaatst.
Helaas was ik te laat om nog gebruik te kunnen maken van het "gunstige" tarief πŸ™


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

Ik heb die advertentie dus ook gezien. Daar was niet direct uit op te maken dat het om o.a. een set MFB545 ging. Er stond alleen bij vermeld "Ook 2 grote boxen." En aangezien er op de foto maar 3 (tuner, cassette en voorversterker) van de 4 (tuner, cassette, voorversterker en cd-speler) componenten opstonden en hierbij geen eindversterker aanwezig was, was het voor mijn direct duidelijk dat het hier om een set MFB's ging. Hierop direct gaan mailen met de vraag om wat voor een MFB-luidsprekers het ging.

Toen ze me nog geen halfuur daarna terugmailde en me vertelde dat het om de "De speakers Philips 545 MFB-studio" ging, heb ik direct de telefoon gepakt en opgebeld. De set was nog niet verkocht, dus kon ik hem overnemen voor de gevraagde Γ’β€šΒ¬ 100,-. In iets meer dan een half uur naar plaatsing van de advertentie was de koop gesloten! Mijn dag kon dus niet meer stuk, een complete set, inclusief een set 545. Het was bijna te mooi om waar te zijn!

En dat was het dus ook. Mijn "droom" werd voor het eerst ernstig en vrijwel definitief verstoord om 22.30. Ik zat nog even op Marktplaats te kijken en tot mijn grote schrik zag ik een advertentie staan die wel verdacht veel op de advertentie leek waar ik die middag een koop mee had gesloten. DAMN... hij bleek te kloppen, alle componenten met typenummers, woonplaats, telefoonnummer, behalve de naam, die was veranderd in Luc! Op dat moment denk je echt, NEEEEH. Direct een mail gestuurd naar de vrouw met wie ik de koop had gesloten, voor een telefoontje vond ik het immers te laat.

Toen werd het zondagmorgen rond een uur of 10, dat de telefoon gaat. "De koop kan helaas niet doorgaan......" klinkt er aan de andere kant van de lijn. Wat wil nu het geval: de vrouw had tijdens het plaatsen van de advertentie op het blaadje (wat de desbetreffende Luc van de huidige advertentie voor haar had opgeschreven) de laatste nul aangezien voor een eurokrabbeltje.....

Helaas, een 2de setje 545 voor een prikkie was leuk geweest.....

Maar voor diegene die wel interesse hebben in de set, heb ik mogen vernemen dat hij in een goede staat verkerende is. De frontjes zijn zoals je op de foto van de advertentie ook kunt zien nog in een prima staat. En ook de lipjes van de klepjes zitten er nog aan. Iets wat bij veel 545's ontbreekt. En dan de prijs... die geeft gewoon de juiste marktwaarde weer van zo'n echte jaren'70 STATE OF THE ART-set!!! Dus... freaks die ervoor willen gaan, GO FOR IT!!!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Ton,

Wat een relaas! Maar ik kan me de gang van zaken zeer goed indenken, vooral wanneer een advertentie in opdracht van derden wordt geplaatst kan zoiets best eens voorkomen. Ik wil de toekomstige eigenaar (ongetwijfeld actief of niet actief forumlid) alvast veel plezier wensen met zijn aanwinst...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Is er al 1 van "ons" aan het onderhandelen geslagen ????

( ik niet, zit er nog steeds niet in......"snik.snik")


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo Beste mensen.

Ik zal inderdaad maar het tipje van de sluier lichten.Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van de set 545 en de daarbij behorende set.Ik was ook degene die 650 Γ’β€šΒ¬ geboden had.Voor die prijs heb ik ook alles de set inclusief de boxen kunnen kopen.Voor diegene onderons kan ik mededelen dat ik hier zeer zeer blij mee ben.

Groetjes uit Hifihobbyland.
Patrick Kessels
Roermond

Dus Martijn zoals je ziet ik heb onderhandelt


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

WAT ??????????? 650 euro, dat is glad voor niks !!!

Patrick erg veel geluk ermee, dit is een wonderbaarlijke set.


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Beste Freaks en Mensen.

Nog even terugkomend op mijn geweldige aankoop.Misschien vinden sommige dit onzin alhoewel ik hier al vele voordelen mee geslagen heb.Kijk eens wat vaker in deze dikke vakanties op het internet, velen zijn weg en dat zijn vaak momenten waarvan wij freaks/verzamelaars het van moeten hebben om vaak leuke koopjes te doen.Ik merk het zelf niet alleen op marktplaats maar ook op ebay dat ik dingen koop waarvoor ik vaker het 2 tot 3 voudige zou moeten dokken.Kortom iedere lekkere warme dag als de mensen weg zijn neem een half uurtje de tijd (doe ik ook) spit de veilingen af en sla als het kan je slag.Ik heb met mijn set geluk gehad en eveneens als vele van ons ook pas na een lange lange zoektocht.

Voor de mensen die net als ik nog op vakantie moeten gaan een lekkere dikke en welverdiende vakantie en tot gauw weer allemaal.

Groetjes uit hifihobbyland
Patrick Kessels


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Nouja, geweldige aankoop. 650 euro is niet niks!
Ik verwonder me hoeveel men betaalt voor 25 jaar oude elektronika, terwijl de meesten apparaten uit de jaren 70-80 allang op de vuilnisbelt liggen.
Natuurlijk prima apparaten die boxen, maar je moet er toch wel wat aan doen wil je er langer plezier van hebben, omdat elektronika nou eenmaal ook een levensduur heeft (zeker de elco's)
Ik heb mijn eerste mfb's (5641) nog voor 125 gulden gekocht, nouja dat was een normale prijs. Nu zie je meer 125 euro, en da's wel veel hoor, maar ja, vraag en aanbod principe. Overigens zie je dat er steeds meer op marktplaats lang te koop staan.
Maar je kunt inderdaad leuk scoren in de zomer ;). Ik heb de 9638 voor 150 euries en kreeg laatst nog een setje 532's. Leuk allemaal, lekker sleutelen en daarna luisteren. πŸ˜‰
Over mijn 6541's (gebruik ik als monitor speakers in mijn hobbyhol) krijg ik zeer positief commentaar van gasten. Een moderne nog iets kleinere versie daar is zeker een markt voor!


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Die oude rotzooi 650 euro, jullie zijn allemaal gek.
Een euro per kilo is dik betaald.
Toevallig had ik de 9638 waarvan allebei de woofers bromden.
Wat heb ik dus met die oude kermisspeakers gedaan....in de vuilniskar
gesmeten en een setje Tannoy system 1200 speakers gekocht en moet zeggen dat is pas geluid.
Wees nu eens eerlijk jullie geilen allemaal op het mfb principe en wees eerlijk het is en blijft opgefokt laag wat niet mooi is.
Sorry dat ik het zo breng maar ik heb geen ongelijk.
Bovendien nog 10 jaar en dan ligt weer 75% van de mfb familie op de schrothoop.
Mernsen verdiep jullie eens in de techniek van deze tijd en niet in troep van 30 jaar geleden.
Groeten Martin


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

En wat wil je met je tannoy 1200 speakers zeggen.
Bij ons staat de techniek voorop en klinkt het goed dan is dat meegenomen.
De site heet niet voor niks MFBfreaks en geen HIFIgeluidsfreaks.
Wim


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: