Ooit van gehoord?Ra...
 
Meldingen
Alles wissen

Ooit van gehoord?Radiola mfb 585.

23 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,172 Bekeken
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Ben sinds vandaag(27mei 2004)in het bezit gekomen van een stel Radiola 22AH585 MFB speakers.Kon hier verder op deze site niets over vinden behalve over een Radiola 22AH587.Wie kent dit type MFB nog meer??.
Heb ze gekocht van een oude man die ze over heeft genomen van een bejaard echtpaar.Hij adverteerde in een advertentie krantje die wekelijks huis aan huis word bezorgd in friesland.Hij verkocht het als een complete set bestaande uit een Philips AH270 pre-amp en een Philips AH170 tuner en de twee Radiola 22AH585 voor het in mijn ogen bescheiden prijsje van 95euro!!De man is de afgelopen 2 dagen overvloeit met telefoontjes van mensen die ze ook wilden kopen.Heb de set beluisterd en getest voor aankoop en echt alles werkt 100% zelfs alle lampjes v/d pre-amp en de tuner&mfb's.

Groetjes,

Marco en Anneke

2XMFB567-4XMFB544-4XMFB541-2XRadiola585.


   
Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Hallo, Marco en Anneke.

Ik ben in het bezit van de 587 die je noemt; ook de foto's zijn van mij. Heb deze set aangeschaft ruim 20 jaar terug. Radiola is -zo is mij verteld en kan je op de site terugvinden- de Franse Philips. Voor zover ik kan beoordelen is de speakerset qua uiterlijk en techniek exact gelijk aan die van Philips. Ik denk dat de 585 het zusje/broertje is van de 587, maar dan op de Franse markt.

Gr. Charles


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Charles,

Hoe kom jij aan de Radiola's, zelf gekocht in Frankrijk of toch in Nederland?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Thomas, hallo.

Gewoon in Nederland gekocht. In Haarlem om precies te zijn. Het vreemde was dat de boxen voor Aristona doorgingen. Na jaren is het plastic merk-embleem dat op de boxen was geplakt eraf gegaan en kwam het merk Radiola te voorschijn. Ik heb destijds 900 gulden per box betaald. Zowaar geen kattepies. Maar, na ruim 20 jaar spelen de kasten nog steeds en ze staan elke dag aan. Het is het geld dubbel en dwars waard geweest.

Daarbij kocht ik tevens een Aristona MFB-voorversterker, het exacte type weet ik niet meer, maar hij was qua uiterlijk en techniek gelijk aan de Philips 22RH551. Pracht apparaat was het. Helaas heb ik deze voorversterker niet meer.

Gr. Charles


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Charles,

Ik kan me één en ander goed voorstellen. Bij ons in de winkel wordt ook wel eens een product van leverancierszijde gewijzigd, bijvoorbeeld als het erg populair is. Ik kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld de Aristona versie tijdelijk niet leverbaar is, en men dan een zending Radiola's afstuurt. Maar als je zegt dat de stickertjes zijn losgegaan, tja dat komt eigenlijk op hetzelfde neer... hahaha!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi thomas,

Wat vind je eigenlijk van mijn mfb585 van radiola??is dat wel of niet uniek??Jullie hebben het steeds over zijn charles zijn 587's.die al breed uit op de foto staan op deze site met de nodige info.Ik heb mijn radiola 585's 2e hands gekocht in Buitenpost (friesland)Het zou leuk zijn dat er wat aandacht word besteed aan mijn onderwerp.

groet,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Marco / Anneke,

Het was niet mijn bedoeling je 585's op de achtergrond te stellen, echter de topic verschoof ten onrechte naar de boxen van Charles.
Ik vind het erg leuk dat jij nu ook in bezit bent gekomen van een naar mijn idee vrij weinig voorkomende set Radiola MFB's. Ik vind de 585 sowieso een leuk boxje, sinds ik hem op Klaaswaal-1 heb gehoord. Voorheen had ik nooit een hoge pet op van de 58x modellen, maar toen ik ze hoorde bleek dit toch ten onrechte te zijn.
Ik vind het leuk dat er toch een aantal van deze boxjes in Nederland opduiken, vermoedelijk verkocht om tekorten van bijvoorbeeld Aristona op te vullen.
Had jouw verkoper ze zelf nieuw gekocht? Ik vind het altijd leuk wat men voor verhalen weet te vertellen over de boxen, de geschiedenis etc. Veel, érg veel mensen konden toentertijd via de Philips winkels aan spullen komen, via een broer, neef, zwager etc.
De prijs die je hebt betaald is zeker niet teveel, ik heb zelf een set 586 die wel bijna het dubbele heeft gekost! Tja, maar op een gegeven moment wil je ze hebben hè...
Ik hoop dat je er nog veel plezier van gaat hebben, en wellicht wil je ze fotograferen voor de site?

Vriendelijke groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Tim
(@tim)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 80
 

hallo Allemaal,

Veel van die Radiola en ook Sierra apparatuur werd destijds in de Philips Personeel winkels "gedumpt". Zo heb ik daar in 1979 een Sierra casettedeck EK 3511(=Philips N 2511) gekocht, en in een 1985 een Radiola tuner en versterker, typenummer is me ff ontschoten, iets met RT of zo, de tuner kreeg de voeding uit de versterker. Spul werkt allemaal nog steeds goed. Ook kon je daar af en toe Magnavox en Aristona tegenkomen.

Vriendelijke groet,

Tim

[%sig%]

Bericht bewerkt (30-05-2004 17:55)


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Thomas,

Ik weet niet of je mijn eerste verhaaltje bovenaan goed hebt gelezen??Want voor die 95euro had ik dus die Radiola 585's maar ook een Philips AH270 Pre-amplifier en een AH170 Tuner erbij.Ik heb ze gekocht uit een advertentie krantje dat elke woensdag huis aan huis in friesland word bezorgd.De oudere man die ze te koop aanbood handelde wat in spul wat ingeruild was bij zijn broer die een audio/video winkel heeft.De apparatuur die ik van hem gekocht heb had hij zelf overgenomen van oude mensen die op oude leeftijd naar het bejaardenhuis moesten.Helaas zaten er verder geen handleidingen meer bij.Maar de apparatuur ziet er echt als nieuw uit.Ik maak nog wel ff wat foto's van de radiola's enzo.Ik mail het je dan wel ff.

groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Thomas,

Wil je wel foto's sturen als je dit verhaal hierboven es goed leest en mij verteld hoe/waar ik de foto's plaatsen moet.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xSX6544-2xRADIOLA585.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Thomas,

Zag dat je weer terug van vakantie bent.Kun je me dan es vertellen waar ik die foto's van mijn Radiola 22AH585 moet sturen zodat jij ze op de site plaatsen kan??Heb je overigens mijn verhaaltje over hoe ik aan die set(Een philips 270 pre-amplifier en 170 tuner en 2xRadiola585 voor 95euro)gekomen ben??Heb daar nog geen reactie op gehad.Ik vond het echt een koopje.Bijna voor nix een 270 voorversterker+170tuner van philips en 2 Radiola mfb585 speakers.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xSX6544-2xRadiola585.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Marco, Anneke (ik weet nooit of jullie nou samen typen)

Ik ben er inderdaad weer! Foto's mogen naar webmaster@mfbfreaks.nl samen met begeleidend verhaaltje, maar dat staat ook al hier in het Forum. Ik zal er dan voor zorgen dat jullie dan (samen met nog wat wachtende mensen) worden geplaatst bij Jullie MFB's. Speelt het spul nog altijd goed? Te gek toch, zo'n koopje... Kom je niet vaak tegen 🙂

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Op die EK3511 wil ik ook wel even inhaken. Ik verzamel dus o.a. Cassettedecks en recorders uit de zeventigerjaren van Philips maar ook andere merken, die geproduceerd zijn door Philips.
Van VEEL decks met merknaam Philips bestaan EK35xx versies.
N2511 -> EK3511
N2521 -> EK3521

Bij sommige types wijken alleen kleuren af t.o.v. de N-versies, bij andere types kunnen op het N25-type bijvoorbeeld schuifregelaars zitten, terwijl op de EK35-versie draaiknoppen zitten.

Afgelopen week-end in het bezit gekomen van een EK3501, die technisch overeenkomt met de N2501, maar de VU-meters zijn anders geplaatst, de stopknop is bij de EK-versie korter, cassettedeksel is anders....en draaiknoppen ipv schuifknoppen.

N25xx types bestaan voor zover ik weet ook onder de Radiola merknaam, de EK-versies zijn er onder de Aristona, Erres en Siera (jawel, SieRa met één "R" in het geval van deze merknaam).

Helaas is mijn cassetterecordersite momenteel niet in de lucht, anders konden jullie zelf een en ander eens bekijken....

Dat er in de personeelswinkels van Philips soms partijen Radiola, Marantz en Aristona apparatuur verkocht werden kan ook ik bevestigen. Ook partijen Radiola compact cassettes en PDM videocassettes werden er destijds verkocht....

Henk


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

PDM? Is dat ook Philips dan?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@bikemouse)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 22
 

PDM is zeker ook philips heeft mijn vader mij vroeger een walkman van meegenomen uit de personeelswinkel was mooi verpakt samen met 8 pdm cassettes 4 van 60min en 4 van 90 waarvan 2 hoge kwaliteit en 2 standaart is jammer dat ik hem niet meer heb (ik was toen 6jaar ofzo) ik weet nog het was een rode

groetjes,

bikemouse


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: