Ooit van gehoord?Ra...
 
Meldingen
Alles wissen

Ooit van gehoord?Radiola mfb 585.

23 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,161 Bekeken
 jan
(@jan)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 220
 

PDM = Philips Dupont Magnetics


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Ik dacht dat deze topic over mijn Radiola 585's ging.Lees nu ineens verhalen over PDM bandjes.Wat heeft dat met mfb's te maken?Volgens mij niets.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xSX6544-2xRadiola585.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Marco, Anneke,

Ik moet helaas even kwijt dat ik je soms enigszins prikkelbaar vind. Als je nog iets wilt vertellen over je 585jes en bijbehorende apparatuur is dat natuurlijk welkom, maar anders kan ik wellicht beter de topic sluiten?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo Thomas,

Ik vind het gewoon jammer dat de nieuwelingen zoals ik een topic openen er maar kort door jou en door andere vaste bezoekers zoals Marnix en Martijn en Herman gesproken word(mensen waarvan ik denk die er veel verstand van hebben).En dat het half gelezen word.Weet nog dat je mij vroeg waar en van welke mensen ik het spul gekocht had terwijl ik dat verteld had in het eerste verhaaltje bij het openen van de topic.Het valt me erg op dat als jullie zelf iets leuks of moois hebben er door jullie vriendenploegje als ik dat zo mag noemen er lang en uitgebreid over gediscuseerd word.Iets wat gewoon leuk is.Terwijl er in deze topic die ik geopend heb over de Radiola 585 word er ook al gesproken over cassetterecorders en PDM bandjes.Iets wat in mijn ogen niets te maken heeft met mfb speakers.Het komt er op neer dat ik denk dat mfb-freaks een (leuke)site is maar dan met een vast vriendenploegje.En dat je als nieuweling er tussen moet proberen te komen om ook bij dat vriendenploegje te horen.Vandaar dat ik zo reageerde.Ben gewoon een beetje teleurgesteld.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-2xSX6544-2xRadiola585.

[%sig%]

Bericht bewerkt (03-07-2004 20:40)


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

De radiola is blijkbaar de franse 585, behalve het uiterlijk is er verder geen verschil. Wat valt er nog meer van te vertellen? Het onderwerp is daarmee van links naar rechts en boven naar onder uitgekauwt.

Er is geen reden om huilerig te gaan doen als de discussie wegdrift naar andere onderwerpen. Als je dat niet aanstaat start dan zelf een forum waar je als een dictator zelf de discussies in de hand kunt houden en reacties die je niet aanstaan kunt wissen.

Dat de discussie wegdrift heb je zelf veroorzaakt door allerlei niet ter zake doende feiten op te rakelen over bejaarde echtparen en lokale krantjes.

Op verhalen in de trand van
"kijk eens wat slim ik ben want ik heb deze mfb's gekocht van die en die en die wisten niet wat ze waard waren en daarom heb ik ze mooi op kunnen lichten" zit niemand te wachten.
Als je nou gewoon had gevraagd: "meer info gezocht over Radiola 585" dan was de kous daarmee af geweest.

Als je een reproduceerbare bron weet waar anderen ook wat aan hebben. bijvoorbeeld een kringloopwinkel waar veel Philips spul aangeboden wordt of een bepaalde website dan zijn we daar allemaal blij mee. Of wil je die info dan wel voor jezelf houden?


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Auteur: HappyPuppy (cm35902-a.maast1.lb.home.nl)
Datum: 29-05-2004 23:30

Marco / Anneke,

Het was niet mijn bedoeling je 585's op de achtergrond te stellen, echter de topic verschoof ten onrechte naar de boxen van Charles.
Ik vind het erg leuk dat jij nu ook in bezit bent gekomen van een naar mijn idee vrij weinig voorkomende set Radiola MFB's. Ik vind de 585 sowieso een leuk boxje, sinds ik hem op Klaaswaal-1 heb gehoord. Voorheen had ik nooit een hoge pet op van de 58x modellen, maar toen ik ze hoorde bleek dit toch ten onrechte te zijn.
Ik vind het leuk dat er toch een aantal van deze boxjes in Nederland opduiken, vermoedelijk verkocht om tekorten van bijvoorbeeld Aristona op te vullen.
Had jouw verkoper ze zelf nieuw gekocht? Ik vind het altijd leuk wat men voor verhalen weet te vertellen over de boxen, de geschiedenis etc. Veel, érg veel mensen konden toentertijd via de Philips winkels aan spullen komen, via een broer, neef, zwager etc.
De prijs die je hebt betaald is zeker niet teveel, ik heb zelf een set 586 die wel bijna het dubbele heeft gekost! Tja, maar op een gegeven moment wil je ze hebben hè...
Ik hoop dat je er nog veel plezier van gaat hebben, en wellicht wil je ze fotograferen voor de site?

Vriendelijke groeten!

Tja.... wat valt er nog meer te zeggen dan?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo iedereen,

Met zoveel comentaar van onder anderen van Peldna ga ik niet meer verder in over dit onderwerp. Thomas sluit deze topic maar. Zit niet te wachten op het domme praat van Peldna. Vindt het ook niet leuk dat zulke berichten geplaatst worden. Waarin de werkelijkheid verdraaid wordt.

Groetjes,

Marco en Anneke


   
BeantwoordenCiteren
(@frankie)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2
 

Charles,

Ik weet nog een Aristona mfb (Philips 551) te koop.

Groet Frank.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: