PHILIPS 22AH587/00R
 
Meldingen
Alles wissen

PHILIPS 22AH587/00R

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
773 Bekeken
 ak
(@_ak_)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Algemeen:

22 AH 587 - Elektronische HiFi-Luidsprekerbox met Motional Feedback systeem.

Drie ingebouwde versterkers: een 50 Watt voor de lage tonen, een 20 watt voor de midden tonen en een 5 watt versterker voor de hoge tonen. Het motional feedback systeem maakt een ruimere lagetonenweergave vanaf 27 Hz mogelijk zonder vervorming of kleuring. Via het MFB systeem wordt elke foutieve luidspreker trilling direct automatisch gecorrigeerd. Dit wordt onder andere bereikt door de versnellings opnemer in de lagetonen luidsprekerbox en de speciale correctieschakeling. Zeer vlakke frequentie karakteristiek. Afzonderlijke luidsprekers voor lage- midden- en hoge tonen weegave. Electronisch scheidingsfilter. Zeer compact: inhoud 20 liter. Aansluitmogelijkheid op elke versterker of voorversterker. De boxen kunnen onderling worden doorverbonden. Hierdoor kan het vermogen per kanaal naar wens worden vergroot. Elektronische net-schakelaar die de box automatisch in- en uitschakelt. Houten kast met donker essenmotief. Afneembaar front. Afmetingen: 487 x 300 x 237 mm.

Technische gegevens:

Frequentiebereik 27 - 20.000 Hz; Ingangs impedantie 30.000 ohm voor aansluiting op een voorversterker. Lagetonen versterker: uitgangsvermogen 50 watt Middentonen versterker: uitgangsvermogen 20 watt Hogetonen versterker: uitgangsvermogen 5 Watt Scheidingsfrequenties: 2000 en 5000 Hz. Luidsprekers: lage tonen, midden tonen en hoge tonen.

Hoeveel zijn deze boxen nog waard ?

Bijkomende info:
Ik heb ze nog eens uitgetest en ze werken perfect.

Ik ga ze verkopen, ik kan op vraag fotos doorsturen.

Met de 587 is het grootste lid van de 58x serie geboren, een stevige 3weg MFB. Dit is de eerste MFB die daadwerkelijk 3 losse versterkers heeft. Ook deze box heeft, net als de 545 en de 586 weer het filtersysteem, waardoor correcties mogelijk zijn voor tegen/naast de muur en op de grond. Dit is het laatste "conventionele" type MFB, hierna komt slechts nog het super systeem 9638 met de vlakke speakers.

22AH587
Type: 22 AH 587 /00/15/29

Aantal luidsprekers : 3
Laag unit : AD 8167/MFB4
Mid unit : AD 0211/Sq8
Hoog unit : AD 0163/T15
Aantal versterkers : 3
Output laag : 50 W
Output mid : 20 W
Output hoog : 5 W
Uitgangscondensator bij versterker : nee
Cross-over frequentie: 650 Hz + 3500 Hz (12dB actief)
Afmetingen (H x B x D): 487 x 300 x 237 mm.
Bouwjaar : 1979
Opmerkingen : Wederom correctie filters: Rear to Wall, Floor en Side to Wall. Grootste model uit de 58x serie.

Type: 22AH587 /50/66

Gelijk aan 22AH587 /00R/15/29, maar dan met een ander soort front.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Tja, dat zal er maar net aan liggen hoe ze erbij staan.
Zijn de boxen technisch nog goed, werken alle speakers, geen gerommel of geruis, zijn ze nog netjes of zijn ze beschadigd, frontjes aanwezig, zo ja zijn die nog heel enz.

Wat ik tot nu gezien heb op MP is dat een nette set wel ergens boven de € 200,- uitkomt.


   
BeantwoordenCiteren
(@rsw130)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 67
 

Klopt. Met een klein defect (bijv.: tweeter defect) zie je ze voor iets onder de 200 van eigenaar wisselen, in perfecte staat voor iets erboven. Daar zou je de conclusie uit kunnen trekken dat reparaties in het algemeen niet erg duur hoeven zijn...


   
BeantwoordenCiteren
(@marco)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 7
 

Hallo

Als je die 587 wilt verkopen, ben ik wel geinstereseerd.
Vooral die kleine afstand (Beringen)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: