philips dvd711
 
Meldingen
Alles wissen

philips dvd711

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
517 Bekeken
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
Topic starter  

aangboden een philips dvd 711,
leuk apparaat, met afstandbediening

foto:

gr Chris


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik heb de 707, ja sorry ik ben niet zo rijk als jij... πŸ˜†

Weet je wat me stoort aan die dingen; eigenlijk alle DVD-spelers van alle merken? Als je een DVD bekijkt dan heb je nog van die irritante zwarte balken boven en onder in beeld, ook als je een 16:9 TV hebt. De TV vergroot het beed welliswaar maar dan krijg je foute verhoudingen en dat zie je: lange gezichten, (te) hoge auto's en zo... Ik ken maar één apparaat dat dit probleem goed weet op te lossen zonder dat de beeldkwalitiet achteruit gaat (MPEG blokken je weet wel) of dat de verhoudingen niet meer kloppen. Het is een PCI-kaart trouwens. Vreemd vind ik dat fabrikanten van stand-alone DVD-spelers deze techniek niet ook hebben/gebruiken. Het meest storende vind ik nog dat de ondertitels meestal half in het beeld en half in de zwarte balk (onderaan) zitten, zou je het beeld dan al uitvergroten dan vallen ze gedeeltelijk weg. Maar ja, ook voor dit euvel heb ik een oplossing... Kwestie van de ondertitels omhoog zetten met de PC (heb je speciale software voor) en klaar is Kees. Zoiets kan allemaal niet met stand-alone apparatuur. Met CD-recorders heb je ook van die beperkingen. Geef me maar een computer, dat is veel makkelijker.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

m0vieman

er zijn nou eenmaal een aantal beeldformaten (ook in breedbeeld) die je op een DVD kunt aantreffen. Zwarte balken zijn dus onvermijdelijk, tenzij het beeldformaat op de DVD precies beeldvullend is. M.a.w. er is niks mis met zwarte balken.

Door de overscan van televisies en beamers valt sowieso nogal een stuk beeld weg dat is sowieso kloten, maar dat is weer een ander verhaal.

Alle technieken om beeldformaten die niet schermvullend zijn toch passend te maken zullen ofwel zaken opblazen en/of zaken weglaten.

groeten

Basemaster


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Er is volgens Sony ook niks mis met compleet overstuurde, vervormde en asociaal hard opgenomen CD's die zelfs je CDROM naar de eeuwige jachtvelden verhelpen... Zo en nu U weer. *grin*

Ik ben een veeleisende consument m.a.w. als ik veel geld betaal wil ik ook kwaliteit. Wat muziek betreft heb ik een hele brede smaak maar tegenwoordig kun je echt NIKS meer kopen. Kijk maar eens rond op het forum hoe de gemiddelde MFB-er over moderne CD's denkt...

Ik ben het met je eens dat je een beeld nooit optimaal krijgt met al die trucs maar toch... We hadden toch nog een afspraak staan dan laat ik je t.z.t. wel zien waartoe SigmaDesigns (video)processoren in staat zijn, je zult je ogen niet geloven...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
Topic starter  

Ik heb de 707, ja sorry ik ben niet zo rijk als jij...

kringloop, ben nog maar net 18 πŸ™„


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Op verzoek van Chris heb ik de foto geplaatst via onze webspace.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: