Philips N4450 digit...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips N4450 digitale versie op duitse ebay.

21 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,214 Bekeken
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
Topic starter  

Er staat momenteel op de duitse ebay een N4450 recorder te koop die destijds een behoorlijke maar nette facelift heeft ondergaan.Zo te zien zit het telwerk erin van een N4520 VU meter van de matchline VR6860 video en het tijdklokje van een oude toen ook bekende video van philips.Ik moet wel zeggen dat ze dit zeer netjes (zie foto) gedaan hebben.Kijk maar eens op de link

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22492&item=7501979574&rd=1


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Prachtig ding πŸ˜‰ En uniek, zo te zien zijn er echte liefhebbes voor. Ik heb die foto maar ff opgeslagen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

Dan liever toch de originele versie..........

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ook leuk. Herinner me dat mijn vroegere wiskundeleraar zo'n apparaat thuis had staan.. kwijl kwijl.. en zeker toen!

Ik heb 6 tapedecks gehad, de N4502, 2*N4504 2*N4515(oid) en die logisch gestuurde (de laatste), maar niet die hele grote.
Tsja.. en dan heb je plek nodig... en dan doe je het weg.

Het ergste was dat ik enorm veel muziek op tape had, vrij aparte syntheziser maar ook gewone. Een lidmaatschap van muziekweb en soulseek hebben me gelukkig alles terugbezorgd πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Stoer ding! Een zeer aparte mod, die zoals ik zie door Philips zelf is aangepast. De 4450 wordt door velen zeer positief besproken, ik heb zelfs horen beweren dat hij de 4520 achter zich laat. Die heb ik hier staan, en er moet toch veel gebeuren wil je daar overheen komen hoor!

Wel stoer, ze hebben er zelfs een infrarood afstandsbediening ingebouwd... Oh, wat zou ik dat apparaat echt graag willen hebben zeg! Maarjah, toch 'n hoop geld, 450 Euro...


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Nou, sorry, maar ik vind het GEEN gezicht anno 2005.

Bij mij thuis noemen we dat verzieken. Wat een moeite gedaan....en waarvoor ? Ziet er netjes uit, maar slaat mijns inziens nergens op.

Gelukkig is mijn N4450 origineel...heel wat leuker met afstandsbediening met draad.

Groeten,
Tom.

P.S. Als de N4450 beter is dan de N4520........dan ben ik weer blij. Die N4520 is me te lelijk om aan te schaffen.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

toch nog terug gevonden: N4520 heeft toch betere cijfers dan de N4450

http://www.tonband.net/geraete_daten.php?hersteller=N+4520+%2F+N+4522

hier de getallen van de N4450:
http://www.tonband.net/geraete_daten.php?hersteller=N+4450

maar wat maakt het allemaal uit, het gaat er toch maar om dat je er schik mee hebt toch?

Ik vind de verbouwde N4450 overigens wel erg geslaagd!
Wie weet loop ik ooit nog eens tegen 'n N4450 aan, mag ie best naast m'n 4520 staan πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@molni)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 11
 

Hallo Remi, kijk eens op www.muziek.2dehands.nl met advertentie nummer 8706119, daar staat een N4450 voor T.E.A.B. af te halen in Heerlen geplaatst 07-04-2005. tel:06-16196770 naam: frank
zoeken op nummer 8706119


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Helaas, die is al verkocht. Stond ook op marktplaats, en daar ben ik even voor heen en weer gereden πŸ˜€ Schitterend apparaat hoor! Helaas is de linker spoelmotor volgens mij "op", maar verder tiptop. Uiteraard wel voorzien van nieuwe snaren.....

't wordt tijd voor een randapparatuur topic volgens mij!


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ Hoi Molni, nog hartelijk bedankt voor je tip hoor, maar ik zie het net pas πŸ˜•
Thomas, jij hebt hem dus? leuk spul he, 't is toch een soort van monument :mrgreen:


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Remi,

Inderdaad, die 4450 staat momenteel naast mijn 4520 te staan, en dat ziet er best stoer uit. Ik had met een uitvoerig verslag willen komen van de aanwinst, maar mede door tijdgebrek is dat er niet van gekomen. In elk geval mag blijken dat ik naast MFB liefhebber ook recorderliefhebber ben, en dat ik deze 4450 al een hele tijd graag wilde hebben. Kwa design stamt hij echt uit het vissenogen tijdperk, en kwa degelijkheid absoluut ook! Niks kunststof daarbinnen, alles is netjes van metaal gemaakt. De koppen lijken heel veel op die van de 4504/4506, volgens mij zijn het dezelfde. Zoals gezegd alleen erg jammer dat de linker spoelmotor niet helemaal fris is, want anders was hij echt perfect. Nu werkt de autoreverse ook niet zoals het moet, en kan hij maar één kant op spelen. Ach, wat maakt het uit πŸ™‚

Klik hier voor de audio download (3.5 MB)

Ik heb trouwens voor de geΓ―nteresseerden een sample opgenomen. Van MP3, rechtstreeks uit de PC naar de 4450 opgenomen op gloednieuwe Emtec PER368 band. Opname in eerste instantie op 19cm/s, na 48 sec teruggeschakeld naar 9,5 cm/s. Vervolgens bij 1:50 naar 4,75 cm/s. Dit alles met gare aandrijfsnaren en niet gepoetste koppen!

Zie onderstaande foto's voor een impressie van mijn 4450...









Een plaatje, toch????

Groeten,


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Wat een ontzettend geile foto's................(excusez les mots)

Moet ik nu nog uitleggen waarom die N4450 gewoon MOOI is ? Het is een plaatje maar niet van vinyl.
Ik heb er nu 2 in huis, want ik heb een logeetje. EΓ©ntje uitelkaar en eentje inelkaar.

Goeie camera ook, Thomas.....

Groeten,
Tom.

P.S. Zou niet eens weten of die van mij het doet. Ik kijk er alleen naar. Luister toch altijd naar mijn MP3-speler, wel zo makkelijk. Hang je zo om je nek, kan overal mee naar toe.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Wow!
Het is toch niet te geloven dat het nog zo gaaf klinkt terwijl het al zo'n 30 jaar oud is πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€
ik had vanavond eigenlijk toevallig precies hetzelfde gedaan: op de N4520 een oude agfa tape vol met MP3's geluisterd met 10 MFB's aan: heerlijk hoor! niks mis met MP3. πŸ˜› (elke gek z'n gebrek)

Jouw N4450 ziet er nog erg mooi uit zeg, mooie foto's ook
Heb je al nieuwe snaren? ebay duitsland is een goeie plek, maar ik ga het nu voor de N4504/4506 serie eens bij electronica-online.nl proberen. kost bijna niks maar ik weet nog niet of het wat is.

Tom, een N4450 kan je ook om je nek hangen hoor! πŸ˜€ πŸ˜‰ heb je wel iets aparts

Veel plezier


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

hmm, je hebt echt de latere koppen van een deck uit de 4504/4506 o.i.d. erin zitten, kijk maar:
http://www.makarateyp.com/MG/N44501.ht m"> http://www.makarateyp.com/MG/N44501.htm

maar ze doen het in ieder geval prima!


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Dat spoelsnaartje ziet er wel erg slapjes uit, Thomas πŸ˜‰

Tom.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: