Philips N4450 digit...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips N4450 digitale versie op duitse ebay.

21 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,215 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Tom,

Ja, de spoelsnaren waren mega slap! En de opname is dus gemaakt mét die slappe snaartjes! Ze zijn inmiddels vervangen, we hebben hier in Maastricht iets dat het Rubberhuis heet, en waar je voor vrijwel elke recordersnaar een waardige vervanger kunt vinden. Inmiddels loopt het geheel dus al een stuk beter, alleen "terugspoelen" en autoreverse afspelen wil niet, denk dat dat echt de motor is.
Vandaag heb ik trouwens zitten genieten van mijn 4520, alvast bezig met wat voorbereidingen op Klaaswaal, zoals lange tulp en dinkabels uitzoeken en testen (dr waren dr toch een paar niet echt lekker). Verder heb ik Mischa kunnen verblijden met een mooie set 532, en hij mij omgekeerd met een mooi Weller soldeerstation. Da's nog eens een mooie ruil, niet?
Op dit moment ben ik nog wat 544's aan het nazien die ik in Klaaswaal te koop ga aanbieden. Een enkelingetje en een setje waarschijnlijk.

Groeten!


   
BeantwoordenCiteren
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
Topic starter  

Hey Thomas

Een oldtimer erbij mooizo.Ik was zoals je weet ook altijd een befaamd lieverhebber van dit deck en ik kan je haast wel zeker zeggen dat ik hem op en top ken van binne en buiten.Een defecte motor lijkt mij haast uitgesloten.Wat veel voorkomend is is dat als de snaren een keer vergaan zijn geweest en ik neem niet aan dat hier nog de eerste opliggen dat er een soort rubberachtige pasta zit opgehoopt achter de polie van die motor.Wat eveneens een oorzaak kan zijn is als je de recorder openmaakt met de achterkant naar je toe linksboven zitten 2 printjes Tapetension units hiervan kan er 1 defect zijn dit is eenvoudig te controleren door het wisselen van de printen.Overigens zodra je hem dan aan de praat hebt kan ik je ook leren hoe je beide kanten afregelt voor metalen haspels te kunnen draaien hiervoor heb je wat truccage nodig maar het kan en het schaadt het deck absoluut niet.Voor de aardigheid raad ik je eens aan kijk eens voor mooie foto op de site van een vriend van mij www.freetimeweb.com en dan onder de rubriek electronica daar staat een gereviseerde N4450 die door mij weer in oude glorie is hersteld.
Overigens zag ik op jou foto dat het deck kapotte lampjes heeft.Ook hier heb ik hele mooie met op maat gemaakte pootjes voor liggen.Dus sein maar eens indien je wat wilt weten.

Groetjes Patrick
Hifihobby


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

hmmmmmm....

Ik zoek nog 2 nieuwe lampjes voor bij de VU-meters. Hoeveel Volt zou dat moeten zijn ?

Groeten,
Tom.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Patrick,

Hartelijk dank voor de reactie, ik had je uiteraard via mail ook nog op de hoogte willen stellen van deze aanwinst, maar dit is er door tijdgebrek niet van gekomen. Wat betreft verlichting, ik heb inmiddels identieke lampjes besteld bij Conrad en wel 10 stuks, dus daar kan weer één en ander mee vooruit. Het zijn trouwens 24 volt soldeerlampjes. Ook voor de VU meters van de 4520 heb ik lampjes besteld, wederom 10 stuks. Ik heb vier meters met defecte of ontbrekende lampjes, dus dat gaan we eens corrigeren. Deze lampjes zijn trouwens 12 volt.
Dat van die motor moet ik inderdaad eens bekijken, wellicht is er troep van de verrotte tellersnaar tussen gekomen. Zal hem als ik tijd heb eens helemaal demonteren. Ook de tip van de printmodules is erg handig.

Tom,

Ik zal eens kijken wat voor lampjes er achter die VU's zitten, en dan laat ik je wat weten. Volgens mij zijn het dezelfde die ook achter de schakelaars zitten.

Groeten!


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Nou, ik heb de boel open liggen en het zijn inderdaad twee soldeerlampjes, boven de VU-meters.

Wou alleen even het voltage weten, dan kan ik een paar lampjes kopen.

Groeten,
Tom.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Tom,

Even de multimeter erop, ik kreeg als resultaat een spanning van +/- 16 volt, dus kga er vanuit dat lampjes van 12 volt voldoen. Spanning zakt onder belasting altijd wat in, dus het zou heel goed kunnen...

Grt!


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: