Philips Video N1500...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips Video N1500 (1971)

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
473 Bekeken
(@omroepers-nl)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Geachte liefhebbers,

Voor onze nieuwe TV Museum zijn wij op zoek naar alles wat te maken heeft met de VCR Videorecorder N1500 (1971). Het gaat hier om de allereerste consumentenvideorecorder uit de jaren 70. We zijn op zoek naar folders, prijzen en uiteraard de banden zelf. Mocht u nog wat hebben liggen neem dan contact op.

Dit in verband met de sectie over de historie van de videorecorder die aan bod zal komen. Alvast hartelijk dank.

Met groet, Michel.


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Was dat niet zo'n grote metalen kast van een meter bij een halve met van die vierkante banden waarin de spoelen boven mekaar lagen?

Ik heb laatst een dergelijk apparaat naar het miljeupark gebracht... Had je niet ff wat eerder kunnen posten, verdorie! πŸ‘Ώ

Dat ding stond me in de weg maar het werkte nog perfect!

Ik ben eventjes in het archief gedoken... Het was een N1702. Bijna hetzelfde! Oh en bovendien was de eerste Philips (buizen)videorecorder een EL3400 (1964). Het type dat jij noemde is overigens uit 1972. 😈

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

1702's heb ik ook nog ooit gehad, maar de 1500 was toch weer iets ouder, geen digitaal klokje maar eentje met wijzers, en de band liep veel sneller.
Wel dezelfde banden.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: