Prima spelende PHIL...
 
Meldingen
Alles wissen

Prima spelende PHILIPS FT920 digitale tuner uit 900-lijn

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
552 Bekeken
(@sat2009)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 42
Topic starter  

Zeer tuner met vele mogelijkheden uit de professionele lijn van
Philips. Philips tuner FT920 voor de beste ontvangst op FM/MW/LG. Afstemmen via geheugen, intoetsten frequentie of vliegwiel. Kan vele zenders in het geheugen opslaan.

Deze tuner speelt perfect en de voorzijde is absoluut gaaf en technisch 100% goed.
Is spelend te zien.
Compleet met handleiding.

Mag weg voor 47,50 euro
(bij interesse graag een mailtje naar: Satellite1@gmx.ch)


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Jammer dat-ie geen RDS heeft... Ik heb zelf de FT930. πŸ˜€

Ik weet binnenkort misschien nog een FT950 (zeer zeldzaam!) op te kop te tikken... Volgens mij is de FT930 wat het analoge gedeelte betreft een stuk beter in vergelijking met de FT950, de hele techniek van deze is namelijk gebaseerd op de toenmalige DSR uitzendnorm en ik vermoed dat men destijds bij Philips ietwat op het analoge circuit bespaard heeft. Hij heeft wel een metalen front en dat maakt (bijna) alles goed. 😈

Ik ben eens benieuwd wat Brussel van plan is met de FM, de TV hebben ze inmiddels al bijna helemaal gedigitalliseerd. Die Digitenne prut kun je je onder de schoenzolen smeren. Wat een waardeloze beeld- en geluidskwaliteit! Ik dacht dat CanalDigitaal op de satelliet al slecht was maar zoals blijkt kan het nog slechter en wel dankzij die ACHTERLIJKE figuren in Brussel die ook gevallen zijn voor het toverwoord "digitaal" (lees: dus beter). Niets is minder waar... πŸ‘Ώ

Ik snap niet waarom de consument dit allemaal accepteert. Ik niet in ieder geval. Ik vind het gewoon zonde. Laat mij dan maar in de jaren '80 en '90 blijven hangen met de Philips 900 serie... Uiteindelijk heb ik de grootste pret omdat ik weet dat de tegenwoordige elektronica heel veel te wensen overlaat...

Binnenkort ga ik eens wat spul verkopen. Hier en daar wat dingen dubbel en zo... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

Ik ben eens benieuwd wat Brussel van plan is met de FM

Je kan ervan opaan dat FM (en waarschijnlijk ook AM) op termijn verdwijnt. Van DAB komt er een opvolger die een state-of-the-art audio compressie algoritme gebruikt (DAB2), de geluids kwaliteit zou er een stuk op vooruit moeten gaan. AM zou vervangen worden door Digital Radio Mondiale, ook met een betere geluidskwaliteit.

In de VS is men momenteel bezig met uitzendingen in HD Radio. HD staat hier voor Hybrid Digital, en in theorie kan men de digitale radio op dezelfde frequentie als de FM radio uitzenden, maar in de praktijk blijken er nog storingen te zijn 's nachts.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

State-of-the-art zeg je? Ik hoop dat je gelijk krijgt beste vriend... πŸ™„

Thans wordt bijna alles in de studio van de harde schijf gedraaid (lees: MP3 bestanden). En of dat nog niet genoeg is, verklooit (sorry!) CanalDigitaal het geluid nog ff flink. En ja dat signaal wordt door de meeste zendmasten in Nederland opgevangen en vervolgens omgevormd voor de FM. Nee, als je het mij vraagt blijft er niet veel goeds meer over... Je hoort gewoon op de radio dat de geluidskwaliteit bar en barslecht is. Compleet vervormd en overstuurd en NEE dat ligt absoluut niet aan de Philips apparatuur. De FT930/950 en FT880/980 zijn supergoede tuners! 😈

In de V.S. mogen ze wat mij betreft eens warm drinken. Ik ben nogal humaan ingesteld van nature... Je begrijpt waar ik naartoe wil... Als één volk egoïstisch, hypocriet en schijnheilig is dan is het wel het Amerikaanse. Waarom denk je dat zo veel mensen naar Canada of naar Mexico emigreren (lees: vluchten)? Juist ja... LOL

Mexico, Mexico, Mexi-iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-c-ooooooooooooooooo ... Hoe ging het ook alweer... "Het land van al mijn dromen...". πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

In mijn post had ik het over de evolutie van de technologie aangaande digitale radio; dat zenders de kwaliteit van de audio/video verklooien is iets waar 'Brussel' helemaal niks mee te maken heeft.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@RudiV wrote:

In mijn post had ik het over de evolutie van de technologie aangaande digitale radio; dat zenders de kwaliteit van de audio/video verklooien is iets waar 'Brussel' helemaal niks mee te maken heeft.

Ja en nee. πŸ˜•

Ik kan je mening slechts gedeeltelijk onderschrijven. Voor wat betreft de steeds beter wordende techniek(en), ben ik het volledig met je eens.

Ik wil niet te veel off topic gaan maar ik denk dat Brussel er een potje van aan het maken is. Een grondwet die voor geen meter deugt, dat hele gedoe rondom Microsoft, mobiele telefoonaanbieders op de knieΓ«n dwingen zodat de "heren" lekker goedkoop kunnen bellen naar hun "vriendjes" in het buitenland, de nieuwe "leadfree" wetgeving voor elektronica, enz...enz...enz... Probeer maar eens reserve onderdelen of adapter(kabeltjes) te krijgen uit de V.S. (voor de PC bijvoorbeeld), nou dat kun je VERGETEN dankzij Europa... Ik word er misselijk van.

Als providers van digitale radio beweren dat hun CBR-MP3 128Kbps stream vergelijkbaar is met CD (lees: 1,4 Mbps!) of tv-aanbieders die zeggen dat hun satelliet-signaal van 750Kbps gelijk is aan de kwaliteit van DVD-9 (4000 tot 8000 Kbps!!!) dan houdt bij mij echt alle geloofwaardigheid op. 😈

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ik heb nog een afstandsbediening voor de FT950 liggen, heb die tuner ook gehad. Als iemand die ab wil overnemen, dan hoor ik het wel πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

TDA zie PM. πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
Deel: