Reinigingscassette ...
 
Meldingen
Alles wissen

Reinigingscassette SBC3500

12 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
814 Bekeken
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Hallo wie kan mij vertellen waar ik het reinigings cassette voor de Dcc met nummer SBC3500 ergens kan bestellen.

MVG Jos Roberts(jorovogels)


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Het lijkt mij dat dit soort spullen toch niet meer te koop is bij Philips, misschien vindt je nog eens een verdwaalde ongebruikte set op Ebay of iets dergelijks.

over het algemeen kan je een dcc kop ook wel schoonkrijgen met alcohol en wattenstaafjes. Om er goed bij te kunnen kan het heel erg schelen als je de kap los maakt


   
BeantwoordenCiteren
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

bedankt voor je reactie Remi,
Nu heb ik er eentje kunnen lenen van bekende maar na enkele poetsbeurten heb ik bijna geen signaal meer(af en toe wel nog).
Weet jij misschien waar dit aan kan liggen.

GR Jos


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

DCC spelers worden op een gegeven moment erg gevoelig voor de positie van de cassette in het vak.
met de kap eraf kan je hier en daar wat bewegen aan de cassette en zal je zien dat hij in een bepaalde stand, -bv omdat je net in die ene hoek zachtjes drukt- er ineens wel geluid uit komt.

Ook het piepen van de bandjes wil zo wel verholpen worden.
Ik zet de geleiders in het cassettevak dan zo, dat de cassette nog net makkelijk beweegt maar niet meer zo'n eind speling heeft.

mogelijk heeft veroudering van componenten hier een dikke vinger in dit fenomeen, daar ga ik nog eens mee aan de gang, gewoon alle smd elko's op het read/write printje achterop de kop vernieuwen en kijken wat het doet.


   
BeantwoordenCiteren
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Ik zal hier eens naar kijken,
en zal je hierover nog iets laten weten(heb nu vakantie).
Remi,in ieder geval bedankt voor je reactie.

MVG Jos Roberts


   
BeantwoordenCiteren
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Hallo Remi,

Om de condensatoren te vernieuwen,is dat op het kleine printje achterop het cassette-unit met dat smd spul erop.
Hiervoor denk ik dat het verstandig is om er een schema bij te hebben,weet jij ergens het servicemanual uit te halen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DCC900 en DCC951?
Ook deze heb ik maar doet het ook niet.
Hebben deze dezelfde problemen?
Zijn er grote verschillen in de schema's.

MVG Jos Roberts(jorovogels)


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

let wel dat het nog de vraag is of het probleem hierin zit maar het lijkt mij een goed startpunt.

De DCC900 was de eerste wijd verspreide DCC recorder (na de kleine proefserie DCC850)
De DCC951 is een 18 bits recorder en is van latere datum. De 900 is een 16 bits. ik hoor het verschil niet hoor.
De 900 vind ik wel veel leuker door de digitale VU's en heeft ook een optische uitgang

Probeer voor de servicedocs eens Wil Manshande een mailtje te sturen, deze heeft hij vast wel klaarstaan als PDF's
http://www.freeservicemanuals.info/nl /"> http://www.freeservicemanuals.info/nl/


   
BeantwoordenCiteren
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Hallo Remi,

Ik heb op de site gekeken daar is de servicemanual niet beschikbaar.

Ook heb ik in de gebruikerslijst gekeken naar Wil Manshande,hem echter niet gevonden.
Heb jij misschien zijn e-mailadres of misschien een tel.nummers(natuurlijk alleen met zijn goedvinden).
Of weet je misschien iemand anders?

MVG Jos Roberts(jorovogels)


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk zie ik.
als je kijkt bij de link die ik plaatste van de gratis servicedocs zie bovenaan een aantal tabjes, bij de rechtse "contact" kan je je verzoek kwijt.
dit alles wordt door Wil Manshande gedaan maar dat moet je maar net weten.

succes, ik hoop dat het nu wel lukt


   
BeantwoordenCiteren
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Hallo Remi,nog bedankt,ik heb het Servicedoc van de DCC951 kunnen bemachtigen bij Wil Manshande(ook mijn dank aan Wil).
Deze kan ik goed gebruiken om de DCC951 van een vriend proberen te repareren.
Maar nu heb ik zelf een DCC900, heeft er misschien iemand hier de servicedoc van.
Dan kan ik ook eens naar mijn eigen DCC900 kijken.

MVG Jos Roberts(jorovogels)


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

heb je die van de 900 dan niet meteen gevraagd aan Wil?

ik wil dan ook wel een PDF kopietje 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@jorovogels)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Remi,
Ik had aan wil beide gevraagd en alleen die van de DCC951 gekregen waar ik al zeer blij mee ben.
Op zijn site staat wel de DCC900 als servicemanual echter het is de gebruikershandleiding(erg jammer).

Als je evt. nog andere servicemanuals moet hebben geef even een gil,ik heb wel het een en ander.

MVG Jos Roberts(jorovogels).


   
BeantwoordenCiteren
Deel: