Set 587's te koop
 
Meldingen
Alles wissen

Set 587's te koop

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
573 Bekeken
(@robbert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

Ik wil graag een set 587's aanbieden. Eén van jullie eigen 'reparatie- en servicemedewerkers' en groot MFB-verzamelaar heeft ze tot twee keer toe goed onder handen genomen nadat een officiële reparateur aan de potmeters heeft zitten draaien om het wegvallen van een speaker op te lossen. Na de (lichte) revisie leken ze weer als een klok te klinken, maar ik meen zelf toch niet het geluid terug te vinden van vroeger. Dat ligt ongetwijfeld aan de potmeters die ik niet goed meer krijg ingesteld. Ik doe het verder met mijn 567's en biedt daarom mijn 587's aan voor € 250,-.

Doek is op enkele hele kleine gaatjes na helemaal in tact. Kast is heel licht bekrast omdat ze één keer door een 'officiële' reparateur op de kop zijn neergezet (wat een sukkel!). Originele 'voetstukken' zitten er ook bij. Met goede isolatietape heb ik ze zelf weer goed 'luchtdicht verpakt'.


   
Citeren
(@rsw130)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 67
 

Robbert,

Mag ik vragen waarom je de 567's blijkbaar prefereert boven de 587's? Ik bezit zelf een paar 567's en overweeg ze ooit eens te ruilen tegen een paar 587's (modernere techniek, drie ipv twee versterkers, etc.)

Alvast bedankt!
Paul


   
BeantwoordenCiteren
(@robbert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

Dag Paul,

Ik vond de 587's ook altijd steviger klinken dan de 567's ook al leken de 567's een iets warmer geluid te produceren. Ondanks de reparaties en zeer waarschijnlijk doordat die potmeters zijn verdraaid (die je eigenlijk in een 'lab' moet instellen) herken ik dat oude geluid toch niet meer volledig terug. Ik wil daarom mijn 567's gewoon opgebruiken om daarna maar eens rond te kijken naar iets anders dat wel het mooie volle en warme geluid biedt van de MFB's (Canton?, B&W?) maar niet die elektronische gevoeligheid heeft. Ik kan zelf niet repareren en heen en weer rijden naar één van je MFB-collegae (Wim Schilperoort) + de reparatiekosten wordt gewoonweg te duur + ik heb er gewoon geen tijd voor. Ik heb aan die 587's nu voor iets meer dan € 200,- laten repareren en dan tel ik daar nog niet eens alle autokosten bij.

Hartelijke groet,

Robbert, Soest


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Robbert,

Als servicepunt hebben we al bijna 60 587 speakers gereviseerd en allemaal weer als vanouds gekregen. Mocht je niet tevreden zijn zou ik zeggen breng ze eens langs voor vergelijk. Een goed afgeregelde 587 klinkt echt super.

-dRe

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@robbert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

Dag!

Dank voor jullie aanbod. Ik heb zojuist een aanbod tot ruiling voor een set goede 567's gekregen. Mocht ik daar uiteindelijk niet op ingaan, dan maak ik zeer graag gebruik van jullie aanbod.

Hartelijke groet,

Robbert


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik ken niet de geschiedenis, maar als Wim ze heeft nagekeken ga ik er wel vanuit dat het toen echt goed was. Je geeft zelf aan dat je zelf met de potmeters in de weer geweest bent ? Ja , dan klinken ze echt anders.

Als je ze niet mooi vond na die reparatie zou ik dat niet aan de boxen willen wijten, maar wellicht aan een andere akoestiek/omgeving dan wat je vroeger had ?

De 567 is inderdaad nogal "vet" kwa geluid. Ik kan me voorstellen dat je dat beter vindt.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@robbert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

Dag Herman,

't Ligt ook beslist niet aan Wim. Wim heeft alles tot in de puntjes doorgemeten en vervangen wat niet aan de eisen voldeed. 't Kan inderdaad aan een andere acoustiek liggen. Ik was gewend de 587's te beluisteren in een gestoffeerde kamer terwijl dat nu niet meer het geval is.

Ik heb de 587's vandaag meegegeven aan Paul om ze in zijn eigen omgeving te beluisteren en de potmeters naar believen in te stellen. Ik krijg morgen zijn 567's om te beluisteren. Zijn we allebei tevreden met elkaars aanwinst dan ruilen we gewoon!

Ik laat de afloop weten.

Hartelijke groeten,

Robbert


   
BeantwoordenCiteren
(@robbert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

We hebben elkaars speakers naar volle tevredenheid geruild! Leuk dat ook zoiets mogelijk is via mfbfreaks.nl.

Robbert


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Perfect, Beide veel luisterplezier gewenst 🙂


   
BeantwoordenCiteren
Deel: