setje 587 repareren...
 
Meldingen
Alles wissen

setje 587 repareren en gaan ?

55 Berichten
11 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,059 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@rob__ wrote:

eh wie is jeroen ?

dat is zapper.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Yep.. en die heeft vandaag een geweldig klinkende (en mooie) CD11LE verworven.
Dus als jullie me missen zit ik naar m'n mfb's te luisteren πŸ˜‰

btw.. ik heb nog geen rust en autoriteit kunnen bespeuren, maar dat kom misschien omdat ik dat zelf al heb πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

En warempel weer een cd11LE op MP!

http://link.marktplaats.nl/295175572

Zo te zien de transportschroeven er nog bij..

Klinkt echt goed zo'n ding.


   
BeantwoordenCiteren
(@rob__)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 46
 

zou je die pepernoten dr ook bij krijgen


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

het lijkt wel erg op die LHH serie of vergis ik me?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

de LHH serie lijkt op de marantzen bedoel je πŸ˜‰

De cd11LE is dacht ik de LHH700. Staat een lijstje van bij marantzphilips. Heeft ook XLR. Het gekke is dat de cd10 dezelfde dac-print gebruikt, zelfde loopwerk, en toch klinkt de 11LE beter, zuiverder vooral geluiden als riffles, de s-klank.. die zijn helderder. "schoner" Bij cassetebandjes heette het dan dat er minder modulatieruis op zat. Wat precies de reden is bij cd-spelers weet ik niet, wrs de analoge trap die beter is.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Oh ja. Een 587, komt daar het geluid makkelijk los van de boxen?

http://link.marktplaats.nl/295430048

Wie kent trouwens de Mission 752? Zijn wrs hele dure speakers geweest vroeger..


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

het middengebied is ook ech bijzonder .....

@ zapper ik heb het cd100 geval ook gehad vorige week ,gekocht en overgemaakt en dan is het , hij rookt met testen en ik doe hem weg dan . ik mailde nou ik kan hem maken en dan spreken we wel een lager bedrag af en toen zei hij : ik laat hem maken bij een vriend op school en miss komt hij dan nog op mp of houd ik hem zelf ... ik mailde terug , als je hem dan verkocht hebt aan een ander voor 20 euro meer die hem af kwam halen zeg dat dan gewoon . en daarna ook niks meer gehoord . hij heette co en kwam uit roosendaal , dus ben gewaarschuwd als hij meer aanbied

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ach ja.. gebeurt vaker, men verkoopt wat en dan is het ineens stuk als ze er te weinig voor hebben gehad.. op ebay ook al meegemaakt. Kun je niks aan doen, beter gewoon aardig blijven.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

nou , ik heb meer als de vraagprijs ervoor gegeven .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@eddie)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 37
 

De kreet 'rust en autoriteit' ken ik inderdaad ook van Ed.
Mijn Marantz CD12LE (=Philips LHH1000) komt bij hem vandaan en klinkt inderdaad zo als hij aangaf.
Het merkwaardige is dat de DA12 (losse DAC van CD12) geheel anders (beter/helderder) klinkt dan zijn goedkopere broertje Philips DAC960 (=Marantz CDA94), terwijl hij voor een belangrijk deel (w.o. DAC en analoge deel) vrijwel indentiek is. Blijkbaar is de opbouw van de voeding, verkoperd chassis en mogelijk nog andere zaken dusdanig van invloed dat het geluid hierdoor substantieel verbeterd en dus het enorme prijsverschil rechtvaardigd.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ja, maar leg me nou eens uit wat daarmee bedoeld wordt.

"rust" nouja, ik kan me voorstellen dat men aan wil geven dat vooral hoge tonen wat zuiverder worden weergegeven, zo'n verschil merkte ik tussen cd10 en cd11LE. Maar autoriteit?? ik kan me daar alleen bij voorstellen dat een speler de baas over je gaat spelen of zo... En geluid wat los komt van boxen... geluid zijn drukgolven, lucht wat in beweging wordt gebracht. Wat komt daar los aan???


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Dat je bepaalde dingen niet snapt is nog geen reden om op zo'n belachelijke manier de spot er mee te drijven. Dat steekt mij en is -nogmaals- voor mij reden om niet meer te posten in dit forum.
Dit wil ik er nog wel over kwijt.

Met rust in de muziek wordt bedoeld dat de muziek niet als een brei wordt weergegeven, maar dat instrumenten/stemmen een duidelijke plaatsing in het klankbeeld hebben.

Autoriteit is het gemak waarmee de speler presteerd. Hij geeft het klankbeeld met een bepaald gemak weer, zonder dat je het idee hebt dat de speler op z'n grens opereert. Een LHH2000 of een CD11LE doen dat, een CD15 of de CD7 doen dat nog beter.

Nog 1 ding, je opmerking over die mission 752, ook dat zijn irritante opmerkingen. Je weet dat ik een set 752 zoek, je hebt mijn advertentie op marktplaats gezien. Dat je daar nu weer een opmerking over moet maken geeft voor mij maar weer eens aan wat voor irritant persoon je bent.


   
BeantwoordenCiteren
(@rob__)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 46
 

houden we het gezellig dames


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Een speler die op zijn grens opereert? welke grens?

sja.. ik blijf het wazig vinden.

http://cgi.ebay.it/HOME-THEATRE-COPPIA-CASSE-SPEAKER-MISSION-752-2VIE-USED_W0QQitemZ250527978168QQcmdZViewItemQQptZCasse_e_diffusori?hash=item3a54a192b8

319 euro.. dat valt nog mee. komt wel verzenden bij..


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 4
Deel: