te koop cdd882 phil...
 
Meldingen
Alles wissen

te koop cdd882 philips loopwerk en DAT850 Zie MP

15 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
696 Bekeken
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

Ik ga mijn 800 verzameling beperken tot de 960 serie en de ft880 en de cd880 en dac960.

Heb er zelf 200 voor betaald. Dat is te veel geweest. Maar wel graag een goed bod. (met ab en copy handleiding)

Voor de leek en nog nieuwe philips verzamelaar:

het is een mooie "speler", het is geen cd speler maar een loopwerk. uiterlijk een philps cd880 zonder da converter. M.a.w. hij moet worden aangesloten op een externe dac zoals in de dfa880, de dac960, een pc of een andere versterker met een ingebouwde dac.

Tevens DAT50 te koop. Eveneens op mp


   
Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Zon-de!


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

@tda wrote:

Zon-de!

weet het. heb ang zitten twijfelen.

Maar de kogel is door de kerk. Bovendien die cd880 kan dan digi uit naar de dac en fa960 en danaloog naar de labset.

Ik hou dus, mijn cd880, de fa960, de ft880 en de dac960.

Alles met één groen lampje gaat eruit. Dat is ook waarom ik die dat880 van jou wil. Dan gaat de dat850 eruit. De cd960 is al weg voor 150 euries. Een groene lamp en geen afstand volume op remote. heel onhandig voor de labset.

Grappige noot. Ik heb na een jaar die ene persoon die een dat880 had, niet die van die philips info die ik je heb gemail, benaderd, en ja hoor ze had hem nog op zolder. Maar weer verder niets gehoord. Die is nu ebay aan het afstruinen lol.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Labfreak wrote:

@tda wrote:

Zon-de!

weet het. heb ang zitten twijfelen.

Maar de kogel is door de kerk. Bovendien die cd880 kan dan digi uit naar de dac en fa960 en danaloog naar de labset.

Ik hou dus, mijn cd880, de fa960, de ft880 en de dac960.

Alles met één groen lampje gaat eruit. Dat is ook waarom ik die dat880 van jou wil. Dan gaat de dat850 eruit. De cd960 is al weg voor 150 euries. Een groene lamp en geen afstand volume op remote. heel onhandig voor de labset.

Grappige noot. Ik heb naar een jaar die ene persoon die een dat880 had, niet die van die philips info die ik je heb gemail, benaderd, en ja hoor ze had hem nog op zolder. Maar weer verder niets gehoord. Die is nu ebay aan het afstruinen lol.

Ik heb Kevin Zarow gemaild of hij de Philips DAT880 danwel de Marantz DT84 kent. Hij kent hem niet, maar hij gaat kijken of hij nog iemand kan vinden binnen de Marantz organisatie die meer weet over de DAT880.

Jij kent nu dus 3 personen (inclusief ik) die de DAT880 hebben?
Waarom wil die persoon met de DAT880 op zolder dat ding niet aan je verkopen?
Weet jij welk loopwerk erin zit? Of weet jij op welke DAT recorder dat DAT880 is gebaseerd? (sorry voor m'n offtopic, maar de cdd moet je gewoon houden man πŸ˜‰ )


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

@tda wrote:

@Labfreak wrote:

@tda wrote:

Zon-de!

Weet het. heb lang zitten twijfelen.

Maar de kogel is door de kerk. Bovendien die cd880 kan dan digi uit naar de dac en fa960 en danaloog naar de labset.

Ik hou dus, mijn cd880, de fa960, de ft880 en de dac960.

Alles met één groen lampje gaat eruit. Dat is ook waarom ik die dat880 van jou wil. Dan gaat de dat850 eruit. De cd960 is al weg voor 150 euries. Één groene lamp en geen afstand volume op remote. Heel onhandig voor de labset.

Grappige noot. Ik heb naar een jaar die ene persoon die een dat880 had, niet die van die philips info die ik je heb gemail, benaderd, en ja hoor ze had hem nog op zolder. Maar weer verder niets gehoord. Die is nu ebay aan het afstruinen lol.

Ik heb Kevin Zarow gemaild of hij de Philips DAT880 danwel de Marantz DT84 kent. Hij kent hem niet, maar hij gaat kijken of hij nog iemand kan vinden binnen de Marantz organisatie die meer weet over de DAT880.

Jij kent nu dus 3 personen (inclusief ik) die de DAT880 hebben?
Waarom wil die persoon met de DAT880 op zolder dat ding niet aan je verkopen?
Weet jij welk loopwerk erin zit? Of weet jij op welke DAT recorder dat DAT880 is gebaseerd? (sorry voor m'n offtopic, maar de cdd moet je gewoon houden man πŸ˜‰ )

Nee weet ik echt niet, alles wat ik je heb gemaild, is wat ik weet. die man van de info is zelf een 800 serie freak dus houdt hem, en die ander een dame had ooit drie jaar geleden op een zoek advertentie gereageerd, nu ook weer maar hij staat op zolder en reageert niet meer als ik vraag hoeveel wil je ervoor en ik heb er € XXX voor over.
Man dat is gewoon iemand die reageert op zoekers, die mensen benaderd vist naar de prijs, en gaat dan op zoek naar dat ding en benaderd je met een dubbele winst
Maarja Linda meisie! Er zijn er niet zoveel van.!!!!!!!!!!!!! LLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLl


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Trouwens, die DT80 van me gezien? πŸ˜‰
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Marantz&strType=Marantzdt80


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

@tda wrote:

Trouwens, die DT80 van me gezien? πŸ˜‰
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Marantz&strType=Marantzdt80

Ja mooi ding. Maaar jongen, heb je die niet opengemaakt, ik bedoel te zeggen, kun je daar niet meer specs uit afleiden.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Die DT80 is een Philips DAT850 (of JVC ZDX505), technisch totaal anders dan de DAT880. πŸ™‚ De binnenkant helpt me dus niet.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

@tda wrote:

Die DT80 is een Philips DAT850 (of JVC ZDX505), technisch totaal anders dan de DAT880. πŸ™‚ De binnenkant helpt me dus niet.

O dan is de dt80 de marantz versie van de philips dat850 = inderdaad jvc 505. Van de dat850 weet ik, het is een door philips niet technich 1 op 1 overgenomen jvc 505. Er zitten betere koppen in en er is iets met de signaalweg gedaan. Ter herinnering. Ik ben geen techneut. De dat850 was al veel duurder dan de jvc = Victor.
De 505 was voor jvc een instapmodel. De dat850 hoog gepositioneerd. of de marantz weer beter is dan de philips. niet qua basis techniek weet ik, maar wellicht wat meer koper, of voeding andere elco's?.
Zal ik een foto maken van de binnenkant van de 850? Ik weet ook dat in die periode philips en matsusita veel componenten deelden.. Zo zijn er philips versies van Technics en pioneer apparaten. Je weet wel, dat begon in de tijd van de beeldplaat.
Zo heb ik het vermoeden dat de surround versterker FR890X (de 800 serie versie surroundversterker, en de marantz versie hiervan, van origine een pioneer/technics is.
Er is een pioneer uit die periode die er verdacht veel op lijkt. Bijna alle knoppen zitten op de zelfde plaats, ook de kast is exact de zelfde afmeting, ook hoogte en diepte.

Die foto van de binnekant van de DAT850, moet vanavond of morgen, want ik zit nu niet thuis.

Ik blijf toch het volgende denken te weten. Ik kan me vergissen, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de dat880 een eerdere jvc versie is. Iets met 23 in het type nummer, kan dat? Let wel dat zegt niets, want het kan best dat die eerste JVC en dus evt de dat880, een 1 op 1 sony kloon is, sony was de uitvinder en heeft zelf de noviteit willen behouden voor het in de markt zetten van een dat, en het lijkt me logish dat de eerste andere producenten die een sony dat mochten fabriceren, japanners waren.
Dat zou verklaren waarom de matsusita dat een sony zou kunnen zijn, want matsusita steunde de dcc ontrwikkeling van ome flips, zoals we weten. Bovendien zat Philips nog dik in de media, (poligram) en waren toen juist helemaal niet zo blij met digitale kopieer mogelijkheden voor de consument. Sony zat toen nog niet in de media, en dacht philips te verslaan door mgm te kopen. Dus en de harware beheersen en de content) Dus dubbel verdienen. M
Maar flips was weer slimmer en verkocht zijn media belangen want zij hadden door, dat ze de stijd zouden verliezen versus de grtetige consument en het pc tijdperk.
Dan kun je maar beter geen platenlabel hebben en hifi apparatuur maken die kan kopieren zonder verzlies. De keuze weten we, poligram eruit, dcc ontwikkelen zonder copyprotect (dag consumenten DAT) en de cdrom speler in je pc. Man wat slim, en iedereen maar zeggen in nl, die japanners (sony doet het beter). Nog nooit iemand gesproken die winst met zijn sony aandeel heeft gehad. Bovendien historisch gezien is het enige component dat wist gevend is gewwest voor sony, de playstation.
Neem ome flips wel kwalijk "Polygram film" te hebben opgegeven.
Toen warenn ze al uit de platenlabels, je weet wel, the big labowski, fargo, weddings and a funeral, Queen of the desert. Zelfs die activiteiet was direct raak.

Ome philips, je zit weer in de speakers, dus een kleinverzoek, maak even grote hifi entrylevel high end speakers voor de helft van de gangbare prijs, beter midden, een soort minder bling versie van de fb1000.

Oeps back on topic:

Je hebt ook nog de grundig dat9000 en de 9009. Bij grundig is een van die twee de dat850 of dat880, en de andere een sony. Grundig was vrij in kiezen van componenten.
Zo is de Fine arts lijn die afgeleid is van de philips 800/960 serie een combinatie van philips/maranzt en sony. de cd spelers waren sony's en de top fine arts was dan weer een philips kloon.
Één dat was dus een sony van grundig, en dat was de eerste. Je zou dus zeggen, die 880 (en daar wou ik eerst niet aan) moet bijna wel een technisch 1 op 1 Sony kloon zijn geweest, die bij JVC reeds aangepast was van een ingekochte sony versie. Van die club heeft dat vervolgens Flipsrans zelf en ten behoeve van haar kinderen zoals Grundig, Nordmende etc, een dat afgenomen.

Zoiets!? Leuk verhaal toch, zelf verzonnen, maar het kan bijna niet anders dacht ik zo.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

@tda wrote:

Die DT80 is een Philips DAT850 (of JVC ZDX505), technisch totaal anders dan de DAT880. πŸ™‚ De binnenkant helpt me dus niet.

DAT880 is de JVC XD 1100 = grundig dat9000

DAT850 is de XD-505

M.a.w. de 880 is techn isch wellicht niet eerder dan de 850.

De 505 was een middenklaser en de 1100 JVC = DAT880 een topmodel. Dat klopt met het uiterlijk van de maratz 80 en 84 resp 850 look en 880 look = 505 en 1100 uiterlijk JVC spelers.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Labfreak wrote:

DAT880 is de JVC XD 1100 = grundig dat9000

Are you sure? De layout (in/uitgangen) op de achterplaat komt in ieder geval al niet overeen:
Grundig dat9000:

Philips DAT880:

Ik weet niet of dat iets zegt, maar het lijkt me ingeval die modellen technisch overeen komen dat de technische layout dan ook wel ongeveer overeen moet komen. Niet?


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

@tda wrote:

@Labfreak wrote:

DAT880 is de JVC XD 1100 = grundig dat9000

Are you sure? De layout (in/uitgangen) op de achterplaat komt in ieder geval al niet overeen:
Grundig dat9000:

Philips DAT880:

Ik weet niet of dat iets zegt, maar het lijkt me ingeval die modellen technisch overeen komen dat de technische layout dan ook wel ongeveer overeen moet komen. Niet?

Hmm. een ding weet ik zeker. er zijn drie grundig dats geweest twee waren jvc's en eentje een sony. Dat is zeker. Maar ja? Zal ik die foto ff maken van de binnenkant dat850?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ja mag, maar die ziet er hetzefde uit als die van de DT80. Zie ook:
http://www.thevintageknob.org/THEVAULT/DAT850/DAT850.html


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
Topic starter  

CDD882 nog steeds te koop. Philips DAT off topic voortgezet in:
topic: hifi algemeen/dat880


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Misschien kunnen de DAT gerelateerde posts gecopieerd worden naar dat DAT topic? πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Deel: