Tweeter voor 587
 
Meldingen
Alles wissen

Tweeter voor 587

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
473 Bekeken
 Lex
(@lex)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Bij de bouw van een nieuwe versterker voor het hoog bij mijn MFB 587 heb ik tot m'n schrik een tweeter opgeblazen...
Wie kan mij helpen aan een nieuw exemplaar van (de spreekspoel van) een AD 0163/T15 ?

[%sig%]

Bericht bewerkt (17-11-2003 10:28)


   
Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

je kan hem ook repareren.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Dat is wel een stevige versterker geweest dan, of juist niet....
Als het tweeter probleem is opgelost, kun je ons dan vertellen wat de reden voor deze modificatie is? 587 is toch al vrij aardig bedeeld, naar mijn idee...

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

tenzij er een 586 versterker wordt gebruikt....

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Lex
(@lex)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Reparatie is zeker een optie, maar ben ik nog niet aan toe gekomen. Maar ik heb er weinig hoop op dat dat gaat lukken. Het is zo'n pietepeuterig werkje.

Wat die gebruikte versterker betreft: drie zelfgebouwde exemplaren van door Elektuur gepubliceerd ontwerp, vooraf gegaan door een zelf ontworpen actief scheidingsfilter. De hoog-eindversterker heeft korte tijd staan oscilleren, en zo de tweeter doen doorfikken... Tja, dat kan met elke versterker gebeuren tijdens de bouw.
En de reden voor modificatie: de originele versterkers waren niet zo best naar mijn idee...
Overigens heb ik de luidsprekers ook uit de kast gehaald, zelf een nieuwe, grotere kast gemaakt en de speakers daarin gemonteerd op dezelfde afstand van elkaar als in het origineel. Het resultaat van al die inspanningen is werkelijk verbluffend... (totdat de tweeter stuk ging)
Maar als iemand intussen een tweeter te koop heeft of weet houd ik me nog altijd zeer aanbevolen... πŸ™‚

[%sig%]

Bericht bewerkt (17-11-2003 15:17)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: