wie doet een goed b...
 
Meldingen
Alles wissen

wie doet een goed bod: complete set DSS SE 930

12 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
647 Bekeken
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

Ik heb ze weliswaar niet intensief gebruikt (omdat ze lang op zolder hebben gestaan) maar ben toch aan ze gehecht (als ex Philips man die bij audio werkte ten tijde van de introductie van de beste luidsprekers die Philips ooit gemaakt heeft naar mijn bescheiden mening).
Nu ik tegen een buitenkansje ben aangelopen en electrostaten heb aangeschaft mogen (niet moeten) mijn 70 DSS 930 SE /00S naar een andere liefhebber als er een redelijk bod op komt. De gehele set bestaat behalve uit deze actieve speakers (nummer 0020) uit de system controller DSC950 en de originele stands met spikes eronder. De boxen zijn nooit gereviseerd (conus rubbers ed vgl. mij nog in prima conditie, maar kom kijken aub, de meeste mensen die deze site bezoeken hebben er meer verstand van dan ik). Ze zijn niet als nieuw 'van buiten' maar hebben ook geen grote esthetische tekortkomingen.
Mensen met interesse kunnen de gehele set in mijn Home Cinema beluisteren als ze een afspraak maken (met kop koffie uiteraard, ik woon tenslotte in Brabant Eindhoven). email even als er vragen zijn: ehjj62@me.com


   
Citeren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

mooie set

jammergenoeg geen geld op het moment
anders had ik ze graag gekocht


   
BeantwoordenCiteren
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

Jammer, maar je kunt gaan sparen πŸ’‘ , ik heb geen haast, groet!


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

je hebt Pb


   
BeantwoordenCiteren
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

Ik heb mijn speakers nog eens goed vergeleken met mij andere (nieuwe Electrostaten) en heb besloten om ze voorlopig niet weg te doen.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@jjhgk wrote:

Ik heb mijn speakers nog eens goed vergeleken met mij andere (nieuwe Electrostaten) en heb besloten om ze voorlopig niet weg te doen.

Verstandig besluit, en een voordelig besluit bovendien πŸ˜›

Ik ben wel heel benieuwd welke speakers het af hebben moeten leggen tegen de DSS930 πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

Ik heb Final 600i Electrostaten gekocht maar nog eens uitgebreid (A-B) vergeleken met mijn oude 930's met een audiofiel naast me met zeer goede oren. Zijn conclusie: de speakers zijn heel anders maar de Philips doet niet voor de Final's onder. (de 930's veel directer de Final's meer transparantie) Nu mijn LSB 825's in reparatie zijn bij Herman (en misschien niet meer tot leven gewekt kunnen worden; het bekende foam ring probleem (compleet vergaan) en de drivers lopen aan) verhuis ik de 930's misschien wel van de zolder (Home Cinema ruimte) naar de woonkamer om de 825's te vervangen.


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

@jjhgk wrote:

Nu mijn FB 825's in reparatie zijn bij Herman (en misschien niet meer tot leven gewekt kunnen worden; het bekende foam ring probleem (compleet vergaan) en de drivers lopen aan)

die kunnen gewoon gemaakt worden
als de randen zijn vergaan zijn de woofers niet stabiel opgehangen waardoor ze aanlopen
nieuwe randen er op en ze kunnen er weer een jaar of 20 tegenaan


   
BeantwoordenCiteren
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

IK ben benieuw, Herman zal mij volgende week laten weten of hij het voor elkaar bokst en wat het gaat kosten (ze zijn wel in vetrouwde handen daar in Krimpen en nog wat πŸ˜†
Bedankt voor je reactie en advies!


   
BeantwoordenCiteren
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

Ik heb ze weer thuis en ze zijn door de wonder dokter voor 200 eurootjes weer tot leven gewekt.
Is de set overigens nog wat waard nu de 4 conussen een nieuw leven gekregen hebben?


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

tussen de 250 en 400 euro
hangt een beetje van de staat van de rest af


   
BeantwoordenCiteren
(@jjhgk)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 19
Topic starter  

Toch interessant om te weten, bedankt.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: