Meldingen
Alles wissen

Afsluitplug voor DSS 940

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
694 Bekeken
(@dss940)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een set Philips DSS 940's met bijbehorende DSC 950 controller. Over het algemeen werken ze prima, maar zo nu en dan hoor ik wat verstoringen in het signaal (gekraak). Nu las ik ergens dat voor deze set een afsluitplug benodigd is wanneer er geen verdergelegen set boxen wordt aangesloten. Helaas zat die er niet bij, waardoor de output nu 'open ligt'.

Kan dit de oorzaak van het sporadische kraken zijn en zo ja, is er iemand die nog een afsluitplug voor dit type speakers heeft?

Bij voorbaat dank 8)


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

nee het kraken komt daar niet vandaan, meest waarschijnlijk zijn de solderingen van de aansluitbussen niet zo jofel meer.
Dat kan ook aan de kant van de DSC zijn natuurlijk maar meestal is het toch bij de box zelf.
Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk als ik met of zonder afsluitplug afspeel.

bij elektronica online kan je een chinch-BNC verloopje kopen en een BNC 75ohm afsluitplug erbij en klaar ben je


   
BeantwoordenCiteren
(@dss940)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

@Remi wrote:

nee het kraken komt daar niet vandaan, meest waarschijnlijk zijn de solderingen van de aansluitbussen niet zo jofel meer.
Dat kan ook aan de kant van de DSC zijn natuurlijk maar meestal is het toch bij de box zelf.
Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk als ik met of zonder afsluitplug afspeel.

bij elektronica online kan je een chinch-BNC verloopje kopen en een BNC 75ohm afsluitplug erbij en klaar ben je

Ah, bedankt voor het antwoord. Het leek mij ook al vreemd dat het ontbreken van zo'n afsluitplug dit soort problemen kan veroorzaken.

Vooralsnog is het niet echt storend aangezien de kraak maar in 1 van de 5 gevallen optreedt en vreemd genoeg te verhelpen is door te switchen naar een ander kanaal (B of C), maar als het vaker gaat voorkomen zal er dus onderhoud gepleegd moeten worden aan de speakers?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Storingen in de afsluitpluggen veroorzaken ook vaak bedieningsproblemen. (gaat niet aan, wil niet harder etc )

Het gekraak kan zeer goed aan iets anders liggen waarmee een servicebeurt een goede optie is.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: