Meldingen
Alles wissen

DSC950

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
864 Bekeken
(@torsten)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Ik ga morgen voor een DSC950 kijken + CD950+FT930+DCC900 maar aangezien er geen DSS luidspekerboxen bij zitten kan ik de DSC950 niet testen, is er een andere mogelijkheid om de DSC950 te testen?


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

naar die boxen gaat toch een soort s/pdif.. dan zou een dcc recorder als dac geschakeld, of een dac het moeten doen.. Maar eerlijkheidshalve heb ik er geen ervaring mee.

komt wel de vraag in me op:
wat moet je met een dsc950 zonder de dss boxen?

ben jij trouwens dΓ© torsten die ook zo'n dvd heeft gemaakt met alle folders in hires en zo? ik heb je ooit gesproken via mail denk ik maar kan het niet meer vinden, pm maar als dit klopt..


   
BeantwoordenCiteren
(@torsten)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

klopt ik heb mijn verzameling aan Philips folders op dvd gezet, zoals je weet zijn deze zijn op mfbfreaks te zien samen met mijn goed gevulde audiomeubel.
Ik hoop later nog een keer een setje DSS luidspekerboxen aan te schaffen voor een redelijke prijs.
Voorlopig zal ik het nog moeten doen met div. sets luidsprekerboxen zoals FB825, FB850, FB821, FB820, FB815 enz. en dit in combinatie met bijvoorbeeld: FA960, DFA888, FA931, FR951, PM80, CD880, CD960, CD951, FT880, FT980, FT930, FC870, FC880, FC950, DCC900, DCC951, DCC730, DVD963SA en een DVD1010 😯


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

tja , 't is wel een beetje behelpen als ik het zo lees πŸ˜‰ πŸ˜›

een mooie verzameling hoor 8)

edit: even geprobeerd, je kan het digitale uitgangssignaal van de DSC950 naar de ingang van de DCC900 brengen.
hier moet een DCC bandje in en dan zet je 'm op rec/pause.
Je moet dan het signaal in stereo op de digitale VU's terug zien.
Je kan het overigens niet regelen met de volumeknop omdat dit andere digitale informatie is die alleen de DSS luidsprekers interpreteren.

dus heel veel testen kan je niet, maar als je dit op de DCC terug ziet zou ik er wel vertrouwen in hebben dat het ding werkt.

even opletten ook met de koptelefoonaansluiting op de DSC, deze laat alleen analoge signalen horen. als je bv de CD alleen digitaal aansluit blijft het stil op de headphone.

Een DCC is een prachtding om als DAC ertussen te hangen, kost weinig en je hebt er een hoop lol van


   
BeantwoordenCiteren
(@torsten)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

ja het is inderdaad wel een beetje behelpen, en dan heb ik nog heel veel vergeten dus ga ik nog even verder: DVD960, CD200, CD303, CD104, CD304, CD350, CD650, CD207, CD10, CDC875, CD480, CDC916, CDR880, CD371, CD473, CD640, CD692, CD723, CD72(Marantz), CDX(B&O), CD380, CD1380(Aristona) CDV475, CDI220/00, CDI220/20, CDI220/40, CDI210/20, CDI210/40, MFB544, F9432MKll, FB563 enz. enz. en nog zo`n 100 Philips autoradio`s met cassette of cd speler, cd wisselaars, luidsprekersets zoals je kunt zien op als je op deze link klikt:
http://members.ziggo.nl/t.posthuma/mijncarstereo.htm


   
BeantwoordenCiteren
(@torsten)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

bedankt voor de info Remi, ik ga het morgen testen


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@torsten wrote:

Ik hoop later nog een keer een setje DSS luidspekerboxen aan te schaffen voor een redelijke prijs.

hoi torsten, ja de dsc kan je het beste testen met dss speakers en HF kabels ertussen, "gewone" coax kabels daarmee krijg je problemen.
Verder dss Β΄en redelijke prijs........
een set speakers bv 930 hebben een momentane marktwaarde van pakweg 500 euro maarrrrrrrrrrr daar ze allemaal 20 jaar oud zijn MOETEN ze een revisiebeurt krijgen en daar zijn dan weer 2 mogelijkheden, of alleen de hoofdcomponenten of alles, dat is een prijsvraag.
Herman kan je zeker zeggen wat een revisie kost, misschien zijn er nog andere mensen die dat kunnen doen.
de dss 930SE heeft een marktwaarde van pakweg 800-1000 euro per set
ik spreek hier van speakers die er van buiten nog goed uitzien, zoals gezegd van binnen is de electronic 20 jaar oud .
En let wel de kabels spelen een héél grote rol in de verbinding naar de dsc( net zoals de eindplug!!!!!) 😯


   
BeantwoordenCiteren
(@torsten)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Ik heb inmiddels niet al te veel geld een DSC950, CD950, FT930 en DCC900 kopen allemaal in nieuwstaat incl. gebruiksaanwijzingen en de nooit gebruikte afstandsbediening.
Voorlopig staat hij bij de rest van mijn Philips audio verzameling tot ik voor een redelijke prijs DSS set tegen het lijf loop.
bedankt voor de info
Eigenlijk wilde ik nooit aan de 900 serie aangezien ik indertijd mijn ideale stereoset nieuw heb gekocht namelijk: FA960, CD960, FC870, FT980 + een set FB825. sinds zo`n 2 jaar heb ik een DCC900, CD950 FA931, FT930, FC950 en moet toch toegeven dat dit toch een mooie serie is, zeker als deze kompleet is met een DSC950 en een set DSS940 of DSS930.
Vanzelfsprekend is het wel mijn 2e keus. πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hi torsten. Heb je een tijd geleden een PM gestuurd maar die heb je nog niet gevonden denk ik.

8)


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

op de site van torsten zie ik wel wat radio's die ik ook ( gehad heb )
ac914 en dc794 en 697 en 741 en een aantal van de tiptoets volknoppen .

de ac914 heeft pa 18 jaar en in 6 auto's gehad , en toen gingen de lampjes stuk . de 741 had een code en lag daarom op de stort want die code was eruit gegaan bij het wisselen van de accu .
ik heb al 5 philipsen gehad met datzelfde probleem en zette op goed geluk 5 volt ergens op de processor en hij werkte dan weer (of niet )
de dc741 zit bij ma in de keuken en speelt al 6 jaar elke dag op een compvoedinkje , en de code heeft hij nooit meer om gevraagd .
en alle lampjes werken nog prima .ook is dit een van de weinige radio's die zijn geheugen vasthoud zonder spanning . de 794 werkte wel maar gaf altijd een e code en ik wist niet waarom.

de radio's met de tiptoets volknoppen zijn al slechter , als die knopjes draaien dan werken ze nog amper , zet je ze recht dan is het prima .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

hoi, wil je de dsc950 misschien verkopen?
grt

ernst


   
BeantwoordenCiteren
Deel: