Meldingen
Alles wissen

DSS930SE verschil met de "gewone"

26 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,202 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Nou ik dit nog eens lees... in die tijd werden de "programma's" in eeproms gedaan.

Als je nou die van een SE versie uitleest, kopieert in een nieuwe eeprom en in een gewone versie doet,d an heb je eignelijk het geluid van de SE.. Of niet? Die tweeter van diecast is tegen ongewenst resoneren, maar de bandjes zijn wrs identiek dus kan de klank weinig uitmaken.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Zapper

In principe heb je gelijk, maar ik durf de EEPROM nog niet eens aan te raken en al helemaal niet uit te bouwen (om hem op een EEPROM-lezer te zetten). Tijdens het vervangen/ solderen van de elco's ben ik al heel voorzichtig geweest... Je weet wel statische elektriciteit... Geloof me dat spul is echt gevoelig!

Ik wil het risico niet lopen dat me het hart van de DSS stuk gaat want dan ben ik nog verder van huis. Als iemand een binfile heeft van de DSS930SE software dan wordt het verhaal een stuk eenvoudiger...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

mwa, als die dingen op een voetje zitten hoef je niet bang te zijn.

Ik heb vaker eeproms uit sat ontvangers eruit getrokken en zo.. kan best wel wat hebben. Mogelijk heeft iemand die binary ervan. Het was maar een idee πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@gchristiaansen)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 24
Topic starter  

De diecast tweeter is toch wel anders dan de kunststof versie, o.a. rendement is iets hoger. Ik zou persoonlijk niet zo maar de proms uitwisselen...


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ik heb (oa) een review van de DSS 930 SE op m'n site gezet: http://www.marantzphilips.nl > reviews 8)


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ Mooi! Leuk om dit te lezen, en die afsluitplugjes moet ik toch maar eens gaan maken want het maakt toch wel een hoop verschil volgens deze review.

Gaaf dat je deze reviews tegen bent gekomen 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Remi wrote:

πŸ˜€ Mooi! Leuk om dit te lezen, en die afsluitplugjes moet ik toch maar eens gaan maken want het maakt toch wel een hoop verschil volgens deze review.

Gaaf dat je deze reviews tegen bent gekomen 8)

Ja Remi je hebt volkomen gelijk, sterker nog, het kan zo zijn als er geen eindweerstand aan het einde van de lus(sen) zit of als-ie defect is en/of geen goed contact maakt dat je hele systeem plat gaat en ZEKER de DSC heeft hier een handje aan.

@ tda: Bedankt voor de info, wordt zoals altijd ZEER op prijs gesteld!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ik heb ook een leuke review van de fb speakers serie geplaatst πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@gchristiaansen)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 24
Topic starter  

mbt het gebruik van de SE EPROM in de "normale" DSS930: de tweeter is wel degelijk anders. Zo is o.a. het rendement van de diecast uitvoering hoger dan die van de kunstof uitvoering. De opbouw van de tweeter is anders...


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@gchristiaansen wrote:

mbt het gebruik van de SE EPROM in de "normale" DSS930: de tweeter is wel degelijk anders. Zo is o.a. het rendement van de diecast uitvoering hoger dan die van de kunstof uitvoering. De opbouw van de tweeter is anders...

hallo meneer christiaansen, ik heb eenvraag:
wat zijn speakers Legend 1? hebben die ook wat te doen met de dss 930?


   
BeantwoordenCiteren
(@gchristiaansen)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 24
Topic starter  

De Legend I en Legend II hebben niks te maken met de DSS930 en DSS940. Beide Legends zijn passieve 2-weg bassreflex speakers ontworpen met de engelse boekenplank (bookshelf) speaker in het achterhoofd. Er zijn wel een paar overeenkomsten. Een overeenkomst tussen de legend speakers en de DSS940 is het gebruik van Polyester Moulding Compound voor de baffle, een prachtig (maar duur) materiaal. Verder hebben de DSS940 en de Legend II zo goed als dezelfde tweeter.

Er was ook nog een idee voor een Legend III, die heeft het echter nooit gehaald (helaas, helaas)


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: