Meldingen
Alles wissen

DSS940

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
573 Bekeken
(@pimbol)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo Allemaal,

Ik ben in het bezit van 4 stuks DSS940 speakers en natuurlijk 1x de DSC950. Is er een mogelijkheid om hier een surround set van te maken en zoja hoe dan wel.
Ook zou ik graag eens willen weten wat de verkoopwaarde zou zijn als ik deze set zou verkopen.

Met vriendelijke groeten,
Pim Bollen


   
Citeren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

Er bestaan volgens mij 5.1 receivers met digitale uitgangen voor elk kanaal, dus daar zou je mooi de boxen op aan kunnen sluiten. En de waarde zal momenteel zo rond de 1250 euro liggen ( voor de 4 boxen + receiver)! Dus....

Eentje gevonden en unne goeie en unne dure (+/- 5000 euro) -> http://www.meridian-audio.com/p_g61.ht m"> http://www.meridian-audio.com/p_g61.htm

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Hallo

De DSS'en 'begrijpen' alleen een PCM signaal en dus geen Dolby digitaal signaal. Je kunt ze dus wel op een digitale uitgang hangen maar dan moet deze stereo PCM zijn om de DSS'en te laten werken. Je hebt dan 2 x stereo, hetzelfde wat je nu waarschijnlijk ook hebt.
Surround receivers hebben geen digitale uitgang per kanaal. Je kunt dus digitaal niet surround maken met 4 DSS'en.
De Meridian heeft inderdaad wel digitale coaxiale uitgangen voor hun eigen aktieve luidsprekers maar dit zal niet werken met de DSS'en.


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

nou het kan denk ik als volgt, of het handig is moet je maar even proberen, maar omdat je dus nog steeds worstelt met deze vraag :

- koop een DVD speler met ingebouwde AC3 en DTS decoders

- sluit de digitale uitgang van de DVD speler rechtstreeks aan op een set DSS940. Stel deze uitgang in op PCM only, in mijn opstelling (Pioneer DVD speler) krijg ik dan alleen de frontkanalen door op de digitale uitgang van de DVD speler. Je hebt dus de frontspeakers dan rechtstreeks op de DVD speler hangen. Met de DSS afstandsbediening moet je dan het volume regelen.

- sluit de analoge surround uitgangen van de DVD speler aan op de DSC950. De DSC950 stuurt vervolgens de 2e set DSS940 aan (de achter speakers). Het achtergeluid ondergaat dus een D/A-A/D overgang.

Stel de DVD speler zodanig in dat ie geen center speaker aanstuurt en geen subwoofer. Alzo heb je een 4.0 opstelling, dat is een prima opstelling als je niet van centerspeakers houdt. Dwz als je precies in het midden gaat zitten heb je sowieso geen centerspeaker nodig.

Mocht je een 2e DSC950 te pakken weten te krijgen dan kun je ook de frontspeakers via een DSC950 laten lopen.

groeten

Martin


   
BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Martin,

Dit zal inderdaad werken maar je zit met 2 volumeregelingen (erg lastig in gebruik) en de DA overgangen zullen voor kwaliteitsverlies zorgen.
Ik zou 1 setje bewaren om af en toe naar de mooie stereoweergave van deze luidsprekers te kunnen luisteren.
Ikzelf heb de DSS'en in gebruik bij mijn PC en beneden staat een mooi 5.0 set van B&W en Denon.


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

@mart74 wrote:

Hallo

De DSS'en 'begrijpen' alleen een PCM signaal en dus geen Dolby digitaal signaal.

Helemaal gelijk, niet bij stil gestaan........

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

goed verhaal mannen!


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Het volumeregelingen probleem is uiteraard vervelend maar daarom is ook de suggestie om te kijken of het een beetje prettig werkt. Misschien kan je iets doen met speaker A,B en C instellingen op de DSSen. Dus de ene set DSS werkt in stand speaker A en de 2e in stand speaker B. Ik ben niet helemaal zeker of je dan onafhankelijke volumeregelingen hebt, misschien wel.

Het is meer de kwestie dat Pim Bollen volgens mij al een jaar of 4 aan het nadenken is hoe hij de DSS'en kan inzetten in een surround omgeving, dus volgens mij wil hij het heel graag... gewoon doen zou ik zeggen. Niet langer nadenken maar starten met experimenteren. Mocht het allemaal niet lekker werken dan kun je een besluit nemen over verkopen ja of nee.


   
BeantwoordenCiteren
(@linearx)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 5
 

Wel,

ik heb hier drie 940's die zo geprogrameerd zijn door mijn collega's van Philips Dendermonde samen met Stefan Willems zodat ze spelen als center, surround links en surround rechts. Maar dit enkel via Dolby prologic. ๐Ÿ˜ฎ

Ik heb wel nog niet de tijd gehad om dit uit te proberen ๐Ÿ˜•

Ik zal er eens mijn werk van maken en jullie iets laten weten. Want het fijne van de zaak weet ik ook niet. Maar ik kan dat wel eens navragen op het werk.

Groeten,

Karel


   
BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Beste Karel,

dat klinkt heel interessant, we zouden graag willen weten hoe het is aangesloten en met welke receiver je dan werkt.
Welke luidsprekers gebruik je dan als front?

Groeten,

Martijn Vergoossen


   
BeantwoordenCiteren
(@linearx)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 5
 

Beste Martijn,

ik heb de speakers nog nooit op een receiver aangesloten. Ik heb ze sinds december, maar ze staan momenteel nog in een hoekje.
'k ben sedert enkele dagen begonnen met relais van DSS930's te vervangen. Daarna ga ik me eens concentreren op de 940's.

Jammergenoeg heb ik slechts die 3 940's en kan ik daarmee geen homogeen 5.1 setje maken.
Ik laat je in ieder geval iets weten als ik eraan begin.

Mvg,
Karel


   
BeantwoordenCiteren
Deel: