Meldingen
Alles wissen

wie kan mij helpen aan folder/test materiaal van DSS930SE ?

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
637 Bekeken
(@willem)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 100
Topic starter  

ik ben in het bezit van een prachtige set DSS930SE (special edition).
maar ik kan er nergens wat over vinden!


   
Citeren
(@marco930)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 8
 

Willem,

ik heb geen test van de DSS930SE, maar wel van de DSS930. Het is een dubbeltest van de Philips DSS930 en de Meridian D 600 uit het Duitse tijdschrift Audio van juli 1992. Als je (of iemand anders natuurlijk) interesse hebt wil ik hem zo voor je scannen en naar je toe mailen.

Groetjes,
Marco


   
BeantwoordenCiteren
(@vanhal)
Trusted Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 56
 

Of posten hier op het forum, ik denk dat dergelijk materiaal erg interessant is. 🙂


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=1757&start=4 5"> http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=1757&start=45

1,5 jaar geleden gepost!!!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@vanhal)
Trusted Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 56
 

Maar dat zijn toch geen SE's? Enkel die ene afbeelding...


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

@VanHal wrote:

Maar dat zijn toch geen SE's? Enkel die ene afbeelding...

De SE verschilt niet zo gigantisch veel van de normale DSS930. De DSS930SE is een getunde versie van de DSS930 omdat die niet echt wilde lopen (dacht ik). Een andere tweeter, wat verandering in de chip-setting en een doekje om het frontje. Dus de test van een DSS930 komt aardig overeen met die van een (eventuele) DSS930SE! En voor een test van een DSS930SE kan men lang wachten, want die zijn er volgens mij gewoonweg niet!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@marco930)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 8
 

@VanHal wrote:

Of posten hier op het forum, ik denk dat dergelijk materiaal erg interessant is. 🙂

Voor de geïnteresseerden:

Je kunt ze het beste opslaan voor je archief en dan bekijken.

Veel leesplezier!


   
BeantwoordenCiteren
(@willem)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 100
Topic starter  

een test van de DSS930SE bestaat wel!
ik heb er een gezien
de 'gewone' krijgt een rapportcijfer 7,9 de SE uitvoering een 8,4!
uit de test blijkt ook nog dat er nog veel meer verschillen zitten tussen de SE uitvoering en de 'gewone' uitvoering.
conclusie volgens de test:
"Philips gefeliciteerd met de nieuwe DSS930SE. het is inderdaad een speciale editie die wint van de standaard versie.we hadden ook niets anders verwacht."
tekst ir Menno van de r Veen

kan helaas de test niet aanleveren voor op de site!

groeten Willem


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

De geplaatste foto van de doorzichtige (plexiglas) DSS930 komt mij bekend voor. Het was destijds een speciale uitvoering die ik in Duitsland wel eens te koop heb zien staan. Let wel, het was de commerciële variant en niet de SE-versie!

Ik heb de "gewone" DSS930 (2X) en de "speciale" DSS930SE (2X). Wat het geluid betreft zijn de SE-speakers vele malen beter. Ze klinken veel voller en warmer en bovendien zijn de hoge tonen niet zo extreem in vergelijking met de normale DSS930. En ja er zit een andere Isophase-tweeter in. Kortom, het is mijns inziens een betere speaker. De metalen frontplaat is inderdaad voorzien van zwart luidsprekerdoek en er zit een gouden (zal wel een messinglegering zijn) SE-embleempje op de voorkant. Verder is de kast zelf geheel zwart gespoten en is de finish redelijk glad. De DSS930 zijn voorzien van gefineerd hout en dus structuur. De kleur is grijsachtig met glinsterende metaaldeeltjes (net zoals de andere componenten in de 900-serie). Van de 700 gefabriceerde SE-setjes heb ik productienummer 0557. Dat is ook zo'n goudkleurig plaatje op de achterkant van de luidspreker. Tenslotte heb ik moeten constateren dat je de DSS930 flink harder kunt zetten. Waarom dat zo is, ik heb geen idee...

Groetjes,

m0vieman.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: