Meldingen
Alles wissen

geen strakke bas met DSS930

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
677 Bekeken
(@lucas)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo,

Bij Dirty Diana van Michael Jackson op een vrij luid niveau (overload LED blijft uit) komt de conus van het rechter kanaal ver naar voren (het lijkt alsof er ook DC spanning op de luidspreker staat). Dit gaat gepaard met een flabberend geluid.
Zet ik de linker DSS930 met de schakelaar ook op het rechter kanaal dan gebeurt hiermee hetzelfde.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Het gaat om de AD51603/W15.
Het gaat steeds om de bovenste van de twee in de DSS930 (misschien toeval).
Ik heb nog niet gemeten of er inderdaad DC op de aansluitklemmen van de AD51603 staat.

Groeten, Luc


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Hallo Lucas, welkom op dit forum.

Als beide boxen alleen op rechts dit fenomeen hebben lijkt het dan wel uit de bron vandaan te komen en niet een probleem in de DSS.
Ik dacht dat de bovenste woofer achter de spoel aangesloten zat dus een verschil met de andere woofer is daardoor wel te verklaren.

Stuur je ze aan met een DSC ?
Als de bron een CD speler is zou je ook eens kunnen proberen de CD direct digitaal op de DSS aan te sluiten zonder DSC ertussen.
kijken wat de box er dan mee doet.

maar misschien staat het wel zo op de CD? Het lijkt op harder uitsturen rechts dan links.


   
BeantwoordenCiteren
(@lucas)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo,

Ik stuur de 930's inderdaad met een DSC (950) aan.
Als ik de digitale uitgang van de Philips (900-serie) CD-speler direct op de DSS aansluit dan is het signaalniveau te laag om de DSS helemaal uit te sturen.

Een analoge Yamaha CD-X1 speler op de TAPE ingang van de DSC950 geeft precies hetzelfde probleem.

Luister ik dezelfde muziek via deze analoge Yamaha CD-X1 en CA-710 versterker op Infinity Qb's dan heb ik wel strak laag en geen geflabber. Die Inifinity's klinken trouwens erg goed vergeleken met de DSS930's.

Groeten,Luc


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Hoi Luc, als je direct digitaal van de CD naar de DSS930 gaat, kan je met de afstandsbediening het volume regelen. (op de box richten dan maar dat weet je vast wel)
digitaal signaalniveau te laag kan eigenlijk niet aan de orde zijn.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: