Meldingen
Alles wissen

mijn dsc 950 "schakelt" niet meer om

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
526 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

misschien kan iemand helpen, gaat met ab niet meer aan , met de hand eraan springt ie aan maar blijft op cassette staan en gaat nergens anders meer heen, als ik bij de ab op een knop druk zie ik dat het lampje van de dsc het signaal krijgt maar niet doorgeeft, iemand een idee?
zo heb ik ook 2 ab´s die geen signaal afgeven(schijnt me)
is daar wat te repareen? zijn deze ab´s voor alle apparaten van de 900 serie.
Ik heb eens gehoord er is een cpu in klopt dat? net zoals in de dsc?(herman?) 🙄


   
Citeren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

als ik bij de ab op een knop druk zie ik dat het lampje van de dsc het signaal krijgt maar niet doorgeeft, iemand een idee?

Het lampje wordt normaal rechtstreeks door het ontvang-circuit gestuurd, daar komt geen SW tussen. Ook het doorlussen naar andere apparaten gebeurt in HW.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Dit zou kunnen komen als op 1 ab een knop blijft hangen ; als de ab blijft zenden dus.

Kwestie van batterijen eruit halen en dan een andere ab proberen.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@herman wrote:

Dit zou kunnen komen als op 1 ab een knop blijft hangen ; als de ab blijft zenden dus.

Kwestie van batterijen eruit halen en dan een andere ab proberen.

herman ,bedankt voor je antwoord maar zo eenvoudig is het niet, "mijn" oude ab die het dus doet daar reageerd ie ook niet op de dsc en die 2 ab reageren ook niet op mijn 900 toren als je begrijpt wat ik bedoel..
weet iemand of het waar is dat er en in de dsc en in de ab´s een cpu zit?


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Misschien moet je er eens nieuwe batterijen in doen,
al acht ik de kans vrij groot dat je dat al gedaan hebt...


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@Jorissie wrote:

Misschien moet je er eens nieuwe batterijen in doen,
al acht ik de kans vrij groot dat je dat al gedaan hebt...

jorissie, precies dat heb ik gedaan, maar in elk geval bedankt voor je reactie


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Misschien een ander onderwerp, maar goed :
Bij tv's ben ik het regelmatig tegengekomen : bij de originele a.b. stond een toets vast. Een functie toets die niet meteen iets met je beeld doet. ( Een toets die bijvoorbeeld dubbele hoogte voor teletext oproept of zo )

Zolang die defecte ab dat signaal naar de tv stuurt blijft je detectie-ledje op het toestel knipperen, en komt een ander, goed signaal van een tweede ab niet aan. Dus zonder de batterijen van de defecte ab te verwijderen bestaat de kans dat een nieuwe ab niet lijkt te functioneren.


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@herman wrote:

Misschien een ander onderwerp, maar goed :
Bij tv's ben ik het regelmatig tegengekomen : bij de originele a.b. stond een toets vast. Een functie toets die niet meteen iets met je beeld doet. ( Een toets die bijvoorbeeld dubbele hoogte voor teletext oproept of zo )

Zolang die defecte ab dat signaal naar de tv stuurt blijft je detectie-ledje op het toestel knipperen, en komt een ander, goed signaal van een tweede ab niet aan. Dus zonder de batterijen van de defecte ab te verwijderen bestaat de kans dat een nieuwe ab niet lijkt te functioneren.

herman bedankt voor het antwoorden, heb alles geprobeerd, doen het niet moet ik verder kijken, maar mijn probleem dsc schakelt niet om , kan daar ook iemand iets over zeggen. de touchcontrol doet het dus aanraken gaat aan maar blijft op tape staan en is niet te veranderen, geeft niet waar je aandraait of waar je drukt, iemand een idee? wat er defect is?
Heb weer een "paar boodschappen" gedaan, hierboven beschreven 2 ab´s één dsc defect, een cd 950 tandwieltje kaopt(geen probleem), tuner 930 en dcc 900, verder 2 dss 930 in de doos(met alle kabels en boekjes) zoals een dsc 950(ook boekje enz) ook in de doos met het piepschuim natuurlijk 😳 en een werkende ab.
ik denk dat ik nu een vrachtwagen vol met dss en kan aansturen 😀 , mijn lijstje hier beneden laat ik gewoon staan voor ik het verander heb ik alweer wat erbij staan, maar in de woonkamer blijven(voorlopig) de 4 dss SE´S staan. 😯


   
BeantwoordenCiteren
Deel: