Meldingen
Alles wissen

mijn dsc 950 schakelt weer om!

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
586 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

Hij doet het weer ,gelukkig, πŸ˜€
waar de fout zat? 😯
In de kabelds van de apparaten die erop aangesloten zijn! ❗ ❗

Heb alle kabels eraf gehaald, aangezet en.....doet het...dan maar zoeken welk apparaat/kabeltje is het?
Het was de optische kabel van de cd player, weg gehaald en een coax kabel digitaal aangesloten en hij doet het als nieuw(dus had herman eigenlijk wel gelijk met een verkeerd signaal πŸ’‘ )
en...de afstands bediening doet het op de dsc ook weer (schoongemaakt ,had een paar vieze kontakten bij de accuΒ΄s.


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hi Jan

Kijk dat met die AB klopte dus πŸ˜‰

Maar als die blokkeert als je een cd speler optisch aansluit lijkt me toch niet helemaal ok.. Dat moet toch kunnen?


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@Zapper wrote:

Hi Jan

Kijk dat met die AB klopte dus πŸ˜‰

Maar als die blokkeert als je een cd speler optisch aansluit lijkt me toch niet helemaal ok.. Dat moet toch kunnen?

Jeroen. ik heb me zeker verkeerd rom uitgedrukt πŸ˜€ het optische kabeltje was defect een ander eraan en na uitproberen coax kabel ,weer een optische eraan doet het en.....de eerste was een "high end" kabel, de nieuwe 1,95 euro doet het zonder problemen ,ligt waarschijnlijk aan de aansluitingen, die goeie zijn te hard denk ik.


   
BeantwoordenCiteren
(@citrophilips)
Eminent Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 31
 

Hoi luitjes,

Op zich is optisch wel leuk, vooral als je boxen heel ver uit elkaar staan, maar het maakt wel extra omvorming nodig (twee keer :van een gewoon digitaal signaal naar lichtsignalen, en van lichtsignalen naar een gewoon digitaal signaal).

De coax-aansluiting voldoet prima (mits je goede kabels neemt). Het high end imago van optisch is eigenlijk een beetje onverdiend...

Groetjes,

Citro


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

er is toch niks mis mee met het omzetten naar licht en weer terug? het blijft digitaal, een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@Citrophilips wrote:

Het high end imago van optisch is eigenlijk een beetje onverdiend...

Ik denk dat dit via babelfish vertaald is.

Als je iets vertaalt, moet je het ook eens terug vertalen. Lachen !

Waar Citrophilips op doelt is dat de klassificatie high-end voor een optische kabel weinig toevoegt.
1 = 1 en 0 = 0 In de rekenles hadden we vroeger ook geen "high end" antwoorden die ineens anders waren.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ™„ je hebt tegenwoordig ook optische kabels met vergulde connectoren...als niet goed klinkt weet ik het niet meer haha πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@citrophilips)
Eminent Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 31
 

@herman wrote:

@Citrophilips wrote:

Het high end imago van optisch is eigenlijk een beetje onverdiend...

Ik denk dat dit via babelfish vertaald is.

Als je iets vertaalt, moet je het ook eens terug vertalen. Lachen !

Waar Citrophilips op doelt is dat de klassificatie high-end voor een optische kabel weinig toevoegt.
1 = 1 en 0 = 0 In de rekenles hadden we vroeger ook geen "high end" antwoorden die ineens anders waren.

Hoi,

Ah, m'n Nederlands lijkt op een automatische vertaling? Te lang in het buitenland gebleven...

Het signaal blijft natuurlijk digitaal, maar het signaal wordt wel degelijk vertaald (electrisch -> optisch -> electrisch).

En elke stap in de keten kan (theoretisch) een invloed hebben op de kwaliteit.

Mijn punt is dus dat optisch in feite overbodige etappes toevoegd, zonder dat daar nu zoveel winst tegenover staat (tenzij vergelijking met slechte coax-kabel, of over lange afstanden).

Nu gebruik ik ook wel optische verbindingen, als dat nodig is, maar het was simpelweg een opmerking over het principe.

Groetjes,

Citro


   
BeantwoordenCiteren
Deel: