Meldingen
Alles wissen

mOvieman heeft "even" mijn DSS 930 gerepareerd

35 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,741 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

En de tuners van de 900series, is er een type wat minimaal even goed geluid geeft als mijn ex-tuner ft980?? Of is het op tunergebied bij de 900series minder geworden? Wat is max geheugentijd als stekke ruit stopcontact is? bij ft980 lijkt het jaren.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

jouw ex-tuner FT980 speelt hier elke dag de sterren van de hemel 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Voor wat betreft de FT930; het geheugen is er na een paar dagen (ja dan al!) helemaal uit dus alle instellingen, de klok, etc... Ik moet wel bekennen dat het ding werkelijk een SUPER ontvangst heeft zelfs met het bijgeleverde stukje koperdraad en dan te weten dat ik 's avonds én de aluminium Luxaflex (ja echte, geen namaak van de hobbymarkt LOL) én de (eveneens) metalen rolluiken aan beide kanten dicht heb... Geloof me met een mobieltje vind je hier bij mij echt geen netwerk als alles op slot zit... Ik denk niet dat-ie onder doet aan de FT980. Eerstgenoemde is wat "digitaler" en laatstgenoemde "analoger" wat betreft filters e.d. Dat denk ik tenminste. Ik heb in het verleden een 14-elements FM-antenne op het dak gehad, nou... Wat je daarmee allemaal binnen haalt! Ik kreeg zelfs die hele kleine stadszendertjes van ca. 100 Km verderop. Dus ja al met al is de FT930 wel goed. De FT920 heeft wat minder techniek aan boord. De FT950 ... ???????????? ... Dat is een digitale kabeldecoder en meer niet LOL. Hij heeft veel te weinig mogelijkheden en instellingen voor "gewoon analoog". Het enige wat leuk is aan het ding is het metalen front.

P.S.: ik heb nog zo'n oude MatchLine VHS-recorder, je weet wel dat type waarvan om de haverklap de hydraulische klep kapot ging. Het ding heeft 3 jaar in de kast gestaan en toen vroeg een kennis of ik even een bandje kon kopiëren... Je raadt het al... De klok had geloof ik een seconde afwijking of zo en dat na drie jaar, zelfs de datum, jaar en alle zenders waren nog in het geheugen!

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Thanx voor je uitgebreide Phips diehard antwoord 😀

Ja die FT930 lijkt me dan wel leuk maar... ik doe na het luisteren de set altijd loskoppelen van stroom net (kans op stroompieken en bliksem is bijna 0,0001% kans ofzo maar het gaat om het gevoel).

Is die FT930 snel en met een druk op de knop op autoscan te bedienen? of kan ik handmatig zonder moeilijke stappen, (combi-toesten tegelijk in te drukken etc) meteen frequentie op front in te tikken??

Zo ja, dan is het geen probleem dat ie telkens na een paar dagen memory kwijt is, of..... is er een ander geheugen (grotere capaciteit) in te bouwen???


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Ralphies wrote:

Ja die FT930 lijkt me dan wel leuk maar... ik doe na het luisteren de set altijd loskoppelen van stroom net (kans op stroompieken en bliksem is bijna 0,0001% kans ofzo maar het gaat om het gevoel).

Heb je je niet een nulletje verrekend? 😆 @Ralpies wrote:

Is die FT930 snel en met een druk op de knop op autoscan te bedienen? of kan ik handmatig zonder moeilijke stappen, (combi-toesten tegelijk in te drukken etc) meteen frequentie op front in te tikken??

Ja hij heeft een autoscan en F(requency)D(irect)-functie. Het "vliegwiel" is de HIT van het hele ding. Geef er een flinke zwaai aan en de frequenties beginnen te "rollen". Echt een SUPER uitvinding!@Ralphies wrote:

Zo ja, dan is het geen probleem dat ie telkens na een paar dagen memory kwijt is, of..... is er een ander geheugen (grotere capaciteit) in te bouwen???

Vast wel... Grotere bufferelco en klaar is Kees.

Een groot euvel van de 900 serie zijn de displays. De meesten zijn thans versleten of hebben slechte (minder heldere) pixels en zo. De 800 serie "lampjes" hebben blijkbaar een langere levensduur.

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Ehum... Dit zijn te veel complimentjes. 😳 😳 😳

Op foto 4 zie je het nieuwe relais en de voorschakelweerstand zitten, die, je raadt het al, blauwe, op draadbrugpositie 9280.

P.S.: Cyberjan heeft me die zeldzame FP930 "geregeld" omdat ik me zoveel moeite heb gedaan. Ik heb André gevraagd of hij een foto van mijn complete setje op het forum kan zetten dan kunnen jullie allemaal meegenieten...

Groetjes. 😉

hoi mOvieman,
heb vandaag "de rest" van mijn dss930 afgehaald(ehmmmm 3 stuks)en nog een paar andere zaken(ook Philips!) hij heeft de "plopjes" in de speakers "weggesoldeerd"( dus moet ik de 2 speakers die nu aangesloten zijn nog eens aan hem geven om te be handelen 😀 , ze doen het beter als ooit en..ik word ook niet jonger ..hoor toch wel het verschil ook op "oudere leeftijd" (59) PS . de oren zijn niet meer zo goed maar de rest doet het nog goed 8) (spreek met mijn vrouw 💡 )


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ja ze klonken echt super hè... Ik stond er zelf een beetje verbaasd van te kijken. 🙄

Ik heb één van de allereerste (Franstalige) CD's van Celine Dion, misschien kennen jullie die wel... "Ne partez pas sans moi" oftwel "Vertrek niet zonder mij". Ze heeft er trouwens jaren geleden het Eurovisie Songfestival mee gewonnen. Is ook nog zo'n CDeetje uit de goede oude NIET-Sony tijd waarin nog alles perfect geregistreerd werd op de bewuste digitale geluidsdrager. Die Jappen zijn de hele muziekindustrie aan het vern**ken als jullie het mij vragen... Of ze blazen je CDROM op met "malicious spyware" LOL. Nu hebben jullie ook één reden waarom ik walch van het bedrijf. Ik heb altijd al een gruwelijke hekel aan Sony gehad... Alles van Philips kopiëren en dan imitaties voor dumpprijzen op de markt gooien. Ze klagen me maar aan wegens smaad, het zal mij WORST wezen. Als je een kerel bent moet je de waarheid kunnen verdragen, maar ja hoe dat met die Jappen zit, geen idee! Ik weet wel dat die Aziaten kleine ****** (die dingen ja LOL) hebben dus misschien zijn de tenen ook niet zo lang... 😳

Zo dat was weer lekker OFF TOPIC en ik ben mijn ei weer kwijt. Ben maar blij dat jij ze nog allebeide hebt hè CYBERjan. 😆

Groetjes.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

@Cyberjan wrote:

knip... de oren zijn niet meer zo goed maar de rest doet het nog goed 8) (spreek met mijn vrouw 💡 )

😀 Jan kan nog goed afwassen en stofzuigen dus 😉 😛


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@Remi wrote:

@Cyberjan wrote:

knip... de oren zijn niet meer zo goed maar de rest doet het nog goed 8) (spreek met mijn vrouw 💡 )

😀 Jan kan nog goed afwassen en stofzuigen dus 😉 😛

dat heb ik geregeld met een vaatwas maschine en Irobot stofzuiger en voor de rest..... 😉


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Via gra! 😛 ojee als dit maar door het filter komt, vast niet...

zie je wel:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, info@mfbfreaks.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

nu even een spatie erin gezet 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Remi: je zult wel nog meer viezigheid getypt hebben hè? 😯

Als ik server was, gaf ik ook een error melding. 😆

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Ja ze klonken echt super hè... Ik stond er zelf een beetje verbaasd van te kijken. 🙄

Ik heb één van de allereerste (Franstalige) CD's van Celine Dion, misschien kennen jullie die wel... "Ne partez pas sans moi" oftwel "Vertrek niet zonder mij". Ze heeft er trouwens jaren geleden het Eurovisie Songfestival mee gewonnen. Is ook nog zo'n CDeetje uit de goede oude NIET-Sony tijd waarin nog alles perfect geregistreerd werd op de bewuste digitale geluidsdrager. Die Jappen zijn de hele muziekindustrie aan het vern**ken als jullie het mij vragen... Of ze blazen je CDROM op met "malicious spyware" LOL. Nu hebben jullie ook één reden waarom ik walch van het bedrijf. Ik heb altijd al een gruwelijke hekel aan Sony gehad... Alles van Philips kopiëren en dan imitaties voor dumpprijzen op de markt gooien. Ze klagen me maar aan wegens smaad, het zal mij WORST wezen. Als je een kerel bent moet je de waarheid kunnen verdragen, maar ja hoe dat met die Jappen zit, geen idee! Ik weet wel dat die Aziaten kleine ****** (die dingen ja LOL) hebben dus misschien zijn de tenen ook niet zo lang... 😳

Zo dat was weer lekker OFF TOPIC en ik ben mijn ei weer kwijt. Ben maar blij dat jij ze nog allebeide hebt hè CYBERjan. 😆
De speakers zijn nu ook iets lichter( door die schroeven die er niet meer in zitten 😀 )

Groetjes.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ik heb zelf al gecensureerd met die ******* dingen dus ik krijg geen ruzie met de server beste Cyberjan. :mrgreen:

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@citrophilips)
Eminent Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 31
 

Hallo M0vieman,

Daar ik flink DSS'en aan het inslaan ben (3 paar gekocht, ik kan niet meer wachten nu ze eindelijk eens te horen 🙂 ), raak ik ook geïnteresseerd in de eventuele problemen die ze kunnen vertonen.

Hier in de Alpen kan ik niet rekenen op erg veel expertise, denk ik (in ieder geval geen mfbfreaks in de buurt...).

Hoeveel kost het om m'n aanwinsten door je te laten behandelen? Als dat mogelijk is, wat jou betreft althans. En hoeveel tijd gaat daar inzitten?

Bedankt voor je inzicht, beste groet,

Citro


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

De meeste mij bekende problemen zijn de relais, (power)elco's en het interface. Voor de rest zijn ze prima. De kans dat de trafo, de CPU's of de luidsprekers zelf stuk gaan is zeer gering... Heb ik tenminste nog niet gehoord/gezien. Natuurlijk kan er hier en daar een transistor, diode, weerstand of iets dergelijks sneuvelen maar dat is nu eenmaal "de natuur" zullen we maar zeggen.

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: