Meldingen
Alles wissen

mOvieman heeft "even" mijn DSS 930 gerepareerd

35 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,742 Bekeken
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
 

Ik heb ze hoiiiiiiiiiiiiiiii πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€
Vandaag de Se's in Tiel bij John opgehaald.
Eerst nog even geluisterd natuurlijk.
Doen niet onder voor mijn ACR's!!!!!!!!
Dat geluid uit zo'n klein kastje wowwwww, zowel op hoog als op laag volume klinken ze geweldig.
Nu nog even de bekabeling in orde brengen en dan plaats maken voor de SE. Zullen de ACR's even een ander plekje moeten krijgen.
Die heb ik nu maar op eBay Duitsland gezet, bereik je toch een paar mensen meer als op MP. 😳
Helaas dus voor m0vieman nog geen reparaties/onderdelen vervanging nodig. Maar mocht het nodig gaan zijn in de toekomst laat ik het wel weten. Te oordelen naar de reacties en foto's hier is hij de man voor de DSS'n. πŸ˜€ πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 101
 

Even een reactie op de FT930 en zijn geheugen; enkel de tijd/datum vergeet het apparaat bij mij na een week, voorkeuzezender en namen blijven gewoon bewaard. Ik heb wel bij mijn FT930 de bufferaccu vervangen door een buffercap (goldcap).

Voor de rest is het ontvangst van het apparaat super, en het geluid (voor zover dat kan met de radiostations van tegenwoordig) is zeer goed. Het apparaat doet zeker niet onder voor de Yamaha T80 van mijn vader wat betreft geluid, gevoeligheid en selectiviteit. En een ieder hier weet wel hoe de T80 bekend staat onder de tunerfans πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Die FT930 is prima. Je zou verwachten dat de FT950 beter is maar helaas niets is minder waar. Laatst genoemde is SUPER voor DSR (wat niet meer bestaat) maar voor het analoge gebeuren is-ie maar zwakjes.

In Nederland kun je de FM vergeten, allemaal overstuurd, vervormd, etc... Voor goede radio-zenders moet je de antenne richting de buren oftewel de Duitsers draaien, WDR en zo... In Vlaanderen is inmiddels ook al alles in handen van Anaal Digitaal dus radio Donna, Studio Brussel en noem ze maar ... einde oefening met kwaliteit.

P.S.: waar zit die buffer voor het geheugen (positienummer) ik heb namelijk geen schema van de FT930 maar zou wel graag het geheugen iets langer in stand willen houden als-ie uit staat.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 101
 

@m0vieman wrote:

Hoi,

Die FT930 is prima. Je zou verwachten dat de FT950 beter is maar helaas niets is minder waar. Laatst genoemde is SUPER voor DSR (wat niet meer bestaat) maar voor het analoge gebeuren is-ie maar zwakjes.

In Nederland kun je de FM vergeten, allemaal overstuurd, vervormd, etc... Voor goede radio-zenders moet je de antenne richting de buren oftewel de Duitsers draaien, WDR en zo... In Vlaanderen is inmiddels ook al alles in handen van Anaal Digitaal dus radio Donna, Studio Brussel en noem ze maar ... einde oefening met kwaliteit.

P.S.: waar zit die buffer voor het geheugen (positienummer) ik heb namelijk geen schema van de FT930 maar zou wel graag het geheugen iets langer in stand willen houden als-ie uit staat.

Groetjes. πŸ˜‰

Bufferaccu zit op de voedingsprint, en dan linksvoorin. Is standaard een 1,2V nicd accu, ik heb hem vervangen door een goldcap van 1F. Hiermee wordt het geheugen niet langer bewaard trouwens dan met de standaard accu, maar je hebt er voorlopig geen omkijken meer na.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Mocht iemand de service-manual van de FT930 hebben, gaarne!!!


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: