Meldingen
Alles wissen

Philips DSS940

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
651 Bekeken
(@mr-philips)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Om mijn zoektocht naar Philips 900 series componenten te versnellen, heb ik al enige tijd een advertentie op Marktplaats staan. Daardoor ontvang ik regelmatig mailjes van mensen die hun 900 series cd-speler, tuner, dcc-speler, etc. te koop aanbieden. Nu heb ik vandaag een mailjte ontvangen waar iemand ook zijn Philips DSC 950, de controller dus, en 2 stuks DSS 940 luidsprekers te koop aanbied.

Nu is de informatie over de DSC 950 geen probleem, maar info over de DSS 940 heb ik helaas nog niet in mijn bezit c.q. tot mijn beschikking. Als ik het forum doorzoek kom ik wel een paar onderwerpen tegen, maar vind geen echte specifieke informatie.

Zo kan ik me, als ik me goed herinner, een item herinneren waarin werd vertelt de dat DSS 940 weldegelijk een versneller op de woofer heeft zitten, de DSS 930 zou dit niet hebben. Dit is een van de vragen waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden. Wie kan of wil me helpen!!!

Met vriendelijke groet,

Nick

[%sig%]


   
Citeren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Iedere woofer heeft een versneller! Dat ding heet een spreekspoel.

sorry - kon het niet laten πŸ™‚

Als je het gastenboek doorleest op deze site zie je iemand die inderdaad beweert dat de DSS940 een versnellingsopnemer op de woofer heeft. email die goede man eens.


quote


De DSS940, in tegenstelling tot de DSS930, heeft wel een sensor op de conus voor actieve terugkoppeling. Deze DSS940 is dus wel een MFB-box.
Bart Bouma
Roermond, Nederland - Woensdag 26 Februari 2003 15:15:08 MET


Beste MFB liefhebbers, De DSS930/940 is GEEN MFB speaker,heb vele opgehad op het werk (Philips) en heeft geen terugkoppelings-sensor in de speaker,maar word met een DSP passief gecorrigeerd,en niet aktief(MFB) tot in Diemen.
Francis
Omg.Eindh., Nederland - Maandag 10 Februari 2003 23:42:58 MET


quote


Maar voor je daar conclusies aan verbind zou je toch eerst de schema's moeten bekijken.

Mocht je overigens een CD960 cd-speler aangeboden krijgen die je niet kunt gebruiken dan wil ik 'm wel overnemen. Mijn laser begint wat minder te worden...


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

nee de DSS940 heeft geen versnellingsopnemer en dus geen MFB terugkoppel circuit.

Als je overigens afziet van de aankoop van de DSS940/DSC950 set, stuur mij de aanbieding even door alstublieft.

schema's heb ik eventueel wel.


   
BeantwoordenCiteren
(@joost-morra)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1
 

Ben zelf een zeer tevreden gebruiker van een viertal 940's. Heel lekker geluid uit een compacte speaker. Heb gekocht uit een restpartij bij Correct Roterdam, nog wel duur maar in geen verhouding tot de eigenlijke prijs.

Tevreden 940 gebruiker,

Joost.


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Voor verdere info over deDSS-luidsprekers:
ga naar het nieuwe(re) forum:
- DigiTalk
- DSS (digital speaker system)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: