Bijpassende set CD6...
 
Meldingen
Alles wissen

Bijpassende set CD650

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
628 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Ik vroeg mij af welke onderdelen er bij de CD650 van Philips horen.

Is dit nog een beetje redelijk spul? Van wat ik uit een folder kan opmaken uit 1986 ( http://www.mfbfreaks.nl/folders/1986/1/imagepages/image84.html) is er niet echt iets bijpassend voor de CD690 ❓

Het meeste is allemaal 32 cm spul (de CD650 is 42 cm).

Het meest voor de hand liggend lijkt mij:
FA564 ~ FA567 ~ 579 versterker
FT561 ~ FT565 tuner
FC563 ~ FC566 cassettedeck


   
Citeren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Annihilism wrote:

Ik vroeg mij af welke onderdelen er bij de CD650 van Philips horen.

Is dit nog een beetje redelijk spul? Van wat ik uit een folder kan opmaken uit 1986 ( http://www.mfbfreaks.nl/folders/1986/1/imagepages/image84.html) is er niet echt iets bijpassend voor de CD690 ❓

Het meeste is allemaal 32 cm spul (de CD650 is 42 cm).

Het meest voor de hand liggend lijkt mij:
FA564 ~ FA567 ~ 579 versterker
FT561 ~ FT565 tuner
FC563 ~ FC566 cassettedeck

Volgens mij moet je dan inderdaad voor de toppers van de 500 serie gaan. Bouwkwaliteit om te janken, maar de toppers zijn wel qua specs goede componenten.

Net zoals met de 600 serie uit de 800 serie tijd. De top versterker (670 of 690) als ik het mij goed herinner. En de equaliser mooi middenklasse spul en goedkoop. Mooi gebouwd. Metalen frontje. Maar er was voor de 600 serie niet eens een gewoon mooi 3 kops casestte deck.
Daarom zie je op mp ook zovaak combisets. De 670 versterker een mooi iets minder krachtig en goedkoper alternatief voor de FA890. Doet voor de rest absoluut niet onder voor de fa890 en gecombineerd met 850 cd speler de metalen equaliser made in japan van de 600 serie enhet fc870 deck etc. De reciever is daarom in 800 kwaliteit en in een metalen 600 look. De dat850 dito. Die 800 serie werd te duur om te maken en te verkopen met philips erop. Marantz plaatje erop en het verkocht als een tiet LOL.
Maar of visueel deze niet storende combinatie van de 650 cd speler die jij bedoeld (dus niet de latere 600 serie) met de betere 500 comonenten mogelijk is weet ik niet want ik heb geen 500 spullen. Maar ik huiver want, AV was in, veel plastic lamjes, 500 schakelaars en natuurlijk altijd met een ingebouwde equaliser.
Maar is je cd650 een terechte primaire speler bij jou, of is het voor de heb en je wil de bijbehorende set. In dat laatste geval heb je mazzel, want ga je voor de looks, die 500 spullen kostten thamns tweede hands (terecht) niets.

Een hele mooie speler trouwens. Die cdm2 is een hele mooi cdm. Je kunt dansen in de kamer, en overspringen, No Way.
Gaat helemaal niet snel stuk, in tegendeel. Probleem is die eerste serie cdm swingarmpjes hebben een slechte naam vanwege de eerste serie cd150's. Die gingen in de folder al kapot. Net zoals een Alfa sud destijds. Reed fantastich trouwens. Maar ja, waar was je bodemplaat na twee jaar. Hoezo off topic.
Mijn cd450 is als jouw cd650. Doet het al 20 jaar.

Bedenk me net: er was toch ook een 700 serie is dat niet betere 500 hifi. past je cd650 daar niet bij?


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Hey,

Bedankt voor je informatie, leuk om te lezen trouwens :D.

Hij gaat dienst doen bij een 800 serie en heb hem meer als hoofd cd speler in de set. De 500 serie kan ik dus beter links laten liggen..... het kost inderdaad geen drol... de 700 serie is trouwens 32 cm

Hoe zit het eigenlijk met dit setje?:

http://link.marktplaats.nl/162179798

Is dit ook echt van die plastic troep of is het frontje nog van metaal?

Zie regelmatig soortgelijke setjes bij het goed staan hier maar huiver er steeds een beetje over om het mee te nemen (vind die 32 cm setjes er wel geinig uitzien). Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met de 800 serie πŸ˜› (heb zelf ook de FA890, echt een geweldig ding).

Wat voor bouwmaterialen gebruikten ze voornamelijk bij dat setje van die mp link... is het echt rotzooi, of wel redelijk?


   
BeantwoordenCiteren
 Tom
(@tom)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 83
 

De set van MP is de directe voorloper van de 500-serie (kunstof frontjes dus). Van de 500-serie hebben alleen de toppers een metalen frontje, bij de versterkers de FA567, 569 en 579, tuners alleen de FT565, cass.decks de FC566 en de 569 (dubbeldeck). Welke ook goed bij de CD650 past is de FR675 receiver met mooi metalen front en een 800-serie look (zonder de groene lampjes...). Qua specs een FA880.

Gr Tom


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Annihilism wrote:

Hey,

Bedankt voor je informatie, leuk om te lezen trouwens :D.

Hij gaat dienst doen bij een 800 serie en heb hem meer als hoofd cd speler in de set. De 500 serie kan ik dus beter links laten liggen..... het kost inderdaad geen drol... de 700 serie is trouwens 32 cm

Hoe zit het eigenlijk met dit setje?:

http://link.marktplaats.nl/162179798

Is dit ook echt van die plastic troep of is het frontje nog van metaal?

Zie regelmatig soortgelijke setjes bij het goed staan hier maar huiver er steeds een beetje over om het mee te nemen (vind die 32 cm setjes er wel geinig uitzien). Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met de 800 serie πŸ˜› (heb zelf ook de FA890, echt een geweldig ding).

Wat voor bouwmaterialen gebruikten ze voornamelijk bij dat setje van die mp link... is het echt rotzooi, of wel redelijk?

Ach rotzooi. het was toen in. Ik denk dat de reden is dat het goedkoop materiaal is, is omdat in die tijd de dure philips spullen zo vol gadgets zaten, dat duur niet betekende dat het ook qua oudio met de top mee kon. Primaire doelgroep was immers doorsnee consument. hetgeen betekend dat voor de meer vermogende consument die philips kocht er toen alle gadgets op moesten zitten, want dat was in. En alles voor die prijs in een hoog maar qwel philips assortiment betekend dan dat je wel ergens op moet bezuinigen.

Anwoord op je vraag overigens (schaam) die set heeft kunstof fronten. gaat het niet slechter door klinken, maar als jhe het combineert met een metalen component. Dat kunstof is veel meer optisch aan veroudering onderhevig)

Goed voorbeeld die draaitafels van philips uit de electronic lijn zoals de 977 en de later F series. Qua specs top DD's ook in tests speelden ze dure thorens en duals weg, maar 20 jaar later is de kunstof bodem een ei want het plastic gaat hangen door de hitte van de voedingen waardoor je draaitafel wiebelt.
De marantz en Normende uitvoeringen hebben dat niet, want daar zat een houten kassie omheen.

Die twee F7813's van mij en de 977 krijgen dan ook een zwarte pianolak of noten fineer (ben er nog niet uit) houten voet. Als dat klaar is volgt een fototje. He, marmer lijkt me ook wel wat. De philips F7813 Fine Arts. met gouden biezen. Brrrrrrrr.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: