CD303-Marantz CD73
 
Meldingen
Alles wissen

CD303-Marantz CD73

14 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
526 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo,

Als soortgenoot van de CD303, heb ik ook de CD73 van Marantz. Deze heeft een champange kleur. Ik wil voor de verzameling uit dezelfde serie de receiver, tuner of versterker. Weet iemand wat hierbij hoort?


   
Citeren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@wro wrote:

Hallo,

Als soortgenoot van de CD303, heb ik ook de CD73 van Marantz. Deze heeft een champange kleur. Ik wil voor de verzameling uit dezelfde serie de receiver, tuner of versterker. Weet iemand wat hierbij hoort?

Ja dat is voor philips uitvoering een midisetje. Ook bij marantz wacht ff. daar hoort zo'n midi tagentiaal bij bij philips. Bij marantz ook of gouden midi gewone platenspeler. Het is een pastic serie. Staat er een op MP niet van MIJ. Zoek maar een hele set.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hoort daar plastic bij πŸ‘Ώ ???? Zijn zware metalen CD-spelers en 42 cm breed dus geen midi. Ik heb geen verstand van foto's uploaden 😳 , anders kon ik die bijvoegen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Volgens mij zit Labfreak er een beetje naast ja.

Dat is dat anno 1982 spul oid.. waar idioten nog veel voor geven op ebay.
http://www.audioscope.net/marantz-cd-73-p-853.html


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

http://www.audioscope.net/philips-4520-reel-reel-p-1163.htm l"> http://www.audioscope.net/philips-4520-reel-reel-p-1163.html

whaahaa πŸ˜› 1400 euro voor een N4520!

dat is.. dat is... wel een redelijke prijs ja 8)

(ik ben rijk!)

oh leuk een nieuwe naald voor onder de 412 a 139 euro, hehehehe

http://www.audioscope.net/philips-946d67-stylus-p-1281.htm l"> http://www.audioscope.net/philips-946d67-stylus-p-1281.html

wie is er nu gek?


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

Her hoort hij bij. Marantz had de zelfde 33 cm set, maar dan goed, hoorde ook dat slide deck bij geloof ik.

Zie ook:


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Dank voor de info. Ik zal eens gaan spitten volgens mij moet ik nog zo'n set hebben. Wat de Marantz CD73 betreft, deze is bijna gelijk aan de CD303 wat bouw en afmetingen betreft. Ik kan me niet voorstellen dat daar een midi systeem bij hoord. Ik heb al zitten zoeken op internet maar dan kom je de speler tegen en dan weet je nog niet wat erbij hoord.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@wro wrote:

Dank voor de info. Ik zal eens gaan spitten volgens mij moet ik nog zo'n set hebben. Wat de Marantz CD73 betreft, deze is bijna gelijk aan de CD303 wat bouw en afmetingen betreft. Ik kan me niet voorstellen dat daar een midi systeem bij hoord. Ik heb al zitten zoeken op internet maar dan kom je de speler tegen en dan weet je nog niet wat erbij hoord.

nee was in de war met die 202 of 200 van ome flips hoe heet dat ding. Ook daar past een setbij en equivalent van tante marantz, je weet wel dat mokkel met bling bling goldfever wansmaak. Getver.

EDIT was dus nitet in de war. kan ook niet, dat waren mijn hifi verkoopbijbaantjedagen in die haaiend zaak.

heb lopen kwijlen bij die spullen van marantz en philips.

Mijn baas zij toen wegblijven van die andere componenten want het is momenteel alleen maar naam en geen kwaliteit op de cd spelers na. En hij was toe een philips MFB, labset 80 serie en marantz winkel naast zijn esoterische europese en amerikaanse spul, zals Mctosh verder braun b&o voor de welgestelde modegevoelige middenklassers, quad jensen etc.

Kort na introductie cd spelers, gooide hij alle overige hifi componenten van marantz en philips eruit ook sony die gingen de zelfde ramskant op.

Maar dat weten we, want pas drie jaar hierna maken ze een flips marantz kwaliteits. comeback.
Er zijn gewoon echt een paar hele slechte philips/maranz jaren. en dat is ergens tot halverwege jaren 80. Plastic - troep ging steed stuk, en geen looks, dan nog meer plastic (500 serie, das pas echt eng) dan plastic met metaal en vol metaal and were back = 800 serie.

Nogmaals ik zeg uitdrukkelijk een paar slechte jaren en dan metname prijs qualitietsverhoudng bij de duurdere spullen op hifi gebied is dan volkomen zoek. Niemand koopt dan ook duur hifi spul van Philips op de cd spelers na.
Maar zelfs de 650 een van de bste spelers op de planeet werd niet gekocht hier, omdat mensen gewoon niet geloofden dat het goed kon zijn. Iedereen aan de dure sony cd, LOL Nou dat hebben ze geweten.

Dat slechte philips imago bij de middelde nederlanders is onzin, ze maakte juist over het algmeen echt goed toenaangevend spul., ook voor de serieuze hifi enthousiast. Maar die paar rams jaren hebbende hifi devisie veel schade toegebracht, niet in de voornaamste plaats door de vorm geving. Who the hell heeft toen dat aluminiuim met wit plastic ingekleurd met viltstifblauw bedacht ,joost mag het weten.

Vormgeving nu echt op orde, mooie midisetjes, surround etc, maar is mijn ding niet want ik wil dik en stereo. Maar die spullen worden ook niet voor ons hifi idioten gepositioneerd. heb de indruk dat ze goed bzig zijn in de consumenten markt.


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

die spullen uit de artikelen van Labfeak zijn inderdaad van plastic, zelfs de achterkant, goedkope troep terwijl de bijbehorende cd spelers zwaar uitgevoerd waren, zeker die equalizer war ruk, het geluid klinkt nergens naar als je dat ding toepast


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@christiaandenhertog wrote:

die spullen uit de artikelen van Labfeak zijn inderdaad van plastic, zelfs de achterkant, goedkope troep terwijl de bijbehorende cd spelers zwaar uitgevoerd waren, zeker die equalizer war ruk, het geluid klinkt nergens naar als je dat ding toepast

dat bedoel ik, en dat geld ook voor de cd73 de marantz set was duur gepostiononeerd, zelfs de toppers van de serie maar zelfs bij bcc te koop. en was PLASTIC.

Erg bling wel mooi, klonk ok. Maar niets bijzonders en eigenlik veel te duur.
De cd spelers waren highend those days, maar die componenten.

Grappig cd303 is +/- 50 euro en terecht nu, en een cd 73 gaat soms tot 150. Luchthandel. Looks sells!


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

De vormgeving van het huidige spul is inderdaad heel mooi te noemen, of het ook goed is weet ik niet... het ziet er iig al wat beter uit als die plastic troep die ze een paar jaar geleden hadden...

Maar waarom maakt Philips geen echte full size versterkers meer (42CM) πŸ˜₯ ?

Volgens mij zit daar echt nog steeds markt in hoor... ik vind het persoonlijk vele malen mooier als zon Micro Hi Fi systeem. Dat past toch voor geen meter onder zon grote LCD of Plasma?

Of ze hebben het niet op de website staan (wat heel erg dom zou zijn)....

Weet iemand een link met het audiospul dat Philips op het moment nog staat?


   
BeantwoordenCiteren
(@glennos)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 64
 

@christiaandenhertog wrote:

die spullen uit de artikelen van Labfeak zijn inderdaad van plastic, zelfs de achterkant, goedkope troep terwijl de bijbehorende cd spelers zwaar uitgevoerd waren, zeker die equalizer war ruk, het geluid klinkt nergens naar als je dat ding toepast

Die soundprocessor 3538 is anders best een grappig ding! Al is het alleen maar voor het beeld wat geproduceerd wordt op het schermpje πŸ˜† En van binnen ziet het er ook heel netjes uit!, idd van buiten plastic wat de klok slaat.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Glennos wrote:

@christiaandenhertog wrote:

die spullen uit de artikelen van Labfeak zijn inderdaad van plastic, zelfs de achterkant, goedkope troep terwijl de bijbehorende cd spelers zwaar uitgevoerd waren, zeker die equalizer war ruk, het geluid klinkt nergens naar als je dat ding toepast

Die soundprocessor 3538 is anders best een grappig ding! Al is het alleen maar voor het beeld wat geproduceerd wordt op het schermpje πŸ˜† En van binnen ziet het er ook heel netjes uit!, idd van buiten plastic wat de klok slaat.

Hier staat er 1: http://link.marktplaats.nl/162395280 πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

tsjah het beeld ik wel grappig gedan, met een spiegeltje er achter, wel een straal weerstanden van binnen, het valt me alleen erg op dat zelfs de achterkant en de bodem van het apperaat van plastic was.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: