CS5000 => 22RH72...
 
Meldingen
Alles wissen

CS5000 => 22RH720?

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
582 Bekeken
(@arsene)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hi,

Ik ben nieuw hier en had graag advies ingewonnen m.b.t. aansluiting van een Dual CS5000 turntable (out: 2 x male RCA + ground strap) op een Philips 22RH720 integrated amplifier (in: 1 x female 5/180 DIN). Via Maplin heb ik een 2 x female RCA => 1 x male 5/180 DIN conversiekabel kunnen scoren. De ground strap is echter de bottleneck: dien ik deze gewoon aan het metalen chassis van de amplifier te schroeven of moet de conversiekabel worden gedissecteerd om de ground strap vervolgens manueel te verbinden met ofwel de centrale pin of het cylindrisch metalen schild dat alle DIN-pinnen omsluit?
Een 2de probleem is de DIN-zijde van de conversiekabel: het cylindrische schild is perfect rond en vertoont dus geen inkeping onderaan. Bijgevolg wordt geen galvanisch contact gemaakt met de koperen strip op de 6 uur-positie van de Phono-ingang (aannemend dat de 5 DIN-pinnen respectievelijk op 9, 10.5, 12, 1.5 en 3 uur staan). De functie van deze 6 uur-connectie bepaalt wat voor probleem ik zal tegen komen, maar deze is mij een raadsel.
Als u enig licht kunt laten schijnen op deze zaken, zal ik u eeuwig dankbaar zijn.

Reeds op voorhand erg veel dank voor uw medewerking en antwoord.

Arsène


   
Citeren
Deel: