Meldingen
Alles wissen

Loopwerk CD960

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
777 Bekeken
(@static)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

Vraagje,

oh, oops, sorry. Eerst even voorstellen, ik ben Rob en een Philips fan. :p-)

Vraagje,
kun je een loopwerk van een CD960 vervangen met een werkende uit een CD304 (geen MKII) of een (1)204 .
Dit ivm met een kapotte laser in de 960.

Wie oh wie kan mij helpen ?


   
Citeren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Dat zou moeten kunnen ja.


   
BeantwoordenCiteren
(@static)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

Dank je voor het antwoord. Ik heb ondertussen een 204 met weinig uren (geloof ik). Nu de riemen nog van de lade. 🙂


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Er staat hier ook nog een CD960 die open moet.
Verder heb ik een los CD304 loopwerk liggen. Ik zal die dan ook eens vergelijken.

Deze CD960 heeft ook een zwaar lopende lade (zoals velen) Bij de CD304 heb ik overigens gemerkt dat het zwaar lopen van de lade veroorzaakt kan worden doordat er vaak zware apparaten op hebben gestaan: de boel wordt dan iets vervormd. Eens kijken of dat bij de CD960 ook het geval is ...


   
BeantwoordenCiteren
(@static)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

Ondertussen heb ik al een hele verzameling CD spelers (kon het niet laten).
De CD960 heeft altijd een CDM1 loopwerk. En het loopwerk in die van mij is niet stuk. Hij had wat riempjes, micro-switches, smering en liefde nodig.

Voor zo ver ik kon achterhalen heeft een CD304 (MK1) ook altijd een CDM1.
Ik heb een CD204, die ik heb gekocht van de man die verantwoordelijk was voor het ontwikkellen/importeren van het kogellager wat in een CDM1 zit.
Daar zit een CDM1 in. (mooi verhaal, ga ik ooit een delen hier als mensen geïnteresseerd zijn) Ik heb ook een CD204 waar een CDM0 inzit. (is vanaf de buitenkant te zien zonder hem open te maken.
Ondertussen heb ik ook een sloop CD960 mogen kopen van een aardige HiFi fan uit Almere waar ik alle onderdelen uit kan halen die ik nodig heb.
Als ik de 204's "geserviced" heb gaan ze MP op, zo ook de CD304 die ik nog over heb.

Als er behoefte is doe ik ook wel verslag van mijn CD960 restauratie, ongeacht de uitkomst 🙂


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

8) da's altijd leuk, een verslag


   
BeantwoordenCiteren
Deel: