Element 412 zilver ...
 
Meldingen
Alles wissen

Element 412 zilver of 412 goud

5 Berichten
2 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
735 Bekeken
(@ronald1964)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Hier een vraagje.

ik heb twee elementen een 412 zilver met een III Se element en en 412 goud met II element. Ik heb een Philips F7813 draaitafel. Welk element met welke naald kan ik het beste gebruiken?


   
Citeren
Onderwerp trefwoorden
(@ronald1964)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  
Posted by: @ronald1964

Hier een vraagje.

ik heb twee elementen een 412 zilver met een III Se element en en 412 goud met II element. Ik heb een Philips F7813 draaitafel. Welk element met welke naald kan ik het beste gebruiken? Beide elementen zijn kunststof

 

 


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Nou Ronald, voor zover ik het heb kunnen nagaan zijn de verschillen tussen de 412 elementen vooral met welke naald ze geleverd werden. Jammer genoeg zijn de naalden in de loop der jaren weer vervangers van vervangers geworden en blijft over om de voor jou beste vervangende naald voor een gp412 element te kopen. 

Ik heb even op pickupnaalden.com gekeken. Goede site hoor, maar daar zou ik persoonlijk kiezen voor de naald van 3 tientjes en niet die van bijna 250 EUR ... 

Een elliptische naald is prima, en voor mij liever af en toe een nieuwe van 3 tientjes dan erg lang moeten doen met een dure naald van 250 EUR... 


   
ronvonck reageerde
BeantwoordenCiteren
(@ronald1964)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Hallo Herman,

Hartelijk dank voor je reactie. En wat betreft de bestaande elementen de III SE of de II?

MVG, RonalD


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Als beide elementen nog de originele naald hebben zou de nieuwste versie het beste zijn. Met de minste speelduur. Bedenk wel dat een deels versleten naald al slechter kan klinken dan een goedkope nieuwe naald.

nogmaals gekeken naar leverbaarheid: als je nog een elliptische naald te pakken krijgt voor rond de 30 EUR ben je spekkoper.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: